Gå til innhold

Fluer med gummibein


John K

Anbefalte innlegg

For en tid tilbake var jeg ganske aktiv på den amerikanske siden Fly Tying Forum.  Var med på ganske mange "Fly Swaps", som er tilsvarende til våre flueringer.  Ga etterhvert opp å sende fluer over til statene, fordi det både gikk tregt og ble forholdsvis dyrt.

Men jeg synes flueringer er gøy, så derfor har jeg lyst til å dra igang en her på forumet.  Håper mange av dere har lyst til å være med!

 

Foreslår at denne ringen dreier seg om fluer med gummibein.  Selv kommer jeg til å binde min versjon av MadamX

 

Max antall deltagere setter jeg til 10.

 

Bind ti like fluer, skriv navnet ditt på lapper som du fester på kroken (gøy for de andre å se hvem som har bunnet fluene), Legg dem i en eske og sleng dem i posten sammen med en frankert konvolutt.  Jeg mottar alle fluene, fordeler dem likt til alle deltakerne og sender fluene ut.

 

Synes du dette høres ok ut, så sleng deg på.

 

De ti første til mølla er med!

 

Sluttdato for denne flueringen setter jeg til 20. februar

 

1. John K - Madam X

2. Bjorni - Reke?

3. Ruffen - Madam X variant

4. Juvis

5. Snorre - Reke

6.

7.

8.

9.

10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Den er grei Juvis ;D  Da binder jeg Madam X.  Fint om dere kunne gitt beskjed om hva dere har lyst til å binde, slik at vi kunne fått så mange forskjellige mønster som mulig.

 

Til dere som lurer på om dere skal være med.......SLENG DERE MED!

Alltid gøy å få noen nye fluer i boksen.  Gir inspirasjon og kanskje noen nye favoritt mønster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du selvfølgelig helt rett i Are :P :P  Tellefeil som det heter.....

 

Akkurat nå ser det ut som om vi ikke blir mer enn 5 stykker, så da skulle rask hoderegning tilsi at vi binder 4 fluer hver.

 

Men.......vi vil gjerne ha med flere fluebindere på denne ringen!!!

 

Leveringsfrist er ikke før 20. februar, så det er plenty av tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hmmm, sender deg noen rosa gummibeinsreker i morgen. Det holder vel med 4 siden vi bare er 5. Hadde tenkt å binde en Honey schrimp, men oppdaget at jeg ikke hadde riktige bein. Så der tok jeg meg litt saltvann overhodet :rolleyes: ::). Etter litt prøving og feiling så ble det en noenlunde reke likevel vil jeg tro. :rolleyes: ::) Den er bygd opp som polar-reka, men med rosa glimmerbein. Polar reka vet jeg fungerer, men denne avarten blir dere de første som tester.  :)

 

Legger ved en ferdig frankert konvolutt med navn og adresse for retur.

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt bidrag:

 

Rosa pepper reke, ikke testet, men jeg vil tro den fungerer

 

Krok: TMC 811S str. 4

Tråd: Danevilles's Monofil Fine

antenne1: Rosa Petitjean CDC

antenne 2: 2 chrystal flash pearl

antenne 3: 2 curled nylon

antenne4: Rosa whiting fur

Øyne: smeltet mono 0,60 lakket svart

Dubbing: Ice dub UV Fl. Hot pink

Gummibein: Crazy Legs Pink\Pearl Pepper

 

bjorni

post-1017-13949862061525_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...