Gå til innhold

Høkensås i mars


Sperlin

Anbefalte innlegg

Er det noen som har peiling på når fisket er igang der nede? Jeg har jo sett at fisk blir tatt tidlig, men har det noe for seg å dra ned dit i mars, eller bør man vente til april. (Tørrfluefisking dog)

 

Er jo ganske "gira" på å komme igang med tørrfluefiske. Teller på knappene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har peiling på når fisket er igang der nede? Jeg har jo sett at fisk blir tatt tidlig, men har det noe for seg å dra ned dit i mars, eller bør man vente til april. (Tørrfluefisking dog)

 

Er jo ganske "gira" på å komme igang med tørrfluefiske. Teller på knappene :)

 

http://www.fluefiskesiden.no/index.php?option=com_content&view=article&id=150:hokensas-regnbuemekka&catid=45:reisemal-fisketurer&Itemid=68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før var rimifisket bra, de siste årene sorgen.... Jeg gidder i hvertfall ikke å reise 40 mil for å fiske regnbue på 1-1,5 kilo.... Finn på noe annet er mitt råd.

Det er andre steder i sverige som er bedre nå. Sjekk litt på nettet i sydsverige.

Pakk heller bagen og reis til Irland, skottland eller england. Hvis du vil fiske regnbue så er nok de engelske reservoarene tingen. Vil du ha villfisk så prøv irland eller skottland.

Det er vesentlig tidligere sesong i Irland kontra Skottland. Hvis du tør å satse litt med fare for å ligge litt på været hadde jeg dratt til Irland i mars. Får du godværsdager da vil du oppleve kanonfiske med fjærmygg. Men du må koste på deg en guide/gjøre litt research. Klekkingene er lokale i de store sjøene, dvs. du må finne områder med de rette bunnforholdene. Mygg = silt-/mudderbunn og 1-3 meters dybde på den tiden.

 

Et tips: http://www.tomdoc.com/ Tom Sullivan er en skikkelig dyktig fisker. En av Irlands mest kjente fiskere og guider. Tom bor ved Corrib.

Corrib er først i gang så kommer de andre sjøene. Skal du fiske i mars så gå for det.

 

Hmm.... ble rene stilen dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...