Gå til innhold

Uventet funn...


Spenolsen

Anbefalte innlegg

Tok en liten tur med Caddy her fra forumet i dag. Grunnet suboptimale forhold for tørrfluefiske, endte vi opp med å stikke til Vaksdal for å fjerne litt bue fra fjorden der. Tenkte jeg skulle sjekke hva den største buen hadde spist, da det så ut som om det var lenge siden den hadde sett innsiden av et anlegg. Må innrømme jeg ble noe sjokkert da det viste seg at magesekken var full av dette;

 

71184_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/28339/71184.jpg

 

Så nå skal det bindes maisimitasjoner til neste gang, tips til mønster tas imot med takk. Ikke at o-fisk pleier å være selektive, men litt rart jeg fikk alle buene på en gul flue, mens caddy bare fikk torsk på sin oransje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufullstendig fordøyd laksefôr!

Både laks og regnbue holder seg i nærheten av anlegg i lang tid etter rømning...

Med sjøtemperaturer ned mot 4-5 grader kan fordøyelsen gå relativt sakte.

Sleng på en pelletsimitasjon ;-)

 

Er det mais i laksefor?

 

Min store teori var at at alle de hundre polakkene som fisker buer hver dag der borte nå (og trolig må spise det til frokost, middag og aftens ut 2010) kanskje drev å foret med mais for å tiltrekke seg stimene med rømlinger :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så mye rømlinger i dette området?

 

Tror det er ekstremt mye. Disse polakkene står borti der hele dagen, og en familie på 5 med fiskestenger tar iallefall 40 fisk iløpet av dagen. Ryktes at de driver på hver dag også. Litt småsøtt at anleggene har rapportert om tap av rundt 1000 fisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufullstendig fordøyd laksefôr!

Både laks og regnbue holder seg i nærheten av anlegg i lang tid etter rømning...

Med sjøtemperaturer ned mot 4-5 grader kan fordøyelsen gå relativt sakte.

Sleng på en pelletsimitasjon ;-)

 

Er det mais i laksefor?

 

Min store teori var at at alle de hundre polakkene som fisker buer hver dag der borte nå (og trolig må spise det til frokost, middag og aftens ut 2010) kanskje drev å foret med mais for å tiltrekke seg stimene med rømlinger :P 

 

Har du sett polakker som fôrer med mais?

Hvis så, kan det jo være det.

Men halvfordøyd pellets ser ut som mais! (Nei set er ikke mais i pellets. Pellets består for det meste av marine råvarer, bortsett fra litt raps og soya...).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufullstendig fordøyd laksefôr!

Både laks og regnbue holder seg i nærheten av anlegg i lang tid etter rømning...

Med sjøtemperaturer ned mot 4-5 grader kan fordøyelsen gå relativt sakte.

Sleng på en pelletsimitasjon ;-)

 

Er det mais i laksefor?

 

Min store teori var at at alle de hundre polakkene som fisker buer hver dag der borte nå (og trolig må spise det til frokost, middag og aftens ut 2010) kanskje drev å foret med mais for å tiltrekke seg stimene med rømlinger :P 

 

Har du sett polakker som fôrer med mais?

Hvis så, kan det jo være det.

Men halvfordøyd pellets ser ut som mais! (Nei set er ikke mais i pellets. Pellets består for det meste av marine råvarer, bortsett fra litt raps og soya...).

 

 

Altså dette ER virkelig mais, var null tvil om det :P Har ikke sett dem drive å fore, men mulig de er vant til karpefiske vet du. Er ingen kebabsjapper i nærheten her heller, så var virkelig rart dette. Skal prøve med noen gule dubbingklyser neste gang...blir jo en slags trist form for imitasjonsfiske :-\ Se hva vinteren har gjort med meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa hadde kjøpt inn Fox til julebukkene så måtte prøve Staffans idè. Hadde dessverre ikke epoxy, så brukte en dugelig stor dose klarlakk til bil istedet. Resultatet blir nok langt bedre med epoxy.

 

71236_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/28353/71236.jpg

 

71237_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/28353/71237.jpg

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...