Gå til innhold

Barn


Døgnflue

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

huff og huff, som et ledd i ett eller annet pedagogisk opplegg eller i hvilken sammenheng......vent heller til februar, lag fastelavensris.....dette håper jeg nesten at var en spøk.....lek med fjær er bedre! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff og huff, som et ledd i ett eller annet pedagogisk opplegg eller i hvilken sammenheng......vent heller til februar, lag fastelavensris.....dette håper jeg nesten at var en spøk.....lek med fjær er bedre! ;)

 

Hva er galt med å lære barn på 5 år å binde fluer?

De må få lov til å prøve nye ting de også.

Jeg jobber med barn og de kan mer enn man tror!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

spisse sakser! spisse kroker...har da en solid pedagogisk bakgrunn og erfaring jeg og....hvor mange skal du ha orden på....annerledes med far og barn eller mor og barn som sitter og leker med fjær og hår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange køddetråder i et forum så det er vanskelig å vite når noen er seriøse. Gjør en feil og svarer alikvel. Har en femmåring sjøl, snart seks. Fluemønstre  er uaktuelt. Stor krok. masse farger på fjæra og du er igang,flua skal være kul og lett å lage ;D De må få bestemme sjøl eller så er moroa borte er min menig.

Flott tiltak fra din side synes jeg siden rekruteringa av barn og unge, spesilelt i fluefiskeverden ikke er like lett lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Femmåringen min lærte å klippe med saks i barnhagen lenge før han var fem år, og da snakker vi store kjøkkensakser. Er ikke all verdens tanter til å passe på barna der hele tiden heller. Overbeskytting har vi nok av mener nå jeg, selv om jeg ser problemstillinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med barn og fluer, la fantasien herje, let fram alt han/ho kan bruke.

 

og la dei bare binde i vei. har to gutter som liker og binde flue, har laget til egen øske til deres fri styring. men bruker så klart store kroker- enklere for tassene de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var selv 6-7 år da jeg bandt min første flue. riktig nok en gedigen sak som så ut som en skadeskutt spurv og kroken var uten spiss ("pynteflue") :rolleyes:, men etter de gangene har fluer fasinert meg.

man skal selfølgelig ikke prakke på barn noe, men at de starter tidlig med "lissom" fluer tror jeg er bare bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjempe bra,la ungene få prøve og binde fluer så lenge dem kan sitte rolig,,stikker dem seg i fingeren har dem lært noe,,henter mitt fluebindingsett på posten i morgen,er mer urolig for meg der jeg skal sitte med konjakk og binde mine første fluer,,

 

 

 

haha!! :D lurer på åssen fluer det blir ;)

Nå kødda jeg litt :rolleyes: ::)

 

De blir sikkert fine ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...