Gå til innhold

Nytt kamera --> Canon SLR


Rune Stokkebekk

Anbefalte innlegg

hihi.....er kostbart, ja.... Men det er vel ikke så mye værre en andre merker.

 

En annen grunn til at jeg  valgte dette er jo at det er 2-gangen her... En 12-60mm er jo det samme som en 24-120mm sammenlignet med 35mm kamera. Ergo blir optikken mindre og lettere ;) Sikler på en 50-200mm (100-400 ekvivalent) allerede....men det koster jo litt...

 

Her er et bilde tatt med den 50-200 av en kollega av meg:

http://www.pbase.com/eaaseth/image/102807729

 

Først har jeg kjøpt med en 12-60mm Så får jeg se hva behovet blir.... Dessuten har jeg jo fluefiskeutstyr (til meg selv og sikkert hele familien...vi er 5 stk...) til jeg er 70 år gammel. Så det går ikke så mye penger på slikt.... Skal nok unngå å selge huset for glass :D

 

Bjørnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest staffan@epost.no

kremutstyr.....synes det er rart at de ikke får mere oppmerksomhet enn de gjør.....har selv sittet og lekt med det, men husk....optikken er det viktigste og jeg vil tro du har kjøpt glass istedenfor akryl.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for input, jeg får lese tester/omtaler til øyet blir enda våtere...

Jada, alt annet en canon er uinteressant. Jeg suger til meg deg jeg vil ha....

Jeg begynner å bli smålysten på en 50D  ;)

 

Hej Rune.

Själv är jag ett Nikon freak men Canon´s nya ser ut att bli ett lyft för dem.

21,1 megapixels full formats CMOS-sensor

DIGIC 4-processor

ISO-området kan utökas till 25600

Inspelning av videoscener i Full HD (1080, 30 b/s)

Högupplöst 3,0" VGA LCD-skärm med direktvisningsläge

JPEG-bildserier med 3,9 b/s upp till minneskortets kapacitet

9-punkts autofokus + 6 AF hjälppunkter

Kamerahus i magnesiumlegering

Mvh Mårten

post-638-13949858427712_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erland fjell

Prisen faller fort etter salgstart. 50D har alt falt fra over 12 til under 10 i løpet av en drøy måned. Tipper 5D MkII blir å få til under 20 litt utpå nyåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B&H oppgir 15,1 MP og ca 1400 USD (+MVA) Veit å jeg skal ha til jul :)

 

Er dette med optikk? Hvis ikke er det jo billigere i Norge.

 

1400 USD = 8540 NOK (dollaren har steget fryktelig siste dagene)

+ 25% mva = 10675

og da er enda ikke tullgebyr og frakt med i regnestykket.

 

Japanphoto selger for 9679,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Riktig det med dollaren.. handla for litt siden til rett over 5 kr. dollaren... Prisen på 50D detter fort i løpet av høsten/vinteren uansett.. Det samme gjør vel dollaren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig det med dollaren.. handla for litt siden til rett over 5 kr. dollaren... Prisen på 50D detter fort i løpet av høsten/vinteren uansett.. Det samme gjør vel dollaren :)

 

JPY har også steget veldig siste måneden, så prisene distributør i norge må betale stiger også målt i NOK. Tror kanskje den blir dyrere før den blir billigere. Men over jul vil den nok komme ned på hyggelige priser :)

 

hilsen synseren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heisann,

 

Jada jeg har bestemt meg og valget ble hentet på posten i dag  ;D

Jeg bestilte meg en 50D på mandag på Japanphoto og i dag kom den. Jihaaa!

 

Har tatt et par testbilder inne, ikke helt vant med knapper ennå. Men det tar nok ikke så lang tid.

Virker meget lovende og fint å jobbe med. Litt annen kvalitetsfeeling enn gode gamle 350 ja.

 

Slenger med et bilde som jeg tok nå. Må "tune" inn blitzene litt ser jeg.....

[attachthumb=1]

RS Turbo Shrimp 800.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kikket på 50d i dag, men etter å ha sett noen testbilder og film fra 5d mark II. KJøper jeg dette når det kommer engang i November. HD film og SLR i et og samme kamera er jo utrolig praktisk for å slippe å dra på kilosvis med foto/kamerautstyr viddelangs.

 

Så da er det bare å fryse kontoen til kameraet er i handelen!

MVH

Lars B-Osa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest erland fjell

Kommer nok et slikt et i hus i løpet av vinteren ja, det virker som den digitale overgangen lander og setter nedslag med 20 i stil nå, i hvert fall 19,5.

Har ikke studert så nøye ennå, det gjelder å hiolde kjøpelysten i sjakk en stund til. men regner med at Canon leverer en form for lydmodul til filming også, for synkroniserte opptak og sånt..?

Men liten hensikt med et slikt hus uten førsteklasses optikk - kjøper det ikke før jeg har råd til et L-objektiv eller to også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jadda... jeg blir mer og mer glad i min 50D. Det var noe annet enn 350 som jeg også har vært fornøyd med.

LItt annen kvalitetsfølelse kan man si. Og ikke minst utrolig flotte menyer og funksjoner.

 

Det er en sak som jeg lurer litt på: Periferibelysningskorreksjon (måttejaggukikketogangerpåmenyenforåfåmedheleordet).

Det er en slags tilpassningssak for orginale canon objektiver. Noen som har peil på hva dette går ut på og om det er bra?

Virker som man må installere noe software.

 

Litt lat nå.. følte for å spørre fremfor å teste dette ut selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er en funksjon som automatisk lysner hjørnene for å unngå vignettering, basert på en database over ulike objektiver.

 

 

her er forresten en bra side over spm ang kamera

 

http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Cameras/filmcam_glossary.asp

 

"bla ned til P så finner du litte mer om perifering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...