Gå til innhold

Volda


Eirik Nævdal

Anbefalte innlegg

Skal besøke en kompis av meg i Volda rundt mai mnd. noen anbefalinger? Ettersom han jobber på dagtid tenkte jeg å fiske når jeg er alene (gidder ikke henge med damen hannes :P )

vil jo helst ha døgniser eller mygg, men om sesongen skulle vere sinnsyk treig i områdene, funker det til nød med SØ.

 

forslag til elver tas gjerne imot med glede :) også om noen bor i nærheten og har lyst og vere med. litt guiding om dagen fører til noen pils om kvelden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Caddy.......

 

Er ikke så veldig godt kjent i området, men har iallefall litt info å komme med. Var der og fisket i akkurat mai i 2007.

Fisket mest i Vatnevatnet som ligger innenfor Volda. Jeg fisket mest ved innos og utos og fikk faktisk endel pen og vakker fisk. Ikke av de største (200 til 500 g) men meget sprek fisk etter størrelsen å regne. Vil anbefale flytering eller at du låner båt (mener at det er båtutleie der). Fisket også noe på midten av vannet og fikk brukbart med fisk der også.

Ellers så fisket vi litt i Rotevatn som ligger midt i Volda. Mye fisk, men ikke like fin som i Vatnevatnet.

Når det gjelder sjøørretfiske i området så fikk jeg ikke prøvd annet enn i området like utenfor Volda sentrum. Fikk ikke sjøørret, men observerte iallefall fisk i området. Som jeg forsto på de lokale sportsfiskerne så var det mange fine plasser på strekningen mellom Volda og Ørsta og da kanskje spesielt på Ørsta-siden. Den store halvøya mellom byene har flere spennende viker som sikkert huser sjøørret.

Ellers så er det selvsagt bare å prøve seg frem :)

 

Lykke til og god tur ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...