Gå til innhold

RÅ/VAKRE/UVANLIG SNELLER TRÅDEN!


fluedengern

Anbefalte innlegg

Smaken er som baken folkens, og sånn er det med den saken. <<l

Her er min råe vakre snelle, uvanlig? Nope, men likevel en perle i mine øyne. Gleder meg til å surre line på denne og håper jeg får bruk for bremsen i løpet av 2014. :)

12016632096_2a90e66616_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser  faktisk heller på ei godsnelle av dette kaliberet, istedenfor en hundre år gammal blyklump av en rustholk "made in England"

TOSK >:( >:( Det her har du tydeligvis ikke greie på.

Men det har du ?

Ja ;) (måtte legge til et sånt blinkeansikt som deg vet du, så tror du jeg ikke mener alvor, men det gjør jeg).

Åh . . . Snedig  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spenstige farger, artig design på midt bjelken. Hvor blir de produsert Lars?

Bauer produseres i usa . . . De er en av få produsenter som kan tilby sneller med bremsejustering og sveiv på samme side også, selv om det ikke gjelder Rogue-serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spenstige farger, artig design på midt bjelken. Hvor blir de produsert Lars?

Bauer produseres i usa . . . De er en av få produsenter som kan tilby sneller med bremsejustering og sveiv på samme side også, selv om det ikke gjelder Rogue-serien.

Bauer har blitt fine Lars, etter at korken i korkbremsen sluttet å smuldre opp <<l

Hadde en Bauer CFX Spey som var helt ok, men litt klein knarr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spenstige farger, artig design på midt bjelken. Hvor blir de produsert Lars?

Bauer produseres i usa . . . De er en av få produsenter som kan tilby sneller med bremsejustering og sveiv på samme side også, selv om det ikke gjelder Rogue-serien.

Bauer har blitt fine Lars, etter at korken i korkbremsen sluttet å smuldre opp <<l

Hadde en Bauer CFX Spey som var helt ok, men litt klein knarr.

Har aldri eid ei Bauer-snelle selv, men kjenner til folk som ikke vil ha noe annet  :)

På disse Rogue-snellene er det visstnok carbon-bremseskiver.

Har opplevd noen i overkant spennende utras med korkbrems-sneller selv, men virker det som det skal så er de helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spenstige farger, artig design på midt bjelken. Hvor blir de produsert Lars?

Bauer produseres i usa . . . De er en av få produsenter som kan tilby sneller med bremsejustering og sveiv på samme side også, selv om det ikke gjelder Rogue-serien.

Bauer har blitt fine Lars, etter at korken i korkbremsen sluttet å smuldre opp <<l

Hadde en Bauer CFX Spey som var helt ok, men litt klein knarr.

Har aldri eid ei Bauer-snelle selv, men kjenner til folk som ikke vil ha noe annet  :)

På disse Rogue-snellene er det visstnok carbon-bremseskiver.

Har opplevd noen i overkant spennende utras med korkbrems-sneller selv, men virker det som det skal så er de helt ok.

Cfx hadde også karbonskive, funka godt som gull den. Er nå bytta ut med skrapmetall fra Brødrene i Alnwick

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Fikk denne i posten i dag, syntes den er litt "harry-kul."  

 

Whychwood Salt 6Eight

 

CNC maskinert aluminiums-snelle med kasett spole system. Snellesystemet er laget av Leeda for Whychwood, med in-house designet 100% forseglet brems for det salte element. Bremsen virker jevn og fin, så det gjenstår å få den testet.

 

15158839976_4e4ea481d4_z.jpg

  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

 

Artig, har en Wychwood som er helt lik utseendemessig, nemlig Truefly SLA. Greie sneller det! Har kikket på den saltvannsversjonen selv :)

Denne er kanskje ikke så spesiell eller uvanlig, men jeg synes den er helt rå og kunne ikke vært mer fornøyd med hverken utseende eller prestasjonene! Stang/snelle kombinasjonen er også kul:
DSC_0424_4.jpg

Endret av søringfisker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Tenkte det var bedre å poste her enn under 'utstyrsprat'. Har fått tak i en kliss ny Danielsson Dry Fly i farge titan. Norn som vet hvor mange som er produsert av denne varianten?

Tom Aage

Er vel Adh Flyfishing http://adh-fishing.com/index.html som selger/solgte disse Danielsson custom-snellene, og jeg lurer på om det også er de som står bak denne finishen ? Har ikke hørt noe om at Danielsson leverer custom-utgaver av snellene sine, uten at jeg vet dette sikkert.

Isåfall er det umulig å si hvor mange slike som er i omløp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ja, dessverre stille. De mest spennende nyhetene blandt fluefiskeutstyr synes å være hvilke markedsføringsfraser produsentene klarer å komme opp med for å prøve å få oss til å tro at det er noe nytt og revolusjonerende som vi bare MÅ ha. Og så får de en 'grunn' til å sette en høyere prislapp.

Dessverre... Skulle gjerne sett noe nytt og spennende, og veldig gjerne på snellefronten ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J. W. Young and Sons "The Valdex"

 

Ikke en ny snelle. Men dette er en sak jeg kjøpte på ebay for en "billig penge". Litt dårlig i lakken og litt sitt på bremsen siden forrige eier har "aktivisert" begge klikkerne samtidig..

En perfekt liten sak som balanserer 8 fot klasse #5 ganske greit!

 

rHW7Kwb.jpg

T7t60aG.jpg

oiaLgdF.jpg

Jwk5hE7.jpg

  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
×
×
  • Opprett ny...