John K Posted January 21, 2009 Report Posted January 21, 2009 For en tid tilbake var jeg ganske aktiv på den amerikanske siden Fly Tying Forum. Var med på ganske mange "Fly Swaps", som er tilsvarende til våre flueringer. Ga etterhvert opp å sende fluer over til statene, fordi det både gikk tregt og ble forholdsvis dyrt. Men jeg synes flueringer er gøy, så derfor har jeg lyst til å dra igang en her på forumet. Håper mange av dere har lyst til å være med! Foreslår at denne ringen dreier seg om fluer med gummibein. Selv kommer jeg til å binde min versjon av MadamX Max antall deltagere setter jeg til 10. Bind ti like fluer, skriv navnet ditt på lapper som du fester på kroken (gøy for de andre å se hvem som har bunnet fluene), Legg dem i en eske og sleng dem i posten sammen med en frankert konvolutt. Jeg mottar alle fluene, fordeler dem likt til alle deltakerne og sender fluene ut. Synes du dette høres ok ut, så sleng deg på. De ti første til mølla er med! Sluttdato for denne flueringen setter jeg til 20. februar 1. John K - Madam X 2. Bjorni - Reke? 3. Ruffen - Madam X variant 4. Juvis 5. Snorre - Reke 6. 7. 8. 9. 10.
bjorni Posted January 21, 2009 Report Posted January 21, 2009 Hmmm, er rekeflue med gummibein gangbar her? bjorni
John K Posted January 21, 2009 Author Report Posted January 21, 2009 ALLE fluer er gangbare i denne ringen. Eneste kriterie er at de har gummibein! Så kom igjen, la oss fylle denne ringen!
John K Posted January 23, 2009 Author Report Posted January 23, 2009 Da er vi igang Kom igjen folkens, sleng dere med. Nå er vi tre, men synes vi minimum bør være fem stykker.
John K Posted January 23, 2009 Author Report Posted January 23, 2009 Flott! Hvis du binder Madam X, så velger jeg et annet mønster. Gøy med litt variasjon. Dermed var vi 4........har plass til flere
Juvis Posted January 23, 2009 Report Posted January 23, 2009 Sorry, så ikke at du hadde valgt den, jeg har et par andre ting så det fikser jeg. Noe annet altså:-)
John K Posted January 24, 2009 Author Report Posted January 24, 2009 Den er grei Juvis Da binder jeg Madam X. Fint om dere kunne gitt beskjed om hva dere har lyst til å binde, slik at vi kunne fått så mange forskjellige mønster som mulig. Til dere som lurer på om dere skal være med.......SLENG DERE MED! Alltid gøy å få noen nye fluer i boksen. Gir inspirasjon og kanskje noen nye favoritt mønster.
Ruffen Posted January 24, 2009 Report Posted January 24, 2009 Nei pokker jeg hadde tenkt meg en madam x varriant
John K Posted January 24, 2009 Author Report Posted January 24, 2009 Kjør i vei med en Madam X variant du Ruffen Skulle gjerne hatt med flere fluebindere på denne ringen...........
snorre Leret pettersen Posted January 24, 2009 Report Posted January 24, 2009 Jeg kan kanskje surre sammen ei snål reke jeg må innrømme at jeg stiller litt tvil til selv... viss det er greit
John K Posted January 25, 2009 Author Report Posted January 25, 2009 Hei Snorre. Ei snål reke høres spennende ut. Velkommen skal du være! Fortsatt 5 ledige plasser...... Kom igjen!
Are Lorentzen Posted January 26, 2009 Report Posted January 26, 2009 Max antall deltagere setter jeg til 10. Bind ti like fluer, Bare minne på at dere binder 9 fluer om dere er 10 deltagere. Altså man binder ikke til seg selv;) Evt bonus flue til han som formidler fluene. Det er sånn det pleier å være i hvertfall
John K Posted January 27, 2009 Author Report Posted January 27, 2009 Det har du selvfølgelig helt rett i Are :P Tellefeil som det heter..... Akkurat nå ser det ut som om vi ikke blir mer enn 5 stykker, så da skulle rask hoderegning tilsi at vi binder 4 fluer hver. Men.......vi vil gjerne ha med flere fluebindere på denne ringen!!! Leveringsfrist er ikke før 20. februar, så det er plenty av tid!
John K Posted February 3, 2009 Author Report Posted February 3, 2009 Da er mine Madam X ferdige å klare for utsendelse Fluene sendes til: John Kaasa Frognesveien 41 3300 Hokksund Fortsatt plass til flere i denne ringen.....
John K Posted February 19, 2009 Author Report Posted February 19, 2009 Fristen for levering av fluer til ringen er i morgen. Siden jeg kun har hørt fra en av dere, regner jeg med at dere andre også er i rute. Gleder meg til å se hva dere har bunnet!! Jeg legger ut bilder etterhvert. John
snorre Leret pettersen Posted February 19, 2009 Report Posted February 19, 2009 oisann, poster de i morgen.
bjorni Posted February 19, 2009 Report Posted February 19, 2009 Hmmm, sender deg noen rosa gummibeinsreker i morgen. Det holder vel med 4 siden vi bare er 5. Hadde tenkt å binde en Honey schrimp, men oppdaget at jeg ikke hadde riktige bein. Så der tok jeg meg litt saltvann overhodet :. Etter litt prøving og feiling så ble det en noenlunde reke likevel vil jeg tro. : Den er bygd opp som polar-reka, men med rosa glimmerbein. Polar reka vet jeg fungerer, men denne avarten blir dere de første som tester. Legger ved en ferdig frankert konvolutt med navn og adresse for retur. bjorni
Ruffen Posted February 19, 2009 Report Posted February 19, 2009 opps! Dette var jeg ikke helt forberedt på trodde ikke det ble noe jeg Må ha helgen til å få surra de sammen. Har egentlig ikke tid nå, jeg har vært syk noen dager og har et stort etterslep på jobb Men gi meg helgen da.
John K Posted February 20, 2009 Author Report Posted February 20, 2009 Det går helt fint Gleder meg til å se resultatene.
bjorni Posted February 20, 2009 Report Posted February 20, 2009 Mitt bidrag: Rosa pepper reke, ikke testet, men jeg vil tro den fungerer Krok: TMC 811S str. 4 Tråd: Danevilles's Monofil Fine antenne1: Rosa Petitjean CDC antenne 2: 2 chrystal flash pearl antenne 3: 2 curled nylon antenne4: Rosa whiting fur Øyne: smeltet mono 0,60 lakket svart Dubbing: Ice dub UV Fl. Hot pink Gummibein: Crazy Legs Pink\Pearl Pepper bjorni
Recommended Posts