Gå til innhold

Airflo 40 Plus


Anbefalte innlegg

  • Svar 224
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Hallo Stig.

Tilbudet jeg snakket om står på airflo sin

hjemmeside ;)

Tror ikke det er mye juks i gården der ihvertfall

Tight lines  Micke

Selvsagt ikke Micke.....det var Tackle Bargains og liner uten spole....er ikke første gang jeg hører om folk sin opplevelse av "mye rart" derifra...og et par andre steder ;)

Men Airflo sine sider er selvsagt gjenstand for troverdighet skulle jeg mene :)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ser man skal gå ned en grad på intermediate linene til Airflo (extreme distance). Men ser de nå også kommer med clear intermediate i samme serie. Da sidene til Airflo mangler detaljert spec på snørene lurer jeg på om dette også gjelder for clear intermediate?

Noen som har testet dette snøret? Antar at samme regel gjelder, men er lei av bomkjøp og spør heller en gang for mye enn for lite  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt er synk 3, den er veldig veldig god. Liker godt skytelina og det praktiske.

Slow int er mer blafrete synes nå jeg. Alle synk utgavene inkludert clear er knallfine liner som

passer sjøfiske med få blindkast. Blitt veldig glad i mine. Men ble ikke direkte imponert over slow selv.

Den var rå på en ting: Vannkast :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt er synk 3, den er veldig veldig god. Liker godt skytelina og det praktiske.

Slow int er mer blafrete synes nå jeg. Alle synk utgavene inkludert clear er knallfine liner som

passer sjøfiske med få blindkast. Blitt veldig glad i mine. Men ble ikke direkte imponert over slow selv.

Den var rå på en ting: Vannkast :P

Takk for innspill Toggi og Snorre.

Er det slik å forstå at clear intermediate er en fast int/synk 1, og at dette fungerer bra (snakker ikke om det orginære int. snøret, men det nye clear)? Skal uansett bli moro å kaste litt med synk3 snøret i helgen. Maken til kastemaskin skal man lete lenge etter  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har testet mitt nye 40+ clear intermediate i dag. Bruker en klasse 6 på en Redington CPx 690-salt og det går så det suser. Takkk til Toggi for tips til denne stanga.

Snøret er ganske tungt sammenlignet med andre WF6 jeg har brukt på denne stangen, SA Supreme WF6 og Cortland 444 WF6, men disse snørene følte jeg ga for lite punch til kystfiske. Hadde vært artig å prøvd denne i klasse 5 på samme stang hvis den finnes? Skal også prøve dette snøret på GL RS 9' #7.

By the way: Snøret er kjøpt på Tacklebargains.co.uk for £30 inkl frakt og virker helt problemfritt så langt..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Airflo 40+ intermediate er underklassifisert...dvs hvis du prøvde #6 line på en #6 stang og fant ut at det var bra, så vil jeg si at stangen er til dels sterkt underklassifisert...en svært kraftig stang i vektklassen ville jeg tro...eller at det bare passet deg.

De fleste 40+ intermediate #6 liner solgt i landet brukes vel i stor grad på #7 stenger.

Og #5 liner på #6 stenger ;)

Lykke til..god line, stangen kjenner jeg ikke, sorry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk prøvd airflo 40+ i dag i kl6 interm.( trur det va d) på en lpxe rs kl6. fikk løst på en sånn stang, men trur æ vil ha den i kl5, vil den greie kl6 snøre?

e lpxe rs overklassifisert eller?

Er som SVN skriver, snøret er underklassifisert. Stangen er forøvrig helt rå og bærer (ut i fra hva jeg foretrekker, her er det jo individuelt) både snører til samme klasse og ofte en grad over (Dog bør nok Airflo sitt int. snøre kjøpes i en klasse under).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt off-topic, men here goes. Hvilket interm. snøre anbefaler folket her inne? Det skal ligge opptil Airflo 40+ Synk3 i egenskaper, da dette snøret er noe av det bedre jeg har testet ut! Skal brukes i saltvann.

jeg MÅ nevne SA wet cell int. kanon snøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt off-topic, men here goes. Hvilket interm. snøre anbefaler folket her inne? Det skal ligge opptil Airflo 40+ Synk3 i egenskaper, da dette snøret er noe av det bedre jeg har testet ut! Skal brukes i saltvann.

jeg MÅ nevne SA wet cell int. kanon snøre :)

Prøvde SA Professional (tatt over for Wet Cell?) for en måneds tid siden, ble ikke nevne verdig imponert da snøret virket for lett og puslete iforhold til Xi2 stangen. Kanskje gå opp en snørelasse?? Ellers bruker jeg nå SA Stillwater interm. per nå, men dette er TOTALT ubrukelig når det er kaldt. Mer krøller og floker på det snøret enn jeg har i boxer`n ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt off-topic, men here goes. Hvilket interm. snøre anbefaler folket her inne? Det skal ligge opptil Airflo 40+ Synk3 i egenskaper, da dette snøret er noe av det bedre jeg har testet ut! Skal brukes i saltvann.

jeg MÅ nevne SA wet cell int. kanon snøre :)

Prøvde SA Professional (tatt over for Wet Cell?) for en måneds tid siden, ble ikke nevne verdig imponert da snøret virket for lett og puslete iforhold til Xi2 stangen. Kanskje gå opp en snørelasse?? Ellers bruker jeg nå SA Stillwater interm. per nå, men dette er TOTALT ubrukelig når det er kaldt. Mer krøller og floker på det snøret enn jeg har i boxer`n ;D

tror du kan lett gå opp en klasse på xi2 ja. min stillwater har jeg klippt av klumpen på, og festet en skyteline som ikke krøller seg i redsel bare man navner kulden ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har sagt det før, tidlig i tråden, sier det igjen; Er ikke imponert over flyt, ei heller slow intermediate utgavene av denne linen.

Anbefales herfra KUN ifra fast intermediate til og med synk7...fenomenale.

Stig

Kunne ikke dy meg. Kjøpte dette i flyt kl. 6 til Redington CPx Salt stanga 9'#6. Fiska med det i Skåne forrige helg, funka som pokker syntes jeg, samme gode profil og relativt lite minne i kaldt vann..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Finner det underlig at en skal bruke en klasse under da en velger 40+. Kan det være at dere bruker snøret feil  :P Dvs. at dere kaster med for langt overheng.   :o

Siden jeg i år har kjøpt Outbound i kl 7 og 40+ i kl 6, henholdsvis S1 Hover og Fast interm., og synes snørene er "ganske like" har jeg veid og målt.

Rio Outbound: Vekt klump: 18,3 gram. Lengde klump: 11,1 meter.

40+            : Vekt klump: 17,4 gram.  Lengde klump: 10,1 meter med hele krympemuffen.

Så har jeg målt pr. 75 cm fra tupp til krympemuffen. 7,5 cm før skjøt er diameter: 1,58 mm + krympemuffe på 7,5 cm. Totalt 15 cm med dia 1,58. Diameter pr. 75 cm gjelder kun 40+ snøret. Det er tross alt 40+ tråden dreier seg om :rolleyes:

Tupp: 1,13-1,16-1,22-1,27-1,29-1,35-1,40-1,45-1,47-1,48-1,48-1,48-1,22-1,08(9,75 meter)

Da jeg prøvekaster ser det ut til at 40+ snøret, dvs. fast interm. synker fortere enn S1 hover.

I morgen gjør jeg forsøk med 2 prosesoperatører. Vi tester synkehastigheten i våre kjølerenner for plast strenger. Kommer tilbake etter testen med synkehastigheten, cm/sek, på snørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk SVN, skumleste 15 sider og fikk ikke med meg at det kun dreide seg om fast interm. og ikke alle 40+ snørene. Er allikevel fornøyd med at jeg fant fram den gamle 40+ tråden og ikke fortsatte i feil tråd, glassnøret. :rolleyes: Da en er 50+++ er det ikke like lett å henge med på alt :-[

Apropo glassliner. Hvordan klarer dere å få ut fortommen. Sist jeg prøvekastet hadde jeg store problemer å se fortommen. Den druknet både fysisk og visuelt i den glassklare skyteklumpen, selv med min u-unverlige flip up lupe tok det flere minutter å få fram fortomspissen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går rett som det er med 40+ WF6 synk 5 på 5'er-stanga jeg, til streamerfiske. Funker helt kanon det også. Spenner opp og denger ut rimelig sporenstreks. Men skal man kaste hele denne lina (om noen klarer det, 40 meter?) så er det nok en fordel med et par stangklasser til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå gjennomført test i vannrenne, test av synkehastighet på fast interm. Testen ble utført i en 30 cm dyp kjølerenne og snøret ble testet i en lengde av 6 meter fra tuppen. For å få riktig resultat ble snøre holdt 3 cm under overflaten. Vi prøvde å legge det på overflaten, slippe det fra 2 cm, men det ble liggende oppå vannfilmen. På 27 cm brukte snøret ca. 6 sec. De 6 meter hadde ganske identisk synkehastighet. Resultat: Rett under overflaten og i ferskvann er synkehastigheten 4,5 cm/ sec. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går rett som det er med 40+ WF6 synk 5 på 5'er-stanga jeg, til streamerfiske. Funker helt kanon det også. Spenner opp og denger ut rimelig sporenstreks. Men skal man kaste hele denne lina (om noen klarer det, 40 meter?) så er det nok en fordel med et par stangklasser til.

Stanga mi som du prøvde på Kola med 40+ synk 3 var en #8. Lina #7.

Ikke store problemer med å hive ut hele der  :D

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...