Gå til innhold

Carron Jetstream Flyteline, er dette en god line???


Stig Vivelid-Nilssen

Anbefalte innlegg

Hei

 

Synes det er litt artig å komme med info om ei line jeg tror mange vil like.

Skal du vite det negative så vil mange synes prisen og at den kan virke trå til den kommer i vannet.

Da glir den overraskende lett. Hyggelig med slike innspill Henning, lover å skjerpe meg!!!

Du er en flink gutt!

 

Noen setter faktisk pris på at noe spres til folket.

Ser du litt i andre tråder så ser du jeg anbefaler Aifrflo, Guideline, Cortland og Rio liner.

 

Vær glad vi har noen som Stig her inne. Det er hvertfall jeg glad for, er det noe du mener om noe mer så ta det på PM så vi kan holde tråder litt seriøse her.  ;)

 

Bare bruker Stig som eks, jeg vet jeg liker å anbefale ting som funker for de fleste. Er ei line utrolig spesiell til sitt bruk så ville jeg bemerket dette. Tror mange vil like Carron lina, thats it!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 144
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg er ute etter en DÅRLIG flueline. dvs, jeg er ute etter en line som folk mener er dritt, for så å se om jeg mener det samme.

I alle tråder der folk "tester" utstyr, så er ALT så himla bra. Er dette pga at folk har lagt lista lavt? Eller er rett og slett alt av utstyr i 2009 drittbra greier?....Det lurer jeg på :)

 

Det er vel egentlig sjelden en prøver noe som er direkte dårlig.Og, normalt sett er en vel litt mere tilbakeholden med å uttrykke seg negativt med mindre en har blitt lurt, eller noen forespør direkte om et produkt  en har klare negative erfaringer med. Synes det er bra jeg, at produkter noen synes er gode, blir fremhevet. I disse vil også negative eller alternative erfaringer ofte komme frem.

 

:)

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det ser for meg som om merkenavnet er det viktigste....mest omtale får snørene som har en importør som reklamerer mye for sine avlange produkter....dette er en line som de virkelige saltvannsspesialistene bruker.....har kasta med dem....en fantastisk balanse som overgår alt jeg har prøvd    http://www.monic.com/FLYLINES.HTM

 

eller kan det hende at vi har gått glipp av noe dersom vi ikke har denne lina på tørrfluestanga???

 

http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.theflyfishingplacestore.com/images/1203295642476-34682413.jpeg&imgrefurl=http://www.theflyfishingplacestore.com/category.sc%3FcategoryId%3D41&usg=__YIXTD7_b9robWHt70itQh4AzqqU=&h=175&w=175&sz=33&hl=no&start=141&um=1&tbnid=4AfVD5ve9Tla7M:&tbnh=100&tbnw=100&prev=/images%3Fq%3Dflylines%26ndsp%3D20%26hl%3Dno%26lr%3D%26sa%3DN%26start%3D140%26um%3D1

 

vet ikke jeg, men det kan hende.....ps har aldri forsøkt moniclinene......men tror sjøfiskerene har gått glipp av noe veldig bra ;D ;D ;D ;D lei å gå i strandkanten å vite at det finnes noe som er bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Hei

 

Synes det er litt artig å komme med info om ei line jeg tror mange vil like.

Skal du vite det negative så vil mange synes prisen og at den kan virke trå til den kommer i vannet.

Da glir den overraskende lett. Hyggelig med slike innspill Henning, lover å skjerpe meg!!!

Du er en flink gutt!

 

Noen setter faktisk pris på at noe spres til folket.

Ser du litt i andre tråder så ser du jeg anbefaler Aifrflo, Guideline, Cortland og Rio liner.

 

Vær glad vi har noen som Stig her inne. Det er hvertfall jeg glad for, er det noe du mener om noe mer så ta det på PM så vi kan holde tråder litt seriøse her.  ;)

 

Bare bruker Stig som eks, jeg vet jeg liker å anbefale ting som funker for de fleste. Er ei line utrolig spesiell til sitt bruk så ville jeg bemerket dette. Tror mange vil like Carron lina, thats it!!

 

Jeg bare lurte på om dere som tester så mye forskjellig av og til kommer borti no skikkelig dårlig ræl? Eller er alt dere tester veldig bra?

Det kan jo self hende at dere tester ting dere ikke liker og lar vær å fortelle det? Men negative ting hadde også vært flott å få med seg mener nå jeg. Er jo ikke sikkert at alle andre hadde misslikt produktet, men da kunne du sagt "Jeg synest ditt og datt var dårlig osv", så hadde kanskje andre ikke fått inntrykk av at alt som en kommer borti av utstyr er superbra :)

 

 

Men ellers flott innlegg ja :) Og ha en fin dag videre skatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ute etter en DÅRLIG flueline. dvs, jeg er ute etter en line som folk mener er dritt, for så å se om jeg mener det samme.

I alle tråder der folk "tester" utstyr, så er ALT så himla bra. Er dette pga at folk har lagt lista lavt? Eller er rett og slett alt av utstyr i 2009 drittbra greier?....Det lurer jeg på :)

 

Du har jo en line som er dritt Henning, men diu mener den er forbannet god.

 

Synest det er greit at ikke alle de mindre gode opplevelsene absolutt skal på trykk...da blir alt så negativt ladet, bedre å være glad vet du ;)

 

Dessuten er det svært mye bra utstyr som lages om dagen...slik har det egentlig vært i flere år nå.

Og det er gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel så mye bransjefolk involvert her at ingen tør skrive noe negativt om noe de har prøvd i frykt for å skape dårlig stemning  ;D

Om man av prinsipp unngår å omtale det man måtte ha negative erfaringer med, mens man går helt i staver over hvor fantastisk andre produkter er, så har ikke disse omtalene mer verdi enn en hvilken som helst reklamekatalog.

At feks et fluesnøre til 1000kr viser seg å være brukandes er vel ikke mer enn man strengt tatt bør forvente ?

Selv har jeg ikke testet et eneste fluefiske-produkt de siste 10 årene som har gjort overveldende inntrykk, selv om prislappen på en del av det skulle tilsi noe annet   ;D

 

Lars

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller jo egentlig ingen rolle, hvis dere skal inn på dette tullet med bransje bla-bla igjen, finn en annen tråd. Denne handler om fantastiske CArron ;D ;

 

Som du liker Sage LArs...du er også offer for markedsføring av et ok produkt, du ble gjort nysgjerrig, prøvde det og likte det:

Men er det bedre enn alle 2000.- stengene produsert i Kina?

Noen mener ikke...

Slik er det bare.

Men LArs skal få skryte av Sage hvis han ønsker.....ikke bli møtt med all unødig motargumenter om at "til den prise..." etc...

 

La et godt produkt være et godt produkt, og ikke alle kjenner forskjellen på et Loop snøre og en Carron, heldigvis har vi noen på forum som gjør det :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min oppfatning er at når man sliter litt med kastingen vil et nytt snøre ofte være det saliggjørende, tror man. Helt til det kommer et nytt og "bedre". ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Og en tingtil som kan legges til er at når noen SKIKKELIG gode kastere som feks Stig og Toggi tester en line, og kaster som guder, så leses dette av folk som ikke er på langt nær så flinke. Disse vil få seg en skikkelig nedtur, da de tror det er linen som er så drita god, så er det egentlig bare kasterne som takler alle line/stenger like godt. Alle vet jo at De som er skikkelig flinke fikser alt av utstyr...og det kommer fra Lidl elle SAGE.

Kan lett gi feil inntrykk til en som er litt mer i startfasen som meg selv. Jeg kan løpe å kjøpe noe Toggi har ambefalt, så kommer giganedturen samme dag :) Så er det på jakt etter noe "bedre" dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La et godt produkt være et godt produkt, og ikke alle kjenner forskjellen på et Loop snøre og en Carron, heldigvis har vi noen på forum som gjør det :D

De fleste av oss kjenner nok forskjell når vi prøver snører med forskjellige taperinger.

Har prøvd utallige fluesnører jeg, og har også funnet snører jeg trives bedre med enn andre.

Men det ville forundre meg mye om alle andre automatisk skulle like de snørene jeg foretrekker, eller de stengene jeg foretrekker for den saks skyld.

Carron er vel snart den eneste snøre-produsenten jeg ikke har erfaring med, men det er sikkert gode snører.

Det jeg prøver å si er vel at å diskutere fiske-utstyr langt på vei blir som å diskutere musikk . . . Smak og behag  ;)

Og neida, de feteste Sage, Scott og T&T stengene er for meg ikke bedre fiskestenger enn det feks Slate og GuideLine har.

Men når man får det til samme pris, hvorfor ikke si ja takk  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min oppfatning er at når man sliter litt med kastingen vil et nytt snøre ofte være det saliggjørende, tror man. Helt til det kommer et nytt og "bedre". ;D

 

 

Ulike typer snører kan matche ulike stenger i ulike situasjoner.

Og når vi snakker om snører er det viktig å si noe om hvordan de er minnemessig.

Ikke nødvendigvis voldsomt viktig i rennende vann på lengre kast, men til korte kast og til blikkstille vann er det greit å ha liner som ligger mest mulig rett, etter min mening ihvertfall.

Sikkert noen som ikke bryr seg nevneverdig om dette heller, kjekt for dem, for de har et hav av liner å velge mellom da :)

 

jeg liker f.eks guideline presentation godt....til sitt bruk, noe allround line er det derimot ikke for meg.

Guideline Highwater er linen med lang klump, også denne har glatt coating, kaster langt...glitrende line.

 

jeg har skrytt voldsomt av Airflo 40 plus.....knall liner, men vil nødig fremheve at jeg ikke likte flyt og slow intermediate utgavene. Har sagt noe om dem, inni skryte teksten av de jeg virklelig digget.

Altså vil jeg fokusere på de positive linene...Folk må nesten gjøre sine egne valg, men jeg har rådet til å velge andre slow intermediate liner,,,f.eks Guideline Coastal.....og nå Carron tydeligvis :)

 

Så litt nyansert er jo det skrevne ord...bare å se det også ;)

Hemningsløs skryt, som det kan bli oppfattet som, skjer vel som en konsekvens av at en line fyller mangekriterier.

Den kaster kort og godt, langt og stabilt, smat flyter godt strekt på vann.

Slikt må jo folk få vite, synest jeg :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ser for meg som om merkenavnet er det viktigste....mest omtale får snørene som har en importør som reklamerer mye for sine avlange produkter....dette er en line som de virkelige saltvannsspesialistene bruker.....har kasta med dem....en fantastisk balanse som overgår alt jeg har prøvd    http://www.monic.com/FLYLINES.HTM

 

eller kan det hende at vi har gått glipp av noe dersom vi ikke har denne lina på tørrfluestanga???

 

http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.theflyfishingplacestore.com/images/1203295642476-34682413.jpeg&imgrefurl=http://www.theflyfishingplacestore.com/category.sc%3FcategoryId%3D41&usg=__YIXTD7_b9robWHt70itQh4AzqqU=&h=175&w=175&sz=33&hl=no&start=141&um=1&tbnid=4AfVD5ve9Tla7M:&tbnh=100&tbnw=100&prev=/images%3Fq%3Dflylines%26ndsp%3D20%26hl%3Dno%26lr%3D%26sa%3DN%26start%3D140%26um%3D1

 

vet ikke jeg, men det kan hende.....ps har aldri forsøkt moniclinene......men tror sjøfiskerene har gått glipp av noe veldig bra ;D ;D ;D ;D lei å gå i strandkanten å vite at det finnes noe som er bedre!

 

Nå anbefaler du mye rart her inne Staffan  ;D.

 

Vi tok inn 24 Monic liner for test for 2-3 år siden med tanke på evt. distribusjon. Bortsett fra noen interessante DT neutral density liner vil jeg si de er nærmest ubrukelige for norske forhold. De er umulig å strekke rette i vann under 18-20 grader (satt litt på spissen). Så i forhold til det som allerede finnes på markedet kommer de til kort.

 

Har hørt rykter om at de funker godt i varmere vann. Men vær forsiktig, da de smelter hvis de blir liggende i varmen...

 

Å påstå at Carron er et "merkenavn" er vel også å ta i noe. Dette er en reell outsider i forhold til Rio, SA, Airflo, Guideline osv. En bitteliten produsent fra Skottland. Er det ikke sånne merker du liker da??  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til Carronsnørene...

 

Denne hoverlinen du snakker om Toggi, er det intermediateversjonen som synker saktere enn oppgitt, eller er det faktisk snakk om en ny versjon som enda ikke er ute på markedet, ref. Carrons egen webshop?

 

Hei

 

Det er en intermediate line som legger seg rett under vannfilmen, ikke en intermediate som "oppfører" seg som en synk 1 som endel liner har en tendens til å gjøre. Og det liker jeg når jeg fisker flua super tregt på grunne områder i mørket. Har leita litt etter det siden costal synker akkurat litt for kjapt til at jeg får fisket flua tregt nok.

 

Jeg hadde store forventninger til Carron, og den var så god!

 

Enig med du Henning, det var ikke meninga å si at alt er så himla lett.

I mørket så føler jeg at mye kan være vrient, noen liner er krevende å kaste med. Men denne føltes lettkastet selv med ganske lang klump. Det tror jeg front og baktaperinga skal få æren for. God kontroll med klump i mørket er alfa og omega både på korte og lengre kast. Og slikt føltes det.

 

En vakker dag sender jeg deg en overraskelse i posten Henning ;)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det ser for meg som om merkenavnet er det viktigste....mest omtale får snørene som har en importør som reklamerer mye for sine avlange produkter....dette er en line som de virkelige saltvannsspesialistene bruker.....har kasta med dem....en fantastisk balanse som overgår alt jeg har prøvd    http://www.monic.com/FLYLINES.HTM

 

eller kan det hende at vi har gått glipp av noe dersom vi ikke har denne lina på tørrfluestanga???

 

http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.theflyfishingplacestore.com/images/1203295642476-34682413.jpeg&imgrefurl=http://www.theflyfishingplacestore.com/category.sc%3FcategoryId%3D41&usg=__YIXTD7_b9robWHt70itQh4AzqqU=&h=175&w=175&sz=33&hl=no&start=141&um=1&tbnid=4AfVD5ve9Tla7M:&tbnh=100&tbnw=100&prev=/images%3Fq%3Dflylines%26ndsp%3D20%26hl%3Dno%26lr%3D%26sa%3DN%26start%3D140%26um%3D1

 

vet ikke jeg, men det kan hende.....ps har aldri forsøkt moniclinene......men tror sjøfiskerene har gått glipp av noe veldig bra ;D ;D ;D ;D lei å gå i strandkanten å vite at det finnes noe som er bedre!

 

Nå anbefaler du mye rart her inne Staffan  ;D.

 

Vi tok inn 24 Monic liner for test for 2-3 år siden med tanke på evt. distribusjon. Bortsett fra noen interessante DT neutral density liner vil jeg si de er nærmest ubrukelige for norske forhold. De er umulig å strekke rette i vann under 18-20 grader (satt litt på spissen). Så i forhold til det som allerede finnes på markedet kommer de til kort.

 

Har hørt rykter om at de funker godt i varmere vann. Men vær forsiktig, da de smelter hvis de blir liggende i varmen...

 

Å påstå at Carron er et "merkenavn" er vel også å ta i noe. Dette er en reell outsider i forhold til Rio, SA, Airflo, Guideline osv. En bitteliten produsent fra Skottland. Er det ikke sånne merker du liker da??  ;)

 

der kan du se....følger ikke med, kaster med en Foxtail på 3. året og joggu skal den få gå i et år til.......kliner den bare inn med litt sleggefett, bytter løkka, så er jeg igang igjen for sesongen 2009, men er det noen som har en synkeline # 8 som de vil bytte med endel av det tjafset jeg lager så er det veldig ok! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.dette er en line som de virkelige saltvannsspesialistene bruker.....har kasta med dem....en fantastisk balanse som overgår alt jeg har prøvd    http://www.monic.com/FLYLINES.HTM

 

 

Har et par Monic liner jeg. Gode de! Men de er ikke like gode som Carron på presentasjon f.eks. De er heller ikke så stabile i lufta som Carron. La meg legge til at dette er MIN mening og INGEN andres mening. Smaken er som baken osv.... Jeg vil også få presisere at jeg ikke fiker like mye som Stig og Torgei, kaster ikke like bra som Staffan....men har nå gjort meg opp en menig selv ved å prøve mange snører for å finne ut hvilke jeg liker ;)

 

Jeg har:

- Monic All-Weather Clear Floating Fly Line

- Monic SKYline Trout Fly Line

 

Gode liner med en myk deilig, ja rett og slett sexy coating ;)

 

Ha en fantastisk helg! Det skal jeg ha, i Birkebeinerløypa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...