Gå til innhold

regnbueørret fiske


Lasse18

Anbefalte innlegg

Det har kommet inn noen emner om denne regnbueørreten nå..

 

jeg fikk lyst til og fiske etter den :D Er det noen som har noen plasser de vill dele!?

gjerne på pm.

 

Jeg har en kjempeplass!!!  ;D Men den er hemmelig! ;D

Men de finnes i hvertfall... Vestlandet har en del slike plasser!

 

hva er vitsen med denne æddabædda-meldingen? ???:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har kommet inn noen emner om denne regnbueørreten nå..

 

jeg fikk lyst til og fiske etter den :D Er det noen som har noen plasser de vill dele!?

gjerne på pm.

Hei

Kjøring av Regnbue er noe av det artigeste du kan oppleve.

Jeg vet om noen fine plasser i Malung i Sverige, er du inntresert kan du sende meg en PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge kan man fiske Regnbue? Leste i artikkelen til Rune om høkensås at den kan fiskes langt ut på høsten Noen som har noe håndfast? Hadde tengt å prøve å få til en tur etter harren i Glomma men kansje jeg heller burde prøve dette Er det for sent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ganske lett tilgjengelig plass er Svartedalen ved Kungälv nord for Gøteborg. Greit skiltet fra småveiene, men tror det stengte 1. oktober og åpner igjen 1. april.

 

Lilla Lövsjön ved Lreum utenfor Göteborg er også bra - penere fisk, men man må være på plass når bensinstasjonen åpner for å kjøpe kort - maks 8 fiskere per dag.

 

Har tatt "båge" på 2,4 kilo her med hele, fine finner - denne fisken overgikk alt jeg har sett og tatt. Tok den på tørt, tilogmed...

75 meter utras og full rock n' roll!

 

Send meg PM ved interesse - ikke alle disse stedene er lette å finne på nettet. Har ingen problemer med å fortelle detlajert om dem da det uansett er utsatt fisk og neppe fare for at ffs.no-fol valfarter til Gøteborg for å fiske  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært Hökensås i midten av november, og da var det faktisk for varmt i vannet til å få ordentlig fart på fjærmyggen. Kan fint fiske til isen legger seg. Det er ikke mange plasser i verden du kan få styggere fisk i mindre sjarmerende omgivelser enn der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Må bare påpeke at vedlegget er fra 1997... ;)

Det er på langt nær så mange kommuner i Norge som har regbue i dag (50% i flg artikkel), på godt og vondt.

For 20 år siden kunne vi fiske regnbue i Oslo. Jeg fikk faktisk flere ved Grefsenkleiva(?) på Grefsen i Oslo (småpytter), og husker jeg ikke feil, så var det noen regnbuer i Akerselva også..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg var med en arbeidskollega inn i Østmarka, vi syklet til Losby og gikk derfra innover til Tappenberg og Mellomvann, (MIDTRE KROKVANN) hvor vi lå over, samt også prøvde fisken litt.

 

I dette området var det et lite vann hvor en del av trærne hadde striper av hvit maling, og på spørsmål fra meg svarte kollegaen at det var satt ut regnbueørret der, og at det forløbig var fredet.

 

Dette var rundt 1960+, så jeg vet ikke hvordan det er der inne i dag, har ikke vært på de trakter på de siste femten årene. Men er det noen som har tips eller rykter, så heng dere på.

 

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært Hökensås i midten av november, og da var det faktisk for varmt i vannet til å få ordentlig fart på fjærmyggen. Kan fint fiske til isen legger seg. Det er ikke mange plasser i verden du kan få styggere fisk i mindre sjarmerende omgivelser enn der!

 

Næmen Solvor da...

Jeg har da noen flotte bilder av deg i Sydvatnet der du koser deg jeg... ;)

 

Høkensås naturreservat er egentlig et flott område, men med for mange mennesker og båter blir det dessverre ikke særlig sjarmerende nei... :-\

På tide at de som driver stedet slutter å drive så effektivt. Alt var bedre de årene de gikk med underskudd (lite besøk)... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Er et privateid vann på Hitra som skal ha en del stor regnbueørret fyi, vurderer en tur neste sommer :)

 

Fikk en regnbueørret på stang i sjøen for en del år siden, var rundt 5kg og hadde en feit fettklump på nakken. Den ga meg en bra fight, men var så brun og stygg at jeg satte den ut igjen. Ble da fortalt av en lokal kjentmann at det ikke er "ville" regnbueørreter i norge, bare fisk som har rømt fra oppdrettsanlegg. Stemmer det eller har han røyket eventyrblandingen sin for lenge? ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Kan rekommendera Baltak samt Hökensås , (www.hokensas/baltak.se), här finns både strömfiske och sjöfiske

 

Linken din fungerer ikke..."Siden kan ikke vises"

 

Sorry, här kommer en bättre

http://www.hokensas.se/Fiske/Baltak.htm

Du har också Kullsjön vid Lerum, nordost fra Göteborg ( Lite folk), bra störelse 3-6Kg, även Delsjön vid Göteborg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...