Gå til innhold

inspirasjonstråd: attraktor/ streamer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Helt standard zonkere, men takker Vidar. Hva dem skal brukes til? Jo, jeg har ei svær oterfjøl med en del ledige plasser ;)

 

Dem blir fine og svevende med kanin, hare, chinchilla osv, men nettere med ekorn synes jeg. Passer bedre til de mindre fluene gjør det også 

post-1215-0-80744500-1405444654_thumb.jpg

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Veldig flott Royal Wulff fluehue. Litt OT men kan jeg spørre i hvilke situasjoner dere bruker denne fluen og hvordan fisker dere den? DeadDrift eller stripende?

 

Jeg har hørt at dette skal være en storfiskfanger. Har selv brukt den lite. Som regel når ingen ting annet fungerer får den sjangsen. Har tatt fisk på den i slike situasjoner men da ved at jeg har stripet flua som en vårflue. Har jo tenkt da at jeg like gjerne kunne fisket med en Streaking Caddis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der var skikkelig flott! Proposjonene er helt,slik de skal være...

Takk for det Knut :) Halen er litt lang, men det tror jeg skal gå veldig bra :)

 

Ja, den Royal Wulff'n der var skikkelig fin "western style"-bundet, Fluehue  <<l I de riffla elvene derover foretrekkes litt mer heavy bundet versjoner, og denne er spot on.

Takk for det André :) Er litt i modus til å binde de gamle gode om dagen :) Også er de jo veldig flotte å se på synes jeg :)

 

Veldig flott Royal Wulff fluehue. Litt OT men kan jeg spørre i hvilke situasjoner dere bruker denne fluen og hvordan fisker dere den? DeadDrift eller stripende?

 

Jeg har hørt at dette skal være en storfiskfanger. Har selv brukt den lite. Som regel når ingen ting annet fungerer får den sjangsen. Har tatt fisk på den i slike situasjoner men da ved at jeg har stripet flua som en vårflue. Har jo tenkt da at jeg like gjerne kunne fisket med en Streaking Caddis.

See innlegget til André :) De brukes mest der det er bra driv i vannet, når vanlige duns kommer til kort. Kan også brukes til å lokke opp fisk på sånne plasser :) Det ser jo ut som en skikkelig godbit :)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...