Gå til innhold

RÅ/VAKRE/UVANLIG SNELLER TRÅDEN!


fluedengern

Anbefalte innlegg

Hva slags har du i bestilling?

 

Peacock bass i super series 4 ,,,,,,,,,,,,,, priceless,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, helt på felgen av den snella :P :P :P :P :P;D

 

Litt annen grønnfarge på'n i real life, ja jeg gleder meg. :D

 

http://www.abelreels.com/anodized/fish/pages/peacock_bass.htm

Peacock er skikkelig nice ja! Det kommer en ny ørret graphic som ikke ligger på web. Den har jeg også lyst på... Men det får vel være bra nå, en stund.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags har du i bestilling?

 

Peacock bass i super series 4 ,,,,,,,,,,,,,, priceless,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, helt på felgen av den snella :P :P :P :P :P;D

 

Litt annen grønnfarge på'n i real life, ja jeg gleder meg. :D

 

http://www.abelreels.com/anodized/fish/pages/peacock_bass.htm

Peacock er skikkelig nice ja! Det kommer en ny ørret graphic som ikke ligger på web. Den har jeg også lyst på... Men det får vel være bra nå, en stund.

 

 

Rune, det er morro å være "litt" lidenskapelig når det gjelder sånne ting, neste på lista blir en superseries et eller annet i den Pikeversjonen, ofrer til og med fredagspilsen for den :), er i sparemodus fra å med igår. For uinvidde så får folk si hva de vil , men noe utmerker seg spesielt når det gjelder kvalitet og bruksområder, dette er noe vi kjøper for livet, et kjærlighetsforhold som blir satt på harde prøvelser. Få består denne testen, men de som gjør det trykker jeg til mitt bryst, ferdig med det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det endelig tid for mer klassisk snelledesign. Denne gangen fra Saracione.

Og hvem sier at disse snellene er gammeldagse!? Ikke er de tunge heller!

Passer like godt på grafittstenger som de laget av bambus.

 

Representert er først fire bilder av ei 4 1/4" laksesnelle.

Denne modellen lages for øvrig i et stort utvalg av størrelser.

post-3215-13949861475435_thumb.jpg

post-3215-13949861476199_thumb.jpg

post-3215-1394986147707_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et gammelt bilde fra 90 tallet, snella helt til høyre, øverst var av typen , trekke ut snøre, du stramma opp en fjær, Kjør fisken på lina og samle opp løslina med spaken ved snellefeste, genialt ;D , men desverre en køddegave fra en kompis, trur den gikk i søpla(mulig loftet) noen som vet hva den heter?? Egentlig en genial løsning på let fiske :)

[attachimg=1]

 

post-982-1394986148322_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig min Pflueger Progress. Den er ganske fin syns jeg.

 

Sigve

 

 

har du noen flere bilder av åssen akselen til snella er

 

Jeg skjønner at jeg ikke vet mye om stenger og sneller men hva er akselen eller rettere sagt hvor er den :-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig min Pflueger Progress. Den er ganske fin syns jeg.

 

Sigve

 

 

har du noen flere bilder av åssen akselen til snella er

 

Jeg skjønner at jeg ikke vet mye om stenger og sneller men hva er akselen eller rettere sagt hvor er den :-[

 

 

bare drit i det du :)

 

Var det ikke håp :) Etter litt ettertanke på vel akselen være den lille "splinten" som snellen ruller på. I så fall er det ikke mye å skryte av. Gammel snelle dette, ingen lagre.

 

Sigve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig min Pflueger Progress. Den er ganske fin syns jeg.

 

Sigve

 

skla du bruke snella eller bare ha den som pynt?

 

Hadde tenkt å bruke den ja. Tror ikke den er mye brukt fra før, bare gammel.

 

Sigve

 

Det der var en skikkelig fin liten snelle! Sitter og venter spent på to Arier nå, Bighornen og en Ari II. Forhåpentligvis kommer de i løpet av uka  :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som ser etter en snelle som passer til canestanga, og som ikke er så fryktelig dyr, er Pflueger helt klart et godt alternativ. Progress modellen er kun en av veldig mange modeller. En annen klassiker som jeg vet var populær i Norge, er Pflueger Medalist som de produserte i ca. 80 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medalist'en er en klassiker, også kalt fluesnellenes "Khalasjnikov".

Reservedeler finnes fortsatt:

http://www.onepfoot.com/

For de som er av den yngre garde, og som kanskje ikke vet hvordan disse medalistene ser ut, så legger jeg ved ett par eksempler. Dette er en modellene 1392 og 1492, begge av gammel årgang. Dette var de minste medalistene, og perfekte for de letteste canestenger.

 

[attachimg=1]

 

[attachimg=2]

post-1302-13949861623425_thumb.jpg

post-1302-13949861623911_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...