Gå til innhold

Hva er gjevest?


fluekastern

Hva er gjevest, og hva husker man best i ettertid?  

155 stemmer

  1. 1. Hva er gjevest, og hva husker man best i ettertid?

    • 4 kilos ørret tatt på tørt på Kola
      28
    • 2 kg + tatt på tørt i en elv i Norge
      146


Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

dette liker jeg best av alt! elven er en liten eutrof elv i den nordre delen av nordland.....et lite vassdrag men mange større og mindre vann, vannstanden på bildet er svært lav etter en skrekkelig tørr sommer, lokalbefolkning sier det er vanlig med 3 kilos ørret i denne elva.....og en fortalte om 5 kilos tatt på lystring (ja de er noen griser), befolkningen vil ikke spise fisken i dette landbruksområdet.....men det kan være  mitt lille hemmelige "smultronstelle"! Det beste med dette lille vassdraget er at pga de mange vannspeila varmes fort opp til klekketemp. så her har jeg maifiske![attachimg=#]

post-0-13949857956154_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 264
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Personlig synes jeg en pakketur til Kola er bedre enn en pakketur til Finnmark, da jeg ikke liker søppel og folk over alt, men det er kanskje bare meg... ;D

 

Nå er vel forskjellen den at ingen kjøper pakketur til Finnmark. De ordner seg sjæl, og går inn.

 

Men, som turoperatør skjønner jeg jo at du digger pakketur.

 

Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Flemming er inne på et interessant spor. Det finnes så mange tilnærminger til fluefiske at det blir vanskelig å finne ut hva som er gjevest. La meg ta noen grovkategorier:

 

Romantikeren: Ville helst levd i det forrige århundret, og vært ferdamann med fluestang og brennevin. Gamle klassiske fluer, gjerne våtfluer i kombinasjon med silkesnører, morkent utstyr, kaffe, vannkopp, pipe og en skvett whisky/akevitt. Har i dag mer avansert utstyr, men foretrekker likevel fotvandring, rolige vann, små elver/bekkker og kokekaffe. Har også en del gammelt fluefiskeutstyr, men har fått sansen for noen litt mer moderne stenger og sneller, men definerer seg ikke som utstyrsfreak. Opptatt av å ta med barna på fisketur, og egentlig ikke så opptatt av utras og McClean-håver med innebygget vekt. Spiser en god del av fisken han får, og synes C&R har blitt for hysterisk. Har begynt å betale fiskekort, men var tjuvfisker i mange år. Tror bare det er russere som har lov til å fiske på Kola.

 

Teknologen: Henger med i tiden. Glad i fluefiske og moderat glad friluftsliv, såfremt utstyret er up to date. Opptatt av teknologi og utstyr, både når det gjelder fluefiske og ikke minst fotografering. Elsker å ta bilder og dele opplevelser. Er moderne i både sinn og sjel, og har ofte flere interesser enn fluefiske. I første rekke står nok foto, film og diverse individuell sport (squash, langrenn, badminton). Men også mote, vin og venner står høyt på programmet. Lever et stabilt familieliv med en partner som er interessert i et aktivt liv ispedd mye shopping. Det er i denne kategorien vi finner de fleste homofile fluefiskerne. Reiser på pakketurer, men også på mer beskjedne turer i den norske fjellheimen. Student, høyere utdannelse eller fagutdannet. Flink med god lønn/gode lønnsutsikter.   

 

Den progressive: Opptatt av alt som er nytt, bare det er lettere, sterkere ellere raskere enn forrige versjon. Fisker uten skrupler med Tjernobyl Ant og har fiske i tropiske farvann som favoritt.  Abonnerer på American Angler. Synes ørretfiske i Norge er helt ok, men det virkelig kule fisket drives i saltvann med dyre amerikanske enhåndsstenger i snøreklasse 8-12. Synes Havabborfiske er kult, men at det for langt mellom opplevelsene. Er svært utålmodig og er ofte på pakketur til steder med godt fiske. Gift, men er macho og krangler ofte med kona om penger og nedprioritering av familielivet. Snart skilt.   

 

 

Proffen: Progressiv og kommersiell, men hovedsakelig opptatt av ørretfiske. Stor ørret. Reiser verden rundt med masse utstyr i snøreklasse 2-6, og har New Zealand, Kola og Patagonia som faste besøkelsessteder. Jobber i fluefiskeindustrien eller drømmer om det, og har egen hjemmeside. Utrolig glad i å ta bilder av ørreter over to kilo - selv om de er nesten helt like alle sammen - grisestyggfeite og gråbrune. Tar også masse bilder av hellikopter og småfly. Innbiller seg at de fortsatt ofrer mye for fluefiske, men er så gjennomsponset og proffe at turene kommer rekende på en fjøl. Skjønner ikke at andre fisker så lite, og oppfordrer andre til å prioritere annerledes. Begynner å bli snevre.

 

 

Postmodernisten: Intellektuell, men ikke nedlatende. Har vært progressiv, men funnet ut opplevelsenes viktigste byggestener ikke er utstyr eller størst mulig fisk. Har et avlsappet forhold til utstyr, men opptatt av at det skal betales for kvalitet - ikke for merker og modernitet. Trives rundt bålet og i telt, men synes romantikeren til tider er litt enkel og at flue- og utstyrsvalg er preget av hva som en gang var moderne - og ikke hva som er enkelt og funksjonelt. Misliker f.eks. Royal Coachman, Hardy og annet gammel-hypet utstyr. Reiser sjeldent på pakketurer i frykt for å måtte leve tett sammen med teknologen, proffen og ikke minst den progressive i flere dager. Foretrekker telt og friluftsliv. Stille kvelder og bekkesus. Tar sjeldent gode bilder og har ikke peiling på pc, men glad i å lese bøker, se kvalitetsfilmer og drikke rødvin.

 

Det finnes kombinasjoner, men de aller fleste har halvannet bein plantet i en leir.  :)

 

 

 

 

PS! Jeg lider av touch-dysleksi, og har måttet redigere innlegget en del ganger. Noen setninger gav rett og slett ingen mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er en romantisk / postmodernistisk teknolog med progressive tendenser.

 

Utover det forundres jeg nok en gang over denne trangen mange av oss har til å rope mellom linjene:

"Jeg har rett - du tar feil!"

 

Liker du pakketurer? Fint for deg!

Forektrekker du noe annet? Fint for deg!

 

Eller om et annet tema:

Liker du blondiner? Fint for deg!

Foretrekker du brunetter? Fint for deg!

 

Hvem bestemmer hva som er gjevt i din verden?

Du selv, eller andre?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg en pakketur til Kola er bedre enn en pakketur til Finnmark, da jeg ikke liker søppel og folk over alt, men det er kanskje bare meg... ;D

 

Nå er vel forskjellen den at ingen kjøper pakketur til Finnmark. De ordner seg sjæl, og går inn.

 

Men, som turoperatør skjønner jeg jo at du digger pakketur.

 

Påstår du at alle går inn på finnmarksvidda ??? ??? Det sier meg bare en ting, du kan umulig ha vært der!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Flemming er inne på et interessant spor. Det finnes så mange tilnærminger til fluefiske at det blir vanskelig å finne ut hva som er gjevest. La meg ta noen grovkategorier:

 

Den romantiske: Ville helst levd i det forrige århundret, og vært ferdamann med fluestang og brennevin. Gamle klassiske fluer, gjerne våtfluer i kombinasjon med silkesnører, morkent utstyr, kaffe, vannkopp, pipe og en skvett whisky/akevitt. Har i dag mer avansert utstyr, men foretrekker likevel fotvandring, rolige vann, små elver/bekkker og kokekaffe. Har også en del gammelt fluefiskeutstyr, men har fått sansen for noen litt mer moderne stenger og sneller, men definerer seg ikke som utstyrsfreak. Opptatt av å ta med barna på fisketur, og egentlig ikke så opptatt av utras og McClean-håver med innebygget vekt. Spiser en god del av fisken han får, og synes C&R har blitt for hysterisk. Har begynt å betale fiskekort, men var tjuvfisker i mange år. Tror bare det er russere som har lov til å fiske på Kola.

 

Teknologen: Henger med i tiden. Glad i fluefiske og moderat glad friluftsliv, såfremt utstyret er up to date. Opptatt av teknologi og utstyr, både når det gjelder fluefiske og ikke minst fotografering. Elsker å ta bilder og dele opplevelser. Er moderne i både sinn og skjel, og har ofte flere interesser enn fluefiske. I første rekke står nok foto, film og diverse individuell sport (squash, langrenn, badminton). Men også mote, vin og venner står høyt på programmet. Lever et stabilt familieliv med en partner som er interessert i et aktivt liv ispedd mye shopping. Det er i denne kategorien vi finner de fleste homofile fluefiskerne. Reiser på pakketurer, men også på mer beskjedne turer i den norske fjellheimen. Student, høyere utdannelse eller fagutdannet. Flink med god lønn/gode lønnsutsikter.   

 

Den progressive: Opptatt av alt som er nytt, bare det er lettere, sterkere ellere raskere enn forrige versjon. Fisker uten skrupler med Tjernobyl Ant og har fiske i tropiske farvann som favoritt.  Abonnerer på American Angler. Synes ørretfiske i Norge er helt ok, men det virkelig kule fisket drives i saltvann med dyre amerikanske enhåndsstenger i snøreklasse 8-12. Synes Havabborfiske er kult, men at det for langt mellom opplevelsene. Er litt utålmodig og er ofte på pakketur til steder med godt fiske. Gift, men er macho og krangler ofte med kona om penger og nedprioritering av familielivet. Snart skilt.   

 

 

Proffen Progressiv og kommersiell, men hovedsakelig opptatt av ørretfiske. Stor ørret. Reiser verden rundt med masse utstyr i snøreklasse 2-6, og har New Zealand, Kola og Patagonia som faste besøkelsessteder. Jobber i fluefiskeindustrien eller drømmer om det, og har egen hjemmeside. Utrolig glad i ta bilde av ørreter over to kilo - selv om de nesten er helt like alle sammen - grisestyggfeite og gråbrune. Tar også masse bilder av hellikopter og småfly. Innbiller seg at de fortsatt ofrer mye for fluefiske, men er så gjennomsponset og proffe at turene kommer rekende på en fjøl. Skjønner ikke at andre fisker så lite, og oppfordrer andre til å prioritere annerledes. Begynner å bli snevre.

 

 

Postmodernistiske: Intellektuell, men ikke nedlatende. Har vært progressiv, men funnet ut opplevelsenes viktigste byggestener ikke er utstyr og heller drømmen om størst mulig fisk. Har et avlsappet forhold til utstyr, men opptatt av at det skal betales for kvalitet - ikke for merker og modernitet. Trives rundt bålet og i telt, men synes romantikeren til tider er litt enkel og at flue- og utstyrsvalg er preget av hva som en gang var moderne - og ikke hva som er enkelt og funksjonelt. Misliker f.eks. Royal Coachman, Hardy og annet gammel-hypet utstyr. Reiser sjeldent på pakketurer i frykt for å måtte leve tett sammen med teknologen, proffen og ikke minst den progressive i flere dager. Foretrekker telt og friluftsliv. Stille kvelder og bekkesus. Tar sjeldent gode bilder og har ikke peiling på pc, men glad i å lese bøker, se kvalitetsfilmer og drikke rødvin.

 

Det finnes kombinasjoner, men de aller fleste har halvannet bein plantet i en leir.  :)

 

 

 

Du skulle hatt betalt for å skrive her du ;);D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Tror Flemming er inne på et interessant spor. Det finnes så mange tilnærminger til fluefiske at det blir vanskelig å finne ut hva som er gjevest. La meg ta noen grovkategorier:

 

Den romantiske: Ville helst levd i det forrige århundret, og vært ferdamann med fluestang og brennevin. Gamle klassiske fluer, gjerne våtfluer i kombinasjon med silkesnører, morkent utstyr, kaffe, vannkopp, pipe og en skvett whisky/akevitt. Har i dag mer avansert utstyr, men foretrekker likevel fotvandring, rolige vann, små elver/bekkker og kokekaffe. Har også en del gammelt fluefiskeutstyr, men har fått sansen for noen litt mer moderne stenger og sneller, men definerer seg ikke som utstyrsfreak. Opptatt av å ta med barna på fisketur, og egentlig ikke så opptatt av utras og McClean-håver med innebygget vekt. Spiser en god del av fisken han får, og synes C&R har blitt for hysterisk. Har begynt å betale fiskekort, men var tjuvfisker i mange år. Tror bare det er russere som har lov til å fiske på Kola.

 

Teknologen: Henger med i tiden. Glad i fluefiske og moderat glad friluftsliv, såfremt utstyret er up to date. Opptatt av teknologi og utstyr, både når det gjelder fluefiske og ikke minst fotografering. Elsker å ta bilder og dele opplevelser. Er moderne i både sinn og skjel, og har ofte flere interesser enn fluefiske. I første rekke står nok foto, film og diverse individuell sport (squash, langrenn, badminton). Men også mote, vin og venner står høyt på programmet. Lever et stabilt familieliv med en partner som er interessert i et aktivt liv ispedd mye shopping. Det er i denne kategorien vi finner de fleste homofile fluefiskerne. Reiser på pakketurer, men også på mer beskjedne turer i den norske fjellheimen. Student, høyere utdannelse eller fagutdannet. Flink med god lønn/gode lønnsutsikter.   

 

Den progressive: Opptatt av alt som er nytt, bare det er lettere, sterkere ellere raskere enn forrige versjon. Fisker uten skrupler med Tjernobyl Ant og har fiske i tropiske farvann som favoritt.  Abonnerer på American Angler. Synes ørretfiske i Norge er helt ok, men det virkelig kule fisket drives i saltvann med dyre amerikanske enhåndsstenger i snøreklasse 8-12. Synes Havabborfiske er kult, men at det for langt mellom opplevelsene. Er litt utålmodig og er ofte på pakketur til steder med godt fiske. Gift, men er macho og krangler ofte med kona om penger og nedprioritering av familielivet. Snart skilt.   

 

 

Proffen Progressiv og kommersiell, men hovedsakelig opptatt av ørretfiske. Stor ørret. Reiser verden rundt med masse utstyr i snøreklasse 2-6, og har New Zealand, Kola og Patagonia som faste besøkelsessteder. Jobber i fluefiskeindustrien eller drømmer om det, og har egen hjemmeside. Utrolig glad i å ta bilde av ørreter over to kilo - selv om de nesten er helt like alle sammen - grisestyggfeite og gråbrune. Tar også masse bilder av hellikopter og småfly. Innbiller seg at de fortsatt ofrer mye for fluefiske, men er så gjennomsponset og proffe at turene kommer rekende på en fjøl. Skjønner ikke at andre fisker så lite, og oppfordrer andre til å prioritere annerledes. Begynner å bli snevre.

 

 

Postmodernistiske: Intellektuell, men ikke nedlatende. Har vært progressiv, men funnet ut opplevelsenes viktigste byggestener ikke er utstyr og heller drømmen om størst mulig fisk. Har et avlsappet forhold til utstyr, men opptatt av at det skal betales for kvalitet - ikke for merker og modernitet. Trives rundt bålet og i telt, men synes romantikeren til tider er litt enkel og at flue- og utstyrsvalg er preget av hva som en gang var moderne - og ikke hva som er enkelt og funksjonelt. Misliker f.eks. Royal Coachman, Hardy og annet gammel-hypet utstyr. Reiser sjeldent på pakketurer i frykt for å måtte leve tett sammen med teknologen, proffen og ikke minst den progressive i flere dager. Foretrekker telt og friluftsliv. Stille kvelder og bekkesus. Tar sjeldent gode bilder og har ikke peiling på pc, men glad i å lese bøker, se kvalitetsfilmer og drikke rødvin.

 

Det finnes kombinasjoner, men de aller fleste har halvannet bein plantet i en leir.  :)

 

 

 

Du verden for en glittrende inndeling i kategorier, Jørn ;D.......jeg tar av meg hatten :D :D

 

Selv gjør jeg det litt enkelere å sier at: fisk hvor du vil, når du vil og bruk akkurat så mye penger du vil på å reise dit du vil for å fange den fisken du vil med akkurat den stanga du vil som har akkurat den aksjonen du vil med det snøret du vil og den fortommen du vil sammen med den flua du vil.........etc etc etc etc etc etc etc......

 

Hilsen en Romantiskteknologisk tildels progressivpostmodernistisk Proff ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott innlegg JB.....Som så mange mange ganger før :)

 

Lurer litt på hvilken kategori du vil plassere meg i ?? :D

 

Du og Terje m.flere er i en egen kategori.

 

Purister: Har sett Tørrfluelandet-filmene altfor mange ganger, og tror oppriktig - og dog så historieløst - at fluefiske er synonymt med tørrfluer. Sliter enormt med å finne seg selv, og er derfor i motsetning til postmodernistene veldig søkende etter bekreftelse og annerkjennelse. Søker uavbrutt sin identitet og tilhørighet, og hiver seg på den første og beste klubben som måtte dukke opp. Uavhengig av om navnet er teit og forbildet er en død engelskmann som slet med sterke asosiale og psykopatiske trekk.  Er dog så usikre på seg selv at de driver flerkategorisering og/eller søker råd om i hvilken kategori de bør plasseres. Like greit å samle dem i en egen sekkepost. Denne gjengen finner ganske enkelt på alt mulig bare det er utsikter til å fange en gedigen brunørret på tørt. Om vi snakker Bamboo eller Shimano, Kola eller Donau. Nei, det spiller ingen rolle. Overmodne for psykiatrien hele gjengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott innlegg JB.....Som så mange mange ganger før :)

 

Lurer litt på hvilken kategori du vil plassere meg i ?? :D

 

Du og Terje m.flere er i en egen kategori.

 

Purister: Har sett Tørrfluelandet-filmene altfor mange ganger, og tror oppriktig - og dog så historieløst - at fluefiske er synonymt med tørrfluer. Sliter enormt med å finne seg selv, og er derfor i motsetning til postmodernistene veldig søkende etter bekreftelse og annerkjennelse. Søker uavbrutt sin identitet og tilhørighet, og hiver seg på den første og beste klubben som måtte dukke opp. Uavhengig av om navnet er teit og forbildet er en død engelskmann som slet med sterke asosiale og psykopatiske trekk.  Er dog så usikre på seg selv at de driver flerkategorisering og/eller søker råd om i hvilken kategori de bør plasseres. Like greit å samle dem i en egen sekkepost. Denne gjengen finner ganske enkelt på alt mulig bare det er utsikter til å fange en gedigen brunørret på tørt. Om vi snakker Bamboo eller Shimano, Kola eller Donau. Nei, det spiller ingen rolle. Overmodne for psykiatrien hele gjengen.

 

Hehe, kjente jeg meg IKKE igjen i :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Flott innlegg JB.....Som så mange mange ganger før :)

 

Lurer litt på hvilken kategori du vil plassere meg i ?? :D

 

Du og Terje m.flere er i en egen kategori.

 

Purister: Har sett Tørrfluelandet-filmene altfor mange ganger, og tror oppriktig - og dog så historieløst - at fluefiske er synonymt med tørrfluer. Sliter enormt med å finne seg selv, og er derfor i motsetning til postmodernistene veldig søkende etter bekreftelse og annerkjennelse. Søker uavbrutt sin identitet og tilhørighet, og hiver seg på den første og beste klubben som måtte dukke opp. Uavhengig av om navnet er teit og forbildet er en død engelskmann som slet med sterke asosiale og psykopatiske trekk.  Er dog så usikre på seg selv at de driver flerkategorisering og/eller søker råd om i hvilken kategori de bør plasseres. Like greit å samle dem i en egen sekkepost. Denne gjengen finner ganske enkelt på alt mulig bare det er utsikter til å fange en gedigen brunørret på tørt. Om vi snakker Bamboo eller Shimano, Kola eller Donau. Nei, det spiller ingen rolle. Overmodne for psykiatrien hele gjengen.

 

å dermed fallt kvaliteten på JB`s filosofering dramatisk ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott innlegg JB.....Som så mange mange ganger før :)

 

Lurer litt på hvilken kategori du vil plassere meg i ?? :D

 

Du og Terje m.flere er i en egen kategori.

 

Purister: Har sett Tørrfluelandet-filmene altfor mange ganger, og tror oppriktig - og dog så historieløst - at fluefiske er synonymt med tørrfluer. Sliter enormt med å finne seg selv, og er derfor i motsetning til postmodernistene veldig søkende etter bekreftelse og annerkjennelse. Søker uavbrutt sin identitet og tilhørighet, og hiver seg på den første og beste klubben som måtte dukke opp. Uavhengig av om navnet er teit og forbildet er en død engelskmann som slet med sterke asosiale og psykopatiske trekk.  Er dog så usikre på seg selv at de driver flerkategorisering og/eller søker råd om i hvilken kategori de bør plasseres. Like greit å samle dem i en egen sekkepost. Denne gjengen finner ganske enkelt på alt mulig bare det er utsikter til å fange en gedigen brunørret på tørt. Om vi snakker Bamboo eller Shimano, Kola eller Donau. Nei, det spiller ingen rolle. Overmodne for psykiatrien hele gjengen.

 

å dermed fallt kvaliteten på JB`s filosofering dramatisk ;D ;D

 

Terje!

 

Nja, siste kategori var ikke akkurat filosofering. Det er klinisk psykologi hvor diagnosen tvangsnevrose stilles. Når man tvinger seg selv til bestemte handlinger og lager en egen logikk rundt hvorfor, så er den diagnosen faktisk helt opp i dagen. Kan behandles med medisiner, bl.a. Anxiolytika eller ved verre tilfeller Flupentixol. Kombineres gjerne med terapi (individuelt eller i grupper). Noe å tenke på Terje! Det er lang kø, men du har jo tlf. nummeret mitt!  ;);D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Flott innlegg JB.....Som så mange mange ganger før :)

 

Lurer litt på hvilken kategori du vil plassere meg i ?? :D

 

Du og Terje m.flere er i en egen kategori.

 

Purister: Har sett Tørrfluelandet-filmene altfor mange ganger, og tror oppriktig - og dog så historieløst - at fluefiske er synonymt med tørrfluer. Sliter enormt med å finne seg selv, og er derfor i motsetning til postmodernistene veldig søkende etter bekreftelse og annerkjennelse. Søker uavbrutt sin identitet og tilhørighet, og hiver seg på den første og beste klubben som måtte dukke opp. Uavhengig av om navnet er teit og forbildet er en død engelskmann som slet med sterke asosiale og psykopatiske trekk.  Er dog så usikre på seg selv at de driver flerkategorisering og/eller søker råd om i hvilken kategori de bør plasseres. Like greit å samle dem i en egen sekkepost. Denne gjengen finner ganske enkelt på alt mulig bare det er utsikter til å fange en gedigen brunørret på tørt. Om vi snakker Bamboo eller Shimano, Kola eller Donau. Nei, det spiller ingen rolle. Overmodne for psykiatrien hele gjengen.

 

å dermed fallt kvaliteten på JB`s filosofering dramatisk ;D ;D

 

Terje!

 

Nja, siste kategori var ikke akkurat filosofering. Det er klinisk psykologi hvor diagnosen tvangsnevrose stilles. Når man tvinger seg selv til bestemte handlinger og lager en egen logikk rundt hvorfor, så er den diagnosen faktisk helt opp i dagen. Kan behandles med medisiner, bl.a. Anxiolytika eller ved verre tilfeller Flupentixol. Kombineres gjerne med terapi (individuelt eller i grupper). Noe å tenke på Terje! Det er lang kø, men du har jo tlf. nummeret mitt!  ;);D

;D ;D ;D ;D...........logikken i en tørrfluefiskers verden burde være åpenbar for alle, det er bare det at de ikke ser den i sin iver etter å måtte får fisk for enhver pris :D :D.......men vi får ta fortsettelsen i "Halford" tråden før vi fucker opp denne tråden helt :D.........og ja jeg har tlf nummeret ditt så jeg skal nok få deg til å se TØRRFLUELYSET en vakker dag :D :D..........da skal du få se hva individuell terapi virkelig er for noe, Jørn ;D.........trengs ingen piller for å skjønne at det jeg og fler med meg driver med er det eneste rette fluefiske :D :D

 

Terje!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott innlegg JB.....Som så mange mange ganger før :)

 

Lurer litt på hvilken kategori du vil plassere meg i ?? :D

 

Du og Terje m.flere er i en egen kategori.

 

Purister: Har sett Tørrfluelandet-filmene altfor mange ganger, og tror oppriktig - og dog så historieløst - at fluefiske er synonymt med tørrfluer. Sliter enormt med å finne seg selv, og er derfor i motsetning til postmodernistene veldig søkende etter bekreftelse og annerkjennelse. Søker uavbrutt sin identitet og tilhørighet, og hiver seg på den første og beste klubben som måtte dukke opp. Uavhengig av om navnet er teit og forbildet er en død engelskmann som slet med sterke asosiale og psykopatiske trekk.  Er dog så usikre på seg selv at de driver flerkategorisering og/eller søker råd om i hvilken kategori de bør plasseres. Like greit å samle dem i en egen sekkepost. Denne gjengen finner ganske enkelt på alt mulig bare det er utsikter til å fange en gedigen brunørret på tørt. Om vi snakker Bamboo eller Shimano, Kola eller Donau. Nei, det spiller ingen rolle. Overmodne for psykiatrien hele gjengen.

 

å dermed fallt kvaliteten på JB`s filosofering dramatisk ;D ;D

 

Terje!

 

Nja, siste kategori var ikke akkurat filosofering. Det er klinisk psykologi hvor diagnosen tvangsnevrose stilles. Når man tvinger seg selv til bestemte handlinger og lager en egen logikk rundt hvorfor, så er den diagnosen faktisk helt opp i dagen. Kan behandles med medisiner, bl.a. Anxiolytika eller ved verre tilfeller Flupentixol. Kombineres gjerne med terapi (individuelt eller i grupper). Noe å tenke på Terje! Det er lang kø, men du har jo tlf. nummeret mitt!  ;);D

 

Hjelp har vi psykriatere (eller hvordan det staves) her inne. Nå ble jeg nesten litt engstelig  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konklusjonen så langt er altså at det en selv driver med er gjevt, det andre driver med er forkastelig, i alle fall dersom de andre drar til Kola  ;D:(

 

Fritt etter Gierach "Fluefiske er ikke en hobby, men en kronisk tilstand"

 

Og (også Gierach):

"those fishermen who claim to have been spoiled by big fish have made life extremely difficult for themself, and you may suspect that they were actually spoiled rotten before they ever picked up a fly rod"

 

Derimot burde det være slik (ifølge Gierach):

"A good friend og mine allways declare success on the premisse that we said we wre going fishing and we did"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor i all verden hører jeg hjemme i JB's analyse?  :P

 

Proff med flyskrekk?  ;D

 

Tror jeg må bearbeide analysen litt. Presenterer resultatet i en egen tråd med tid og stunder.

 

My man:

 

"A good friend of mine allways declare success on the premisse that we said we wre going fishing and we did"

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...