Gå til innhold

Carron Jetstream Flyteline, er dette en god line???


Stig Vivelid-Nilssen

Anbefalte innlegg

Aurivilli skrev:

Hehe! Er bare litt nøktern... og kritisk.

Sist jeg kjøpte meg snører til tusenlappen viste produktene seg i mine øyne å være bortkastet penger!

 

Skal nok prøve Carron også. Inntil videre får jeg nøye meg med mine billige favorittsnører fra England ;-)

 

Hej igen Aurivilli.

Jeg forstår dig udemærket.

Prøv Carron hos en ven, inden bestilling.

(Der findes måske flere, som snart har den 8))

Og "Ja",- Det ER mange penge.....

Mange hilsner

Torben, DK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 144
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Blir fort litt komiske disse trådene, syntes jeg.

Det har tydeligvis gått sport i å hause opp enkelte produkter så til de grader at man begynner å lure på hva bakgrunnen er  :o

At noen går helt fra hektene etter å ha prøvd feks et snøre eller ei fluestang er jo interessant i seg selv, samtidig som "alle" skjønner at dette bare er nok et fluesnøre, eller ei fluestang, i mengden.

Hvis det fantes produkter som var så til de grader overlegent alt annet så regner jeg med at vi hadde fisket med omtrent det samme, alle sammen.

Det er faktisk slik at det som er et fantastisk produkt for den ene gjerne er helt krise for den andre.

Neste år, eller neste måned  ;D, er det noe helt annet som er fantastisk, som feks super-ultra-hyper-raske stenger, som jeg har fått med meg er helt ut denne måneden  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Hej Aurivilli.

Her er hjemmesiden:

 

http://www.carron-rod-and-case.co.uk/index.html

 

MvH Torben, DK

 

(som du kan se, er prisen i £ ikke så syk ;))

 

Jeg håber, at din nysgerrighed er større end din mistro 8)

Du vil blive overrasket og meget glad ;D

 

Prisen der var ikke så syk nei, £50 bare, da begynner ting å se bedre ut. 900kr for et snøre er galskap spør du meg, men når prisen er nesten halvparten, kan det forsvares ;D

 

Vurderer et #5 trout og #5 intermediate, sparer en del på å bestille direkte da ser jeg. Hmm, kanskje det ja..? Tipper det vil passe utmerket på andre stenger også, da en Scott G2 8'8 5.. :) :)

 

Takk for linken Torben, du ga meg noe å tenke på der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir fort litt komiske disse trådene, syntes jeg.

Det har tydeligvis gått sport i å hause opp enkelte produkter så til de grader at man begynner å lure på hva bakgrunnen er  :o

 

 

Så hyggelig da :)

 

Flueliner, stenger, sneller, vadebukser, bæresystemer osv vil alltid være et behov, om ikke for alle så kanskje for noen. Og da er jo plutselig et vennlig råd som i denne tråd et flott tilskudd :D

Det synest jeg.

Jeg ble glad når Torben startet ved å direkte anbefale dette produkt i annen tråd.

Jeg kunne da ikke finne på å bli sint på et slikt vennligsinnet råd ???

 

Må ikke være skeptisk, bare være glad... :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir fort litt komiske disse trådene, syntes jeg.

Det har tydeligvis gått sport i å hause opp enkelte produkter så til de grader at man begynner å lure på hva bakgrunnen er  :o

 

 

Så hyggelig da :)

 

Flueliner, stenger, sneller, vadebukser, bæresystemer osv vil alltid være et behov, om ikke for alle så kanskje for noen. Og da er jo plutselig et vennlig råd som i denne tråd et flott tilskudd :D

Det synest jeg.

Jeg ble glad når Torben startet ved å direkte anbefale dette produkt i annen tråd.

Jeg kunne da ikke finne på å bli sint på et slikt vennligsinnet råd ???

 

Må ikke være skeptisk, bare være glad... :D

Kunne ikke falle meg inn å reagere med sinne på slike innlegg, tvert imot.

Jeg ser først og fremst det komiske i evnen mange av oss har til å overbevise oss selv (og andre) om at vi stadig trenger noe nytt, uansett hva man måtte ha fra før.

Gudene skal vite at jeg er en utstyrsfreak av dimensjoner, og jeg har eid og prøvd latterlig mye utstyr.

Det hender rett som det er at jeg kommer over noe som jeg føler er tilpasset akkurat mine behov, ikke minst når det gjelder fluesnører, men det skulle jaggu bare mangle også, når man ser prislappen på mye av utstyret vi fluefiskere "trenger".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

noen flere produsenter er det nok.....de har som regel et eget merke.....men man kan lage sitt eget brand bare man kjøper nok

 

Det kan man vel med det meste bare man har penger nok vil jeg tro.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Alle.

Jeg har absolut ingen tilknytning til nogen forhandler som helst....

Ej heller Carron.

 

Jeg blev nysgerrig på Carron efter Bjørnars udtalelse for lang tid siden og tog chancen med en bestilling,-

og det har jeg aldrig fortrudt.

 

Jeg er vild med Carron og vil gerne indrømme, at jeg er afhængig af Carron 8)

 

Men jeg er også afhængig af at prøve forskelligt grej, både stænger og liner.

 

Jeg er som regel god til at finde gode tilbud, og en del af mit "fiskeri" foregår nogle gange ved køb og videresalg,- til glæde for både mig selv og forhåbentlig også andre.

 

Mht. stænger er jeg selv blevet vejledt eller rettere inspireret af Stig,- og altså af Bjørnar med Carron.

Jeg takker for dette ;D

 

Min afhængighed af Carron har nu varet i et par år, og selv om jeg har forsøgt at give slip ved at prøvekaste (og endda fiske enkelte gange) med andre liner...

 

Har jeg endnu IKKE fundet en line, der kommer op på siden af Carron,-....og derfor er mit afhængighedsforhold intakt endnu idag 8)

 

Jeg ønsker Jer alle en dejlig Jul....

Måtte I alle få en Carron ;)

 

Mange hilsner

Torben, DK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Alle.

Jeg har absolut ingen tilknytning til nogen forhandler som helst....

Ej heller Carron.

 

Jeg blev nysgerrig på Carron efter Bjørnars udtalelse for lang tid siden og tog chancen med en bestilling,-

og det har jeg aldrig fortrudt.

 

Jeg er vild med Carron og vil gerne indrømme, at jeg er afhængig af Carron 8)

 

Men jeg er også afhængig af at prøve forskelligt grej, både stænger og liner.

 

Jeg er som regel god til at finde gode tilbud, og en del af mit "fiskeri" foregår nogle gange ved køb og videresalg,- til glæde for både mig selv og forhåbentlig også andre.

 

Mht. stænger er jeg selv blevet vejledt eller rettere inspireret af Stig,- og altså af Bjørnar med Carron.

Jeg takker for dette ;D

 

Min afhængighed af Carron har nu varet i et par år, og selv om jeg har forsøgt at give slip ved at prøvekaste (og endda fiske enkelte gange) med andre liner...

 

Har jeg endnu IKKE fundet en line, der kommer op på siden af Carron,-....og derfor er mit afhængighedsforhold intakt endnu idag 8)

 

Jeg ønsker Jer alle en dejlig Jul....

Måtte I alle få en Carron ;)

 

Mange hilsner

Torben, DK

 

 

He-he...dette er knall, torben fremstår som selveste julenissen :D

Bare hyggelige ting i sekken: grønne stenger og carron liner....kan det bli bedre jul?? Nei... :D :D

Jeg ønsker dere alle det samme som torben, en god jul med flotte liner under treet, og et enda bedre fiskeår.

 

Stig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Carron 85' Speyline som jeg betalte kr. 1495,-. Utmerket line med veldig bra overrulling. Litt skeptisk til Coatingen som virker litt ruflete etter kort tids bruk. Ikke nøye på hvor mye av klumpen en har ute, men kunne likevel tenkt meg en markering på snøret for overgang mellom klump og skyteline. Men det er ingen markert overgang og det er vel litt av cluet med disse snørene?

Det største minuset med snørene er som andre her har nevnt prisen, og de blir vel ikke billigere med den svake krona vi har for tida....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staffan da :o

Jeg trodde du ville si noe pent til meg igjen :D

Noe slikt som; Det så ut som deilig match...nyyydelig ;)

Vet du tenkte det inni deg :D :D

 

Samma søren om man fisker med foxtail eller andre liner, bare det funker....jeg hadde nok likt begge deler på denne stangen :)

Men nå er det altså Carron jeg prøver illustrere i denne tråden., kanskje kan jeg vise noen klipp med foxtail liner i fremtiden....eller du, hvis lyset er på vei frem igjen der opp snart.

 

Peace, Staffan og alle andre som irriterer seg....ikke kast vekk et sekund av dagen på negative tanker, se hva som skjer på Gaza om dagen. La oss nyte hvert sekund med deilig, deilig fiskeutstyr :D

 

Fortsatt god romjul folkens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

 

 

Hva har du imot Carron Staffan??

 

Tight lines  Micke

 

har vel ikke noe imot carron......men forsøker å finne ut bakgrunnen til lina.....carron lager ikke linene selv.....produsentene av snørene produserer også for andre "brand" og da forstår jeg egentlig ikke prissettinga......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

ser vel ikke at jeg har tenkt negativt her. jeg stiller meg alltid egene spørsmål rett og slett fordi jeg vil vite mere om ting og bakgrunnen til produktet før jeg jubler.........og hopper oppp ig ned på samme sted i 3 minutter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

ser vel ikke at jeg har tenkt negativt her. jeg stiller meg alltid egene spørsmål rett og slett fordi jeg vil vite mere om ting og bakgrunnen til produktet før jeg jubler.........og hopper oppp ig ned på samme sted i 3 minutter....

 

Må ærlig innrømme at det hadde vært skikkelig show å sett deg hoppe opp og ned i 3 minutter.. ;D ;D ;D:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...