Gå til innhold

anbefalinger til nytt utstyr!?


Lasse18

Anbefalte innlegg

Etter ekstremt med fiske i to år, begynner det og gå utover utstyret. :P

Derfor tenker jeg å kjøpe nytt. (Stang, snelle og snøre).

jeg er litt usikker på hva jeg vill ha, men det skal vare en 6# stang, med en god snelle og et snøre som er lett å få ut og som kaster laangt!

Dette skal brukes i sjøen.

kom gjerne med noen anbefalninger og gjerne bilder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo

 

Hvilken prisklasse søker du og åssen type stenger liker du Lasse?

Rask stang eller roligere, toppaksjon eller halvaksjon?

 

Nevner du dette også så vil det være enklere for alle oss på ffs å gi deg noen gode tips ;)

 

Tenker du på nytt snøre utover vinteren så er det smart å velge et snøre med myk kjerne på coatingen, gjerne

klare snører. De er supre om vinteren, spør Sailfish ;D (your beloving friend)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo

 

Hvilken prisklasse søker du og åssen type stenger liker du Lasse?

Rask stang eller roligere, toppaksjon eller halvaksjon?

 

Nevner du dette også så vil det være enklere for alle oss på ffs å gi deg noen gode tips ;)

 

Tenker du på nytt snøre utover vinteren så er det smart å velge et snøre med myk kjerne på coatingen, gjerne

klare snører. De er supre om vinteren, spør Sailfish ;D (your beloving friend)

 

 

 

høy pris klasse ;D ;D

hmm... vi får vell si halvaksjon, men ikke alt for myk.. merkene må vell være orvis, sage og vangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Lasse! vær litt klok nå....17 åringer har ikke all verdens med penger.....jeg er sikker på at du virkelig kan gjøre en superhandel av brukt utstyr her på nettet......kjøp litt brukt av høy kvalitet! Synes det var et godt tips.....kom igjen folkens, hva har dere??! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasse! vær litt klok nå....17 åringer har ikke all verdens med penger.....jeg er sikker på at du virkelig kan gjøre en superhandel av brukt utstyr her på nettet......kjøp litt brukt av høy kvalitet! Synes det var et godt tips.....kom igjen folkens, hva har dere??! ;)

 

 

jeg har ett budsjett ;)

 

jeg trenger bare litt anbefalinger og høre litt tester osv.. så smeller det til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal stangen brukes til ørretfiske, eller SØ?

Skulle jeg hatt EN god ørretstang, så ville jeg kjøpt i #4. Er hellig overbevist om at du får det mer morro med en #4 kontra #6.

 

Hvor høgt budsjett har du? Jeg hadde kjøpt brukt. Får MYE bra stenger til en rimelig penge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å virke belærende så vil jeg gjerne komme med en anbefaling, hør på gode råd ifra Staffan, Igor, og Henning her ;)

Ville satset på "brukt" utstyr til og begynne med, eller noe i en lavere prisklasse ;) Finnes jo stadig vekk knusetilbud her inne på brukt topputstyr :D samt det finnes nytt som er i en lavere prisklasse som faktisk kan konkurerer med de "på øverste hylle", Redington kanskje?  ;)

Hvorfor ??? ? Og dette er kun egen erfaring :-\ Nå vet jeg jo ikke ha utstyr du sitter på pr. idag, men når du først har fått en stang (som du digger) så får du automatisk lyst til å bytte ut de "gamle" du har, og så har du det gående..., da skal du plutselig ha en i alle klassene, medium, myk, stiv, rask osv osv(kanskje litt overdrevet).

Og da Lasse17 er det jævlig kjipt å ha svidd av hele fluefiskebudsjettet på ei stang :-\

Hvis du da ikke har et slikt pengetre i hagen, som de bestandig er utsolgt for når jeg er på plantasjen ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp dyrt, Lasse! Ikke hør på disse traurige fornuftige menneskene som anbefaler deg å kjøpe brukt. Legg alt du har i potten i råflott utstyr. Du får nødvendigvis ikke bedre utstyr, men det er iallefall dyrere.

 

Dessuten skal de jo leve de som selger utstyr og!

 

Mvh Sjur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp dyrt, Lasse! Ikke hør på disse traurige fornuftige menneskene som anbefaler deg å kjøpe brukt. Legg alt du har i potten i råflott utstyr. Du får nødvendigvis ikke bedre utstyr, men det er iallefall dyrere.

 

Dessuten skal de jo leve de som selger utstyr og!

 

Mvh Sjur

Sier han som har brukt opp alt til "sin egen hobby", så han faen ikke har råd til å kjøpe klær til unga sine engang, fysj,fysj

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp dyrt, Lasse! Ikke hør på disse traurige fornuftige menneskene som anbefaler deg å kjøpe brukt. Legg alt du har i potten i råflott utstyr. Du får nødvendigvis ikke bedre utstyr, men det er iallefall dyrere.

 

Dessuten skal de jo leve de som selger utstyr og!

 

Mvh Sjur

Sier han som har brukt opp alt til "sin egen hobby", så han faen ikke har råd til å kjøpe klær til unga sine engang, fysj,fysj

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

 

Har du pratet med min bedre halvdel? :o

 

Mvh Sjur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha en kastemaskin?  Loop GASS 7#  (Gøran Andersson Signatur Series) med en multi clear int.

har ingen problemer med og kaste ut hele linen og likevell høre at det smeller godt i snellen, og det kan du gjøre med nesten ingen kraft, du kaster traaaange bukter!!!!  stangen funker perfekt med et Loop multi line. ser og jæævlig pen ut med en Scierra TX2 snelle.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha en kastemaskin?  Loop GASS 7#  (Gøran Andersson Signatur Series) med en multi clear int.

har ingen problemer med og kaste ut hele linen og likevell høre at det smeller godt i snellen, og det kan du gjøre med nesten ingen kraft, du kaster traaaange bukter!!!!  stangen funker perfekt med et Loop multi line. ser og jæævlig pen ut med en Scierra TX2 snelle.

 

Går ut ifra at du kjenner Lasse17 her rimelig godt, siden du kommer med denne påstanden ?  :o

Men hvis Loop har klart å utvikle ei stang som hvem som helst med letthet kaster 30 meter med så har de nok skutt gullfuglen med denne  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha en kastemaskin?  Loop GASS 7#  (Gøran Andersson Signatur Series) med en multi clear int.

har ingen problemer med og kaste ut hele linen og likevell høre at det smeller godt i snellen, og det kan du gjøre med nesten ingen kraft, du kaster traaaange bukter!!!!  stangen funker perfekt med et Loop multi line. ser og jæævlig pen ut med en Scierra TX2 snelle.

 

 

Tror nok at de som kan kaste godt, kaster ut linen med alle stenger fra #4 til#7, og det lett som bare det :)

Kasteren er den som gjør jobben, og ikke stanga. Selfølgelig kan det begynne å bli problematisk å strekke ut liner som feks Sixth sence, da disse er 33 meter, men med nedoverbakke, medvind og middagslukt, så går det greit det også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp dyrt, Lasse! Ikke hør på disse traurige fornuftige menneskene som anbefaler deg å kjøpe brukt. Legg alt du har i potten i råflott utstyr. Du får nødvendigvis ikke bedre utstyr, men det er iallefall dyrere.

 

Dessuten skal de jo leve de som selger utstyr og!

 

Mvh Sjur

 

 

;)skal det være, så skal det være ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal stangen brukes til ørretfiske, eller SØ?

Skulle jeg hatt EN god ørretstang, så ville jeg kjøpt i #4. Er hellig overbevist om at du får det mer morro med en #4 kontra #6.

 

Hvor høgt budsjett har du? Jeg hadde kjøpt brukt. Får MYE bra stenger til en rimelig penge :)

 

det skal brukes til sjøørret ;D

har to 3 stenger og en 4 stang fra før... det jeg kan tenke meg er en orvis t3 5#. den skal jeg ikke ha enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg personlig sverger til #6 i sjøen da jeg synes det ikke blir for overkill på småfisk i tillegg klarer det en del vind.

Det finnes sikkert en del tester rundt i verden på diverse stenger men jeg skal se om jeg kan hoste opp noen linker til deg litt senere

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal stangen brukes til ørretfiske, eller SØ?

Skulle jeg hatt EN god ørretstang, så ville jeg kjøpt i #4. Er hellig overbevist om at du får det mer morro med en #4 kontra #6.

 

Hvor høgt budsjett har du? Jeg hadde kjøpt brukt. Får MYE bra stenger til en rimelig penge :)

 

det skal brukes til sjøørret ;D

har to 3 stenger og en 4 stang fra før... det jeg kan tenke meg er en orvis t3 5#. den skal jeg ikke ha enda..

 

Til SØ fiske ville jeg nok gått opp en klasse, til #6

 

Har selv en Orvis T3 #6, som jeg kjøpte pent brukt til en fornuftig pris på forumet (så det er bare å følge med der)  :)

En perfekt stang til det bruket !

 

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal stangen brukes til ørretfiske, eller SØ?

Skulle jeg hatt EN god ørretstang, så ville jeg kjøpt i #4. Er hellig overbevist om at du får det mer morro med en #4 kontra #6.

 

Hvor høgt budsjett har du? Jeg hadde kjøpt brukt. Får MYE bra stenger til en rimelig penge :)

 

det skal brukes til sjøørret ;D

har to 3 stenger og en 4 stang fra før... det jeg kan tenke meg er en orvis t3 5#. den skal jeg ikke ha enda..

 

 

Til SØ fiske ville jeg nok gått opp en klasse, til #6

 

Har selv en Orvis T3 #6, som jeg kjøpte pent brukt til en fornuftig pris på forumet (så det er bare å følge med der)  :)

En perfekt stang til det bruket !

 

Helge

 

 

jeg skal ha en 6# til sjøørret fiske, er litt i tvil hva jeg vill ha. derfor opprettet jeg dette innlegget ;) men ikke en t3... den skal kanskje få tak i senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal stangen brukes til ørretfiske, eller SØ?

Skulle jeg hatt EN god ørretstang, så ville jeg kjøpt i #4. Er hellig overbevist om at du får det mer morro med en #4 kontra #6.

 

Hvor høgt budsjett har du? Jeg hadde kjøpt brukt. Får MYE bra stenger til en rimelig penge :)

 

det skal brukes til sjøørret ;D

har to 3 stenger og en 4 stang fra før... det jeg kan tenke meg er en orvis t3 5#. den skal jeg ikke ha enda..

 

 

Til SØ fiske ville jeg nok gått opp en klasse, til #6

 

Har selv en Orvis T3 #6, som jeg kjøpte pent brukt til en fornuftig pris på forumet (så det er bare å følge med der)  :)

En perfekt stang til det bruket !

 

Helge

 

 

jeg skal ha en 6# til sjøørret fiske, er litt i tvil hva jeg vill ha. derfor opprettet jeg dette innlegget ;) men ikke en t3... den skal kanskje få tak i senere.

 

Orvis har en "outfit" pakke til 275 $ clearwater 2 delt stang mid flex(2998,-) BBS snelle( 1999,-) snøre og backing medfølger.. de prisene jeg har satt i parantes er norske veiledende priser! er absolutt verdt 2000 kr med moms

 

Jeg har kjøpt denne stanga! Har den liggende hjemme...Har ikke testet den..Men den er sikkert MER ENN BRA NOK!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

skal du ha en kastemaskin?  Loop GASS 7#  (Gøran Andersson Signatur Series) med en multi clear int.

har ingen problemer med og kaste ut hele linen og likevell høre at det smeller godt i snellen, og det kan du gjøre med nesten ingen kraft, du kaster traaaange bukter!!!!  stangen funker perfekt med et Loop multi line. ser og jæævlig pen ut med en Scierra TX2 snelle.

 

 

Hva er en kastemaskin....er det noe man monterer på armen????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha en kastemaskin?  Loop GASS 7#  (Gøran Andersson Signatur Series) med en multi clear int.

har ingen problemer med og kaste ut hele linen og likevell høre at det smeller godt i snellen, og det kan du gjøre med nesten ingen kraft, du kaster traaaange bukter!!!!  stangen funker perfekt med et Loop multi line. ser og jæævlig pen ut med en Scierra TX2 snelle.

 

 

Hva er en kastemaskin....er det noe man monterer på armen????

 

 

 

Det er ett støtteapperat for gamle gubber.. Du tar rett og slett å fester hele driten på armen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erland fjell

Det er ikke stenger som lager buktene, men kastearmens  bevegelser i forhold til stangas egenskaper. Buktas tranghet er noe så enkelt som forskjellen på toppringens høyeste og laveste poisisjon gjennom kastebevegelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...