Gå til innhold

Nye vadere...


Lasse18

Anbefalte innlegg

jeg skal kjøpe meg nye vadere nå 8) men jeg har ett problem.. jeg bruker størrelse 35 -37 :rolleyes::P

 

Finner ingen som selger pustende vadere med sko i så små størrelser :-\ kan noen hjelpe, gjerne med en link eller andre ambefalinger..

 

vaderene jeg ønsker skal være pustende, ha vadesko, tåle både saltvann og ferskvann, skal kunne brukes når det er kaldt og en pris på ca 1000 - 3000 kr

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simms har jo sko ned i str. 4 - burde holde i massevis.

 

De har vel også vadere for barn, men antar det kun er skoene som er problemet ditt.

 

Når det gjelder valg av vadere så kan du kjøpe nær sagt hva som helst av kjente merker og bli fornøyd. Det er flust av slike tråder på forumet. Gå i butikker og finn de du liker best. Rett og slett.

Begynner man å anbefale kommer det mange, og forvirringen blir like stor. MEN, det er stadig et par vadere som utmerker seg når folk anbefaler; Vision Extreme :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simms har jo sko ned i str. 4 - burde holde i massevis.

 

De har vel også vadere for barn, men antar det kun er skoene som er problemet ditt.

 

Når det gjelder valg av vadere så kan du kjøpe nær sagt hva som helst av kjente merker og bli fornøyd. Det er flust av slike tråder på forumet. Gå i butikker og finn de du liker best. Rett og slett.

Begynner man å anbefale kommer det mange, og forvirringen blir like stor. MEN, det er stadig et par vadere som utmerker seg når folk anbefaler; Vision Extreme :D

 

 

jeg har vært i noen butikker... å sett og spurt men 90 % sier at de ikke er så mye å gjøre...

 

 

Går det ann og spesial bestille vadere fra simms??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simms har jo sko ned i str. 4 - burde holde i massevis.

 

De har vel også vadere for barn, men antar det kun er skoene som er problemet ditt.

 

Når det gjelder valg av vadere så kan du kjøpe nær sagt hva som helst av kjente merker og bli fornøyd. Det er flust av slike tråder på forumet. Gå i butikker og finn de du liker best. Rett og slett.

Begynner man å anbefale kommer det mange, og forvirringen blir like stor. MEN, det er stadig et par vadere som utmerker seg når folk anbefaler; Vision Extreme :D

 

 

 

Det er jo mange tråder har angående vadere... men det er ingen om spesial bestilling, små størrelser og hvilke merker som selger dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare skoa du sliter med, eller er det kroppstørrelsen/vadestørrelsen også?

 

Litt ned på denne siden er i hvert fall vadestørrelser på simms... Noe som passer? http://www.tundraoutdoor.no/produktsider/simms.html

 

Sko kan du jo bruke hva som helst av.... Filtsåler er å få kjøpt løst og de kan jo settes på alle typer sko.

 

Men hva gjør kvinnene? Går de rundt med alt for store vadere og sko?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare skoa du sliter med, eller er det kroppstørrelsen/vadestørrelsen også?

 

Litt ned på denne siden er i hvert fall vadestørrelser på simms... Noe som passer? http://www.tundraoutdoor.no/produktsider/simms.html

 

Sko kan du jo bruke hva som helst av.... Filtsåler er å få kjøpt løst og de kan jo settes på alle typer sko.

 

Men hva gjør kvinnene? Går de rundt med alt for store vadere og sko?

 

 

Det er selve vaderene og skoene.... ikke har jeg sett sko størrelse eller vader :-\   har vadere nå.... størrelse 42 og på sveisede støvler, selve vaderen er så svær at den går meg til skuldrene ;D ;D :rolleyes:

 

ikke vet jeg hva kvinnene gjør... men de kan jo sy :-*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

disse sålene er som svamper og blir aldri helt tørre.....de forbys på new zealand pga at man flytter med seg uheldigheter fra et sted til et annet.

 

filtsåler er er veldig glatte på land.....og på land er det mindre gunstig å falle, freit å falle i vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

disse sålene er som svamper og blir aldri helt tørre.....de forbys på new zealand pga at man flytter med seg uheldigheter fra et sted til et annet.

 

filtsåler er er veldig glatte på land.....og på land er det mindre gunstig å falle, freit å falle i vannet.

 

 

ok.. .da skjønner jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

disse sålene er som svamper og blir aldri helt tørre.....de forbys på new zealand pga at man flytter med seg uheldigheter fra et sted til et annet.

 

filtsåler er er veldig glatte på land.....og på land er det mindre gunstig å falle, freit å falle i vannet.

 

 

ok.. .da skjønner jeg ;)

 

http://fiskelykke.no/index.php?option=com_content&task=view&id=212&Itemid=37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

disse sålene er som svamper og blir aldri helt tørre.....de forbys på new zealand pga at man flytter med seg uheldigheter fra et sted til et annet.

 

filtsåler er er veldig glatte på land.....og på land er det mindre gunstig å falle, freit å falle i vannet.

 

HØR HØR! Brukte et par filtstøvler forleden da mine egne sko var til reparasjon i statene. Et ord; LIVSFARLIG! Gress blir som is med disse sakene :P Dog sikkert veldig ok om du vet du skal fiske i elver med mye rullesteiner.

 

For å holde meg litt on topic; Går an å bestille skreddersydde simms bukser, med mindre sokk på, om det også er et problem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

skal nok finne på noe ;D trenger bare og vite hvem produsenter/ butikker som kan levere

 

 

vet dette er veldig vanskelig i norge......gå til

 

www.cabelas.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ring Jarle og Bjørnar enda da ?  de fikser det meste når det gjelder Simms. Simms har jo fått en egen service mann i Norge nå som kan bytte til mindre neoprenføtter hvis det er ønskelig.

Men når du skal ha vaderne til å brukes i kulde så bør du kjøpe noen størrelser for store i føttene og da burde jo de minste til Simms passe deg fint. Kom deg i en butikk og prøv , og ikke minst kjøp dem der etterpå og ikke på nett !!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kanskje kjøpt en kvinnevader som passer skostr. din. De er OFTE på tilbud på ebay osv, og omtrent ikke å få tak i her.. Bare sjekk målene på skrittlengde osv.. Mulig den blir litt rom i brystpartiet, men det er du sikkert mannfolk nok til å håndtere ;) Her er et eksemple og kjempebillig: http://cgi.ebay.com/2006-SIMMS-WOMENS-FREESTONE-WADER_W0QQitemZ130255731918QQcmdZViewItemQQptZUS_Men_s_Athletic_Apparel?hash=item130255731918&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1205|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

 

Umulig å se forskjell på disse og de som er for menn. Forskjellen ligger nok nettopp i skostørrelsen.

 

Send spørsmål på PM om du har spørsmål ang. kjøp av vadere fra USA. Har kjøpt 2 stk, til meg selv og en kompis. Trenger ikke flere debatttråder ang. kjøp her og der..

 

Edit: Leste nettopp t mange vadere selges som Womens/Youth og at det derfor først og fremst er skostr. som er ulik og at det ikke er pupper i vaderen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...