Gå til innhold

Vakreste fiskeplassen på jord...


Stian38

Anbefalte innlegg

Satt å glante litt på www.zpey.no sine hjemmesider. Siden de har hovedkontor omtrent vegg i vegg med der jeg bor, er jeg litt nysgjerrig på de. De ha jo vunnet masse priser ol. men jeg har aldri prøvd noe av det de forhandler.

Ser at de kommer med ei snelle som ser grei ut. Flueliner er lagt til, nye enhåndsstenger osv..osv..

 

Men poenget mitt var at jeg fant ett bilde der (se under). Og da kom jeg på det. Fisket en uke i Eira for ca. en 15 års tid siden. Og det var det vakreste sted på jord. Tror faktisk ikke jeg har fisket/vært på vakrere sted!!!! En liten klar elv nede i bunnen mellom fjell som stiger rett til værs og som er mellom 1500 og 1800 moh om jeg ikke husker feil....

 

Bildet viser ikke alt dette, men gir en indikasjon på hva jeg mener. Norge er og blir ett deilig land  ;D

 

Noen flere som har ett sånt sted. Som bare på en eller annen måte har blitt ens "verdens vakreste sted" ?

post-3004-13949861005574_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

:o Åh fy .... Har aldri gledet meg så mye til våren/sommeren som det eg gjør nå. Takket være ett nydelig bilde Stian ;) Har dessverre ikkje vært på den "vakreste" fiskeplassen enda, så eg har ingen bilder... Men hvis du kan vente til sommeren så tikker det inn noen bilder fra Island...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes naturen var nydelig, men det var noe rart med den stanga til han forretningsmannen i forgrunnen.

 

Kombinert jakt & fiske? ;D ;D

 

Hehehe... Ja hvis fisken ikke vil ta noen ting er det bare å skru ut blanks`en og vips... Det er ei hagle  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Åh fy .... Har aldri gledet meg så mye til våren/sommeren som det eg gjør nå. Takket være ett nydelig bilde Stian ;) Har dessverre ikkje vært på den "vakreste" fiskeplassen enda, så eg har ingen bilder... Men hvis du kan vente til sommeren så tikker det inn noen bilder fra Island...

 

Har ennå ikke vært på Island. Men bilder derfra har jeg jo sett........  :o:D

 

Koster det ikke sinnsykt mye å fiske der oppe?? Har ikke sjekket selv, bare hørt rykter...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal tilbake til Jotunheimen......må bare hit igjen :)

 

 

 

Ja. Jeg hadde mitt første møte med Jotunheimen da jeg var på leirskole i 12-års alderen. Jeg vet ikke om det er de heftige forelskelsene jeg hadde der oppe eller om det er fjellene, men lengter alltid tilbake dit jeg også  ;D

 

Har aldri fått prøvd fisket noe særlig der da men. Det har vært fotturer med samboeren uten altfor lange stopp ved vannene...  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal tilbake til Jotunheimen......må bare hit igjen :)

 

 

 

ikke fisket der enda, vært der en del ganger(alltid fint å inntrodusere fjell-livet for nye damer der ;D) blir vel en ny tur dit til sommer..

 

n519881885_1621398_9564.jpg

 

 

Kort vei til mye bra fiske med utgangspunkt gjendesheim, og omgivelsene er vel så flotte som de kan bli.

Er man på plass til rett tid kan man ha veldig bra fluefiske i utoset ved gjendesheim også, men vanligvis er det langt mellom vak der.

Det beste er nok å ta båten til memurubu (tilbrakte så godt som hver sommer og påskeferie her fra jeg var 10-15 år gammel) eller gjendebu, og ta bena fatt  ;)

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye brå i Jotunheimen, her er et annet sted som i mitt hode knuser de fleste plasser, tok flua på første draget over oset gjorde det også, desverre dårlig vær på det eneste bildet jeg har derfra, Juli i fjor dvs 2008

 

 

 

Det er dette som er natur!!! At man i tillegg kan ta fisk der må man jo bare si er en kjempebonus!!!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ennå ikke vært på Island. Men bilder derfra har jeg jo sett........  :o:D

 

Koster det ikke sinnsykt mye å fiske der oppe?? Har ikke sjekket selv, bare hørt rykter...?

 

Du kan ta en titt på denne knalltråden som Andrè Brun la ut i sommer ;D

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=9069.0

Har regnet ut at vi kommer ganske langt med 10-12000,- per pers for en åtte dagers tur med siste natt på hotell hvis eg ikkje tar helt feil no. Dette er inkludert guide, fiskekort, fly og diverse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ennå ikke vært på Island. Men bilder derfra har jeg jo sett........  :o:D

 

Koster det ikke sinnsykt mye å fiske der oppe?? Har ikke sjekket selv, bare hørt rykter...?

 

Du kan ta en titt på denne knalltråden som Andrè Brun la ut i sommer ;D

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=9069.0

Har regnet ut at vi kommer ganske langt med 10-12000,- per pers for en åtte dagers tur med siste natt på hotell hvis eg ikkje tar helt feil no. Dette er inkludert guide, fiskekort, fly og diverse.

 

:o :o :o Det er jo jaggu billig det!! En vanlig sydentur koster jo omtrent det samme! Hmmm... kanskje jeg må endre på sommerferieplanene  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o :o :o Det er jo jaggu billig det!! En vanlig sydentur koster jo omtrent det samme! Hmmm... kanskje jeg må endre på sommerferieplanene  :D

 

Hehe. Kanskje det ;) Det er ihvertfall verdt det. Tar meg en hopp-på-tur til varmere strøk også når eg kommer hjem igjen fra Island. Får presset inn en uke fyll.... Nei, mente sol og nedkjøling med mannebrusen ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...