Gå til innhold

Hjemmemekka videosnutter.


Robban

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...

Mange flotte fiskescener der :-) De kan du krydre ved å tenke innklipp - innklipp - innklipp! Lange sekvenser bør unngås. Ser du TV er det sjeldent du ser klipp som er lengre enn 10 sek. hvis det ikke er tale/intervju. Vær kresen ved valg av musikk. Ser du bruker Vimeo. Vimeo har en musikkbank hvor du kan hente musikk som passer til filmen - gratis! Når du speeder opp med musikk må bildeskiftet henge med. Personlig liker jeg at bildeskiftet skjer i takt med musikken, så lenge du bruker musikk som bakgrunnslyd. Det gir mer groove, flow og suggesjon i filmen. Det er da innklippene på 4-5 sek skal brukes. GoPro bør etter min mening brukes med omhu. Velg bort Wide view og bruk Medium view. Hvis GoPro er standardkameraet ditt, bør du skifte mellom Medium og Narrow view. Kanskje Narrow på innklipp? Om du bruker 50 fps eller 25 fps er underordnet så lenge du ikke ønsker å kjøre en slowmo. 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldingen. Har til nå bare brukt GoPro, men har en Canon 7D liggende her som jeg nok sikkert kan bruke til dette også. Aldri filmet med det kameraet, men med litt læring så skal vel det også kunne brukes! 

7D tar meget bra video, ja.

Og i tillegg til at 7D funker veldig bra som det er, kan man installere et hacket operativsystem som heter Magic Lantern på det. Magic lantern "låser opp" og gir tilgang til en mengde avanserte videofunksjoner,  bl.a manuelle lydinnstillinger, alternative bitrater, zebra, raw video etc etc. Bare å google;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7D tar meget bra video, ja.

Og i tillegg til at 7D funker veldig bra som det er, kan man installere et hacket operativsystem som heter Magic Lantern på det. Magic lantern "låser opp" og gir tilgang til en mengde avanserte videofunksjoner,  bl.a manuelle lydinnstillinger, alternative bitrater, zebra, raw video etc etc. Bare å google;)

Kan man gjøre det samme med 5D, Håvard? Hørtes meget, meget spennede ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan man absolutt. 5D-versjonen av Magic Lantern er enda bedre enn 7D-versjonen (NB! Funker bare på 5D mk II og mk III, ikke det som bare heter 5D - det kan man jo ikke filme med).

Anbefales!

Smud. Så snart den nye 5D'en kommer skal det sjekkes ut! Det forrige ble marinert i kaffegrut på fjelltur. Lenge leve idiot forsikring! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Etter 4 døgn fisking østpå i sommer med lite søvn og dagsfylla, toppa hele turen seg med kanskje den råeste og rareste fiskeopplevelsen noensinne på siste kast. Da blir man som en liten unge igjen og uheldigvis sto goproen å regga hele seansen :P 
tenkte jeg skulle dele den med dere, her kan dere se en ellers rolig type helt miste fatninga over en "liten" laks :P  å akkurat det føler jeg er det artige med fisket, dagen før tok vi fisk på 8-10kg, men bilturen hjem var det kun denne fisken vi snakket om :D 


https://www.facebook.com/video.php?v=551635614962753&set=vb.501672479959067&type=2&theater

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...