Gå til innhold

Gjeddefiske høst 08


D. Syrstad

Anbefalte innlegg

Jevlar ;D Ikke noe å si på den der :D Tror kveld/natt fiske etter gjedde får bli til sommeren igjen ;) Prøve litt mer på dagtid og tidlig kveld, som du sier, er vel heller fasit her kanskje :)

Virker som om en må dypere ned på denne tiden av året, har kun observert smågjedder (15-20cm) langs siv og grunner :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg på Øyeren etter gjedde i går jeg også. Helt dødt, dessverre... På grunn av frisk vind fisket vi i selve deltaet. Det hadde sikkert vært bedre å være litt utpå Øyeren og fisket dyprennene, men med den vinden var det uaktuelt i kajakk.

 

Men ellers: for en nydelig dag! Fantastiske høstfarger. Og vi så masse fugl og ei elgkolle med to kalver som svømte mellom øyene i deltaet.

post-942-13949858659877_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg på Øyeren etter gjedde i går jeg også. Helt dødt, dessverre... På grunn av frisk vind fisket vi i selve deltaet. Det hadde sikkert vært bedre å være litt utpå Øyeren og fisket dyprennene, men med den vinden var det uaktuelt i kajakk.

 

Men ellers: for en nydelig dag! Fantastiske høstfarger. Og vi så masse fugl og ei elgkolle med to kalver som svømte mellom øyene i deltaet.

Det var "skuta" si det ;) Og nydelige flotte høstfarger, en opplevelse i seg selv  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten tur ut i dag før middag ;D prøvde alle kjente plasser men ingen ting skjedde :-\ Fisket både dypt (synk 3) og høyt..., men nope :-[

Forflyttet meg ut i den største delen av vannet..., og da skjedde det ;D Fast fisk på 0,9k og sprek som f...., første gang jeg har opplevd gjedde sprette ut av vannet..., kjempemorro ;D ;D ;D

 

ps. ga såpass mersmak at jeg tror jeg må prøve meg på noe i sjøen i kveld også ;)

post-2790-13949858699623_thumb.jpg

post-2790-13949858700091_thumb.jpg

post-2790-13949858700691_thumb.jpg

post-2790-13949858701421_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I.o.m. at jeg bor i gjeddeland tenkte jeg å prøve gjedda til våren jeg også... Har ei LTS X2 10` #7 med Guideline Bullet #8 flyt.

 

Så for meg å fiske i de grunne vikene rett etter at leiken en over... Noen som har erfaringer med denne lina? Vil den klare de store gjeddefluene?

 

Jeg har tenkt på ett helt spesiellt sted hvor jeg tok mye gjedde i yngre dager. Det er max 1 meter dypt i hele vika og jeg regner derfor med at alt annet en flyt er uaktuellt  :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I.o.m. at jeg bor i gjeddeland tenkte jeg å prøve gjedda til våren jeg også... Har ei LTS X2 10` #7 med Guideline Bullet #8 flyt.

 

Så for meg å fiske i de grunne vikene rett etter at leiken en over... Noen som har erfaringer med denne lina? Vil den klare de store gjeddefluene?

 

Jeg har tenkt på ett helt spesiellt sted hvor jeg tok mye gjedde i yngre dager. Det er max 1 meter dypt i hele vika og jeg regner derfor med at alt annet en flyt er uaktuellt  :)

 

Har desverre ikke prøvd lina du snakker om, men vil komme med forslag til fortomslengde ;) Når det gjelder store slaffsete gjeddefluer så kan de være et hærk å kaste med, og spesielt med lang fortom (1 og en halv til 2 ganger stanglengde). Jeg bruker fortom på ca 1 stanglengde, og det fungerer utmerket for min del ;) På den ferdigtaperte fortomen har jeg laget løkke i begge ender, samt at alle gjeddefluer er ferdig påsatt fireline (også med løkke i begge ender) for raskt flueskifte. Har prøvd denne fortomslengden på 5/6 forskjellige snører med forskjelige egenskaper, og det har fungert utmerket ;) Men hvorfor vente til våren? Lusker nok noen etterslengere i sivkanten ennå ;D Ellers har jeg lest at Gjedda trekker ned på dypet etter at frosten har satt inn, og dette dypet har jeg satt meg som mål å finne, før isen evt legger seg ;)

 

Skitt Gjeddefiske

Mvh Dagbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...