Gå til innhold

Hjemmemekka videosnutter.


Robban

Anbefalte innlegg

Kort fortalt. en fisk som betydde veldig veldig mye. Etter 2 uker med lungebetennelse å null fisking, finner jeg en ørret på en psykodellisk nydelig plass i elva. når den itelleg er nærmere 2kg, og tar tørt, ble det noe av vendepunktet i et 7år langt forhold. men sånt skjer.. idag angrer jeg ingenting :D 


https://www.facebook.com/video.php?v=605939512865696&set=vb.501672479959067&type=2&theater&notif_t=like

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dette genererer fiskekløe, så absolutt!

Likevel tror jeg at kløen hadde blitt enda sterkere om det hadde vært noen seanser hvor man hadde fått sett litt mer enn kun tilslag og håving. Jeg har full forståelse for at folk ikke orker, har lyst, har råa til å lage helaftens filmer som er gjennomregisserte og manusbaserte. Men om kameraet likevel har rullet og gått under en fiskesituasjon er det nestne litt dumt å klippe bort alt bortsett fra taket og landingen. Spesielt det ene klippet i filmen deres, der fisken vaker rett foran kameralinsa med fiskeren i posisjon, i bakgrunn. Da tenkte med en gang "jess! dette gleder jeg meg til å se. kjempesituasjon!!" Men det er jo godt mulig at noe skjedde og dere ikke fikk mer vettug film i fra akkurat denne.

En annen ting er jo at man fortjener jo absolutt å få vist fram alle gromfiskene sine når man har vært så flink og fått de i håven. Ser den!

Nå sitter jeg egentlig bare igjen og føler meg også som en utakknemlig ******* som bruker deres film som eksempel. Dere står selvfølgelig fritt til å kontre med "kjøpt deg kamera og pell deg oppi elva selv..." Beklager dette, men det var bare noen tanker som slo meg da jeg så videoen. Etter som det ble vist frem så mye flott fisk på 12 minutter kunne denne videoen glatt ha halvert antall landingssekvenser til fordel for litt kasting, flyt og fisking.

Uansett, dette er bare mine 2 cents som de sier. Takk for filmen, og takk for meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg egentlig bare igjen og føler meg også som en utakknemlig ******* som bruker deres film som eksempel. Dere står selvfølgelig fritt til å kontre med "kjøpt deg kamera og pell deg oppi elva selv..." Beklager dette, men det var bare noen tanker som slo meg da jeg så videoen. Etter som det ble vist frem så mye flott fisk på 12 minutter kunne denne videoen glatt ha halvert antall landingssekvenser til fordel for litt kasting, flyt og fisking.

Uansett, dette er bare mine 2 cents som de sier. Takk for filmen, og takk for meg;)

Da kontrer jeg heller med et 'takk for konstruktiv kritikk'!

Kanskje neste år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuh som Hookedmagasinet med min bildeartikkel fra laksefiske i Finnmark ligger ute så er vår lille teaser i form av videosnutt også ute på nett.
For de som ikke er så flinke til å lese, men helst ser på bilder eller film så finnes filmen direkte her:


https://www.youtube.com/watch?v=SvoaxdqvxJQ



(Jeg kan anbefale full skjerm og HD-oppløsning for best mulig opplevelse)


Artikkelen i Hookedmagasinet #3 finner du her på http://www.hookedmag.no/ og artikkelen min går fra side 46 og utover en del sider. I tillegg er det masse annet interessant stoff for en sportsfisker levert av stødige skribenter 

Endret av Espen Ørud
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ute å fisket etter Sjøørret på lørdag og var heldig med ny personlig rekord. Et ufrivillig bad ble det også. Alt ble fanget på film så da tenkte jeg det var passende å legge det ut her så dere kan få dere en god latter i den kalde og mørke tiden vi er i :)

 

  • Lik 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...