Gå til innhold

Forslag


Gjest Raymond

Anbefalte innlegg

Gjest storfemti

Er en ting jeg har lagt merke til her på forumet, det er at det er veldig lite tråder som er nyttige som blir "sticky" (så og si ingen som jeg har sett til nå..). Altså hengt opp på førstesiden sånn at den ikke drukner i havet av andre innlegg. Dette ville ha vært svært nyttig for eks nybegynnere, og forumet hadde sluppet endeløse tråder om samme emne sånn som stenger, fluer o.l. Da kunne vedkommende bare ha sett i en tråd som har blitt hengt opp og fått svar på det han søkte etter istedet for søking og innlegg av nye tråder om samme emne. En tråd jeg kan komme på i farta som fortjener en sticky, er kastestil tråden. Selv om den har sporet av, er det veldig mye nyttig info for de som er interessert

 

En annet forslag jeg vil komme med, er å lage guider som inneholder viktig informasjon om fluefiske til nybegynnere som er på søken etter info om denne vidunderlige sporten. Et eks er en slags insektslære om hva som finnes i elver, hvordan livssyklusen er, hvilken type bunn de lever i og hvilke fluer som bør brukes med info om materieller for å binde de. Trenger ikke å ta alle artene, bare de viktigste og mest utbredte. Mulighetene er endeløse om man bare gidder å lage no sånt, og ville ha vært til stor hjelp for de fleste som ikke er så inne på det aktuelle emnet. Og her igjen ville forumet ha sluppet repiterende spørsmål som går ofte igjen..

 

Er bare noen forslag jeg slenger i luften, har sterk tro på at de vil forbedre dagens forum og gjøre det mere oversiktelig. Om noen får en bedre ide ut av innlegget mitt, så er det bare å skyt ivei. Er mange veier til Rom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye som allerede finnes på siden om du ikke vet det i fra før..

Entomologi:      http://www.fluefiskesiden.no/modules.php?name=News&file=topics&topic=26

Diverse fisketeknikker hvordan bygge cane, montere stang grunnprinsipp fluekasting++  :  http://www.fluefiskesiden.no/modules.php?name=News&file=topics&topic=24

Fluer step by step litt om når de skal brukes.. : http://www.fluefiskesiden.no/modules.php?name=Sections

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Hva med å samle alt sammen i en tråd og gjøre den sticky? :)

 

Vet at infoen finnes, men man må lete en del for å finne den. Den er ikke akkurat enkel å finne om du er ny her, derfor mener jeg at slike tråder ville ha vært nyttig. Er liksom dette jeg prøver å komme fram til på en litt kronglete måte, gjøre ting lett tilgjengelig for førstegangsbrukere og mere bruk av sticky (tror det heter for prioterte tråder på norsk..?) på tråder som er nyttige for folk flest..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser en tråd som har gjort seg som sticky kan du sende PM til Rune eller en annen moderator eller nevne det i selve tråden.

Fluebindetråden jeg lagde for en stund tilbake ble sticky pga noen brukere anbefalte det i selve tråden :)

 

edit: Du kunne jo bare ha mekket en samletråd der du linker til alle diskusjonene rundt de forskjellige emnene. F.eks i nybegynnerforumet kan du ha en samletråd der det finnes knute, fortom, line, fluediskusjoner etc :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Hvis du ser en tråd som har gjort seg som sticky kan du sende PM til Rune eller en annen moderator eller nevne det i selve tråden.

Fluebindetråden jeg lagde for en stund tilbake ble sticky pga noen brukere anbefalte det i selve tråden :)

 

edit: Du kunne jo bare ha mekket en samletråd der du linker til alle diskusjonene rundt de forskjellige emnene. F.eks i nybegynnerforumet kan du ha en samletråd der det finnes knute, fortom, line, fluediskusjoner etc :)

 

Ja, er slike eksempler jeg tenker på. Ting som er nyttig å vite og som ligger fram uten at man må spørre seg til det.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Jeg er vel strengt tatt en nybegynner innen tørrfluefiske, så jeg er ikke den rette personen til å gjøre det mener nå jeg. Men kan godt prøve en dag jeg har altfor god tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Du som er en binde nisse, kan jo ta deg av alt som har med fluebinding? :)

 

Edit: Kan ta meg av det som er basic's, altså knuter, fortom, oppsett av utstyr o.l

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som er en binde nisse, kan jo ta deg av alt som har med fluebinding? :)

 

Edit: Kan ta meg av det som er basic's, altså knuter, fortom, oppsett av utstyr o.l

 

 

 

ok... Det kan jeg gjøre...... kan legge inn steg for steg beskrivelser på åssen man for eksempel.. fester inn bindetråden, hale osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Kan noen lage en ccs-howto mon tro? :)

Spurte om det samme på ff.net siden det er mer interesse for det der, men om vi hadde fått en innføring på ffs.no hadde det vært kjempeartig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...