Gå til innhold

kastestil


Random

Anbefalte innlegg

Jeg er en nybegynner som er blitt meget usikker på meg selv..Jeg prøver meg på stadig nye snarveier pga utålmodghet, og jeg har tilslutt lært meg at snarveiene fører til feil grunnteknikk(jeg har heldgvis ikke øvd mye), og fører til mer usikkerhet, som fører til kompensering, som videre fører til dårlig kasting..1 av 15 kast blir bra :-\ Nå er det på tide å kvitte seg med all driten, og starte på nytt.. :) jeg er sikkert ikke den første  ;D

 

 

Fremover skal jeg øve uten stang med tau og armbånd.

 

Kom gjerne med innspill som var til hjelp for deres del under denne "tunge" perioden..Og hvordan jeg kan forbedre meg på ting.. f eks skal jeg dempe hjerneaktiviteten..for den ødelegger katastrofalt

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 535
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest storfemti

Jeg stiller i samme båt som deg. Etter at jeg prøvde nystanga i helga, ble jeg sjokkert. Var jeg virkelig så dårlig til å kaste? Fikk ut snøre, var ikke noe i veien med det, men snørebukta var alt annet enn pen å se på :(

 

Har aldri fått noe opplæring i å kaste, alt er 100% selvlært. Men siden jeg alltid har klart å kaste til den andre siden av elva, har jeg aldri tatt meg bryet av å delta på kastekurs :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjipt  :-\ jeg har rekord på 30 meter, med streamlineklumpen. men det er bare flaks. korte distanser får jeg pene bukter, ihvertfall framsleng. i min ungdomstid kunne jeg kaste en stein 100 meter i sterk medvind. igår implementerte jeg dette i framslengen. det funket! men jo mer snøre som er ute, jo mer stresset blir jeg og kompanserer unødvendig mye, og bryter den rette linjen fullstendig  :'(

 

Nå skal jeg bare øve meg på grunnkastet til kroppen faller fra hverandre!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti