Gå til innhold

Hva er gjevest?


fluekastern

Hva er gjevest, og hva husker man best i ettertid?  

155 stemmer

  1. 1. Hva er gjevest, og hva husker man best i ettertid?

    • 4 kilos ørret tatt på tørt på Kola
      28
    • 2 kg + tatt på tørt i en elv i Norge
      146


Anbefalte innlegg

Enig med JB og Øyvind T. Noen  har vært begge steder og kan sammenligne. Det er bare tullprat å si det er samme ørret bestnader i Finmark. Slike uttalelser viser bare uvitenhet. Vi snakker ikke om et fylke hvor det brukes begrenset transport med helikopter, ikke faste leirer og noe få fluefiskere med C&R. I Finnmark er det snakk om 4 og tre-hjulinger, garn så det holder, lavoer som står hele sommeren og fylle-fryseren  :-X.

 

Ser fram til Kola om få mnd-er, og tørrflue lakser i Fiinnmark  :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 264
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest erland fjell

Skjønner at det er områder i Finnmark du ikke har vært FlyAlf, reis til Kola så mye du vil, men jeg syns ikke noe særlig om å bli fremstilt som et eller annet....fordi jeg vet om ting som andre ikke har oppdaget..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig rakker jeg bare ned på Finnmark for å få mindre fiskepress der  :D.

 

P.S. Send meg gjerne en PM med beskrivelse på et område i Finnmark der det ligger 6 ørretelver ved siden av hverandre der :

- Ikke treffer andre fiskere

- Der det ikke har fisket andre på min 2 uker

- Der det er strekninger på over 2 mil med meget stor tetthet av ørreter på 1-4 kg, og snittvekt på nær 2 kg

- Det ikke finnes bålrester eller spor av folk

- Der det ikke er veier nærmere ann 10 mil

 

Rett svar belønnes med en gratis fottur til Karasjokkha  ;)

 

Skitt fiske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erland fjell

Egentlig rakker jeg bare ned på Finnmark for å få mindre fiskepress der  :D.

 

P.S. Send meg gjerne en PM med beskrivelse på et område i Finnmark der det ligger 6 ørretelver ved siden av hverandre der :

- Ikke treffer andre fiskere

- Der det ikke har fisket andre på min 2 uker

- Der det er strekninger på over 2 mil med meget stor tetthet av ørreter på 1-4 kg, og snittvekt på nær 2 kg

- Det ikke finnes bålrester eller spor av folk

- Der det ikke er veier nærmere ann 10 mil

 

Rett svar belønnes med en gratis fottur til Karasjokkha  ;)

 

Skitt fiske

 

Skjønner at enkelte foretrekker det lettvinte, men man sender ikke slik info til hvemsomhelst.... :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok ikke så mye bedre om golfstrømmen snur stian.

Ørreten på kola er så feit fordi de har så mye mat, det er litt annen fauna der enn de fleste plasser i norge.

 

 

Dette bestrides - det er den samme faunaen i deler av Finnmark i hvert fall, like mye og stor fisk også, den viktigste forskjellen til Kola er at at der borte er det lovlig å dundre inn med digre helikoptre og rigge opp et luksusleirliv,  det er det heldigvis ikke i Norge. :-\

 

Hadde vært mye bedre om det også hadde vært slik i norge. Traktorer og 4-hjulinger lager ikke pent terreng, det burde vært forbudt. Ikke gjør de så mye fornuftig de som bruker disse farkostene heller. Luksusliv er bullshit når vi snakker om ørretfiske. Luksusen består i å bli flydd inn med helikopter, ellers likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det er områder i Finnmark du ikke har vært FlyAlf, reis til Kola så mye du vil, men jeg syns ikke noe særlig om å bli fremstilt som et eller annet....fordi jeg vet om ting som andre ikke har oppdaget..;)

Hadde vært morro med en liten fiskerapport og et par bilder fra de områdene du fisker i :) Fluetips osv ;)

Trenger noe å drømme om nå på vinteren

Du trenger jo ikke å røpe noe

:)

 

edit selff i ørrettråden  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erland fjell

Hadde vært mye bedre om det også hadde vært slik i norge. Traktorer og 4-hjulinger lager ikke pent terreng, det burde vært forbudt. Ikke gjør de så mye fornuftig de som bruker disse farkostene heller. Luksusliv er bullshit når vi snakker om ørretfiske. Luksusen består i å bli flydd inn med helikopter, ellers likt.

 

Det med luksleir blir jo relativt, sett med mine øyne er det lusksus å bli fraktet rett inn til slike steder med matvarer og utstyr jeg aldri kunne bært med meg. Men i forhold til mye annet blir det selvsagt temmelig enkelt og nøkternt.

 

 

 

Hadde vært morro med en liten fiskerapport og et par bilder fra de områdene du fisker i :) Fluetips osv ;)

Trenger noe å drømme om nå på vinteren

Du trenger jo ikke å røpe noe

:)

 

edit selff i ørrettråden  :D

 

Ja, kanskje det, har lurt litt på å ta fram noe og bearbeide det, har ting liggende fra før som kankje kunne egnet seg her med litt redigering...får se om man får den mer litterære skrivelysten kastet over seg. :) 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier det faktisk ikke for å fyre opp men jeg fikk tillbud sist fredag om å få kjørt inn bagasjen på finnmarksvidda

Har ikke bestemt meg enda Du kan trygt si at samen viste hva penger er  :D Hellikopterpris

Er vant med å bære så det betyr ikke så mye men jeg har ingen prinsipper om dette

Den årlige turen er min fineste ferieuke i løpet av året så vist jeg kan ha det konfertabelt i tillegg blir jeg ikke sur ;)

Stikkord er, en dunk vin-god mat-både telt og lavo-pluss div Skal ikke på surviveltur  :D men kose meg  :)

Så dessverre erland det er ikke bedre i finnmark men verre i forhold til dette

Jeg tør påstå jeg skal kunne bli fraktet hvor som helst på finnmarksvidda men det koster  :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier det faktisk ikke for å fyre opp men jeg fikk tillbud sist fredag om å få kjørt inn bagasjen på finnmarksvidda

Har ikke bestemt meg enda Du kan trygt si at samen viste hva penger er  :D Hellikopterpris

Er vant med å bære så det betyr ikke så mye men jeg har ingen prinsipper om dette

Den årlige turen er min fineste ferieuke i løpet av året så vist jeg kan ha det konfertabelt i tillegg blir jeg ikke sur ;)

Stikkord er, en dunk vin-god mat-både telt og lavo-pluss div Skal ikke på surviveltur  :D men kose meg  :)

Så dessverre erland det er ikke bedre i finnmark men verre i forhold til dette

Jeg tør påstå jeg skal kunne bli fraktet hvor som helst på finnmarksvidda men det koster  :)

 

 

Hva faen?! Skal du på pakketur til Finnmark? Jeg trodde den Montana-nymfa di med blodsprengte øyne var det laveste du kunne synke, men nå dette...?!?? :rolleyes:;D

 

PS! Jeg tror vel egentlig de fleste innerst inne vet forskjellen på en vandretur med stang og telt i finnmark og en "pakketur" til Kola, men det beste er vel å få med seg begge deler hvis man har tid og anledning?!?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS! Jeg tror vel egentlig de fleste innerst inne vet forskjellen på en vandretur med stang og telt i finnmark og en "pakketur" til Kola, men det beste er vel å få med seg begge deler hvis man har tid og anledning?!?? ;)

 

Hva, noe fornuftig i et innlegg fra Sixpack :rolleyes:. Prøver å blidgjøre nissen? Enig i at det er en forskjell selv om jeg har med begge deler til Kola. Sett fra min side blir det mer tid til fiske, men mindre tur...Og jeg skulle ønske det bare var slike fjellfanter som de framstår i denne tråden som fisket i Finnmark. Til gjengjeld er det jo bare "pakketur fiskere" på Kola  :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

har det blitt sletta mye i den tråden her, eller er det bare jeg som husker litt feil?

Ja tråden stopper her :rolleyes: kun få innlegg som slipper gjennom nåløyet ;);D ;D

 

Ps: for å være på den sikkre siden, det var kun en spøk uten noe mål og mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...