Gå til innhold

inspirasjonstråd: laksefluer krok/tube


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Har eksperimentert litt med å binde Zonkere i det siste. Noen som har binde- eller fiskeerfaringer med sånne? Har aldri prøvd å fiske med de selv...

 

Har fisket endel med zoner-tuber som ligner dine. I fjor tok jeg mine 2 største fluelakser på en variant med orange-barred vinge. De svømmer virkelig fint synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fisket endel med zoner-tuber som ligner dine. I fjor tok jeg mine 2 største fluelakser på en variant med orange-barred vinge. De svømmer virkelig fint synes jeg.

Kult! Tenkte å prøve de i Eidselva og Nausta til neste år. Bruker veldig mye zonker i sjøen etter sjøørret og der fisker de veldig bra, bundet litt annerledes selvfølgelig, men likevel..... Har veldig trua på fluer med mye bevegelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blue charm med litt ekstra pynt :) Har iallefall ikkje noko spesielt namn på dei her

Er veldig glad i Blue charm.... Har fått et par fine fisker på den, største 7 kilo, Finnmark i fjor. Funker veldig bra her på vestlandet også. 

Binder mine med nesten lik kropp som du lager, men på CS14/2B krokene til Partridge. Som vinge bruker jeg ekorn. I tillegg så bruker jeg ei klyse svart dubbing istedenfor strutseherl. Dette fordi at strutseherlet ikke tåler en dritt. Én fisk så er det revet i filler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg binder green but med mallardvinge på dobbel krok. Det er vel egentlig ekorn eller bjørn som skal brukes i vingen, men det driter jeg i. Laksen på bildet tok en sånn en...... størrelse 11....

Er vel bjørn ja, men basis mønsteret fungerar jo bra, uansett kva ein puttar på som ving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...