Gå til innhold

Rjukantraktene


Juvis

Anbefalte innlegg

Skal en familietur til området nå i høstferien. Er det noen som vet om det er noe vits i å fiske i vannene rett innenfor Krossobanen? 2-3 km inn skal vi gå med ungene. I tillegg hørte jeg om en som hadde fått endel fisk i elva som renner ned fra Rjukan, Måna. Ikke store greiene men morsomt sa han. Noen som vet noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Uten å vite eksakt, men tror det er vanlig at man i dette distriktet også så fredes ørreten 15 september....tror du slipper å dra på fiskeutstyret denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å vite eksakt, men tror det er vanlig at man i dette distriktet også så fredes ørreten 15 september....tror du slipper å dra på fiskeutstyret denne gangen!

 

Tja hører hva du sier, men det var unga som primært skulle prøve. Da vi kom opp møtte vi en grunneier i båt som hadde satt 25 garn for å tynne ut bestanden og som hadde tettet igjen de to gytebekkene som var der. Så jeg vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja hører hva du sier, men det var unga som primært skulle prøve. Da vi kom opp møtte vi en grunneier i båt som hadde satt 25 garn for å tynne ut bestanden og som hadde tettet igjen de to gytebekkene som var der. Så jeg vet ikke jeg.

 

Det at grunneiere fisker der er ikke ensbetydende med at det ikke er forbudt å fiske der i perioder ;) Ikke alltid de følger reglene.

Mener barn under 16 år også må følge fisketidene.  Sånn er det ihverfall i Lakseelver.

 

Men fant en del fisketider på denne siden her. http://www.skienselva.no/fiskeregler.htm

Et stykke nedpå sia så står det om Møsvatnet og elver rundt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...