Gå til innhold

Årets bilde 2008


Gjest øystein

Anbefalte innlegg

Gjest øystein

I denne tråden kan vi nominere kandidater til årets bilde 2008.

 

Regler.

1. Man kan ikke nominere egne bilder.

2. Bildet må være lagt ut på forumet i år.

 

Premie :D

 

Jeg gir 5 tørrfluer til årets vinner, håper mange flere melder seg frivillig til å binde noen fluer til en premie så får vi en skikkelig motivasjon til å legge ut mange flotte bilder som kommer til å varme godt i tida vi går inn i nå.

 

 

Frivillige premiebindere til nå :D

 

Øystein

Jan Haukaas

Igor

Henning

 

Staffan bidrar med alpakka dubbing :)

 

Bare å melde seg dersom dere har lyst å bli premiebindere, håper på mange fler :)

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 116
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Jeg gir 5 stk fluer av den som jeg får størst fisk på når jeg drar til Kola nest uke.

 

 

Jan

 

Edit:  Det ble en Kola Killer på nesten 10 cm. Tok 10 fisker over 1 kilo på 1 dag med denne fluen. Største var 2,9 og 2,7.

Den fisket godt i skikkelig møkkavær. Jeg brukte en klasse 8 stang med synk 3 line og 0,39 fortom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanonbra Jan, håper vi får mange flere til å binde premier :D

 

Begynner nomineringen med Andrebruns bilde, årets morsomste bilde ;D

Pelle_FDNODSC_8294.jpg

 

Er det en fugl? ;D

 

Er det ikke en hund da?

 

Mvh Sjur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå i disse OL tider synes jeg vi skal dele denne konkurransen inn i 2 kategorier.

 

Kategori 1:  De som driver med "doping". Dvs. de som redigerer bildene i Photoshop.  Dvs at bildene i utgangspunktet er for dårlige til å kunne se dagens lys ;D

Kategori 2:  De som er "rene".  Dvs de som ikke redigerer eller gjør noe annet med bildene etter at de er tatt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

Nå i disse OL tider synes jeg vi skal dele denne konkurransen inn i 2 kategorier.

 

Kategori 1:  De som driver med "doping". Dvs. de som redigerer bildene i Photoshop.  Dvs at bildene i utgangspunktet er for dårlige til å kunne se dagens lys ;D

Kategori 2:  De som er "rene".  Dvs de som ikke redigerer eller gjør noe annet med bildene etter at de er tatt. :P

 

Mener du at vi som redigerer bildene våre for å få dem til å se best mulig ut jukser? er det ikke bare de som ikke redigerer som er late?

 

årets bilde konkuransen er ikke en konkuranse i å ta de teknisk beste bildene, vinneren er den som har fanget opp den opplevelsen som fenger flest medlemer på denne siden slik som fjorårets  vinner :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå i disse OL tider synes jeg vi skal dele denne konkurransen inn i 2 kategorier.

 

Kategori 1:  De som driver med "doping". Dvs. de som redigerer bildene i Photoshop.  Dvs at bildene i utgangspunktet er for dårlige til å kunne se dagens lys ;D

Kategori 2:  De som er "rene".  Dvs de som ikke redigerer eller gjør noe annet med bildene etter at de er tatt. :P

 

Mener du at vi som redigerer bildene våre for å få dem til å se best mulig ut jukser? er det ikke bare de som ikke redigerer som er late?

 

Bunner vel i misunnelse. ;)  De blir så forbaska fine atte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa i en annen tråd, de mulighetene man har i photoshop og andre redigeringsprogrammer - er de samme mulighetene en god analogfotograf har i et mørkerom. Derfor mener jeg at redigering er en helt naturlig del av digitalfotografering.

 

Adobe har jo også gitt ut et enda enklere program, Lightroom. Vet om flere yrkesfotografer som har holdt på lenge, som har gått over til dette. Dette skal da minne litt om et mørkerom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

:) Spørsmålet er vel egentlig enkelt:

1. Vil du at 10 japanske ingeniører skal "framkalle" bildene dine på generelt grunnlag i kameraet i det du tar bildet med de innstillingene de har antatt er riktig fra fabrikken?

2. Eller vil du framkalle bildene dine - ett og ett - på individuelt grunnlag slik situasjonen var akkurat der du var til akkurat den tiden, og slik du selv husker situasjonen?

 

Uansett; Skyter man .raw- bilder så man framkalle bildene i en eller annen .raw- konverter,

og hele poenget er at man selv framkaller bildet på "mørkerommet" og ikke lar "fotobutikken" gjøre det  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...