Gå til innhold

Alpakkadubbing.......


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

til uka, neste onsdag vil jeg ha alpakkadubbingen på plass igjen.......vet det er en rekke som venter på den......VENTETIDA ER OVER! Det kommer sikkert snø i natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 106
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest staffan@epost.no

jeg bruker hvite skinn.....eller rettere sagt ull......bruker ulla fra de unge alpakkaene....første klipp.....håra er porøse....ja som isopor.

 

jeg farger ulla i ulike garger.....8 grunnfarger......men før det en grundig vask.....har kjørt maskina 5 ganger nå....det må til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

jeg bruker alpakka på nymfer...dunthorax....men også hele....suveren på thorax på biotfluer....vårfluepupper....vårflue vinget.....tanglopper/ gammarus....steinfluer.....dubbingen er veldig livlig i vann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på nokre ting: Har du testa alpakkaen som vinge i større fluer. Har gjort det sjølv, men krever kroppshackle. Blir kanskje litt for mjukt. Aner du korleis alpakkaen er i ulla. Har parti av skinnet mitt som funker fint som vinge (rette og fine har), mens andre blir litt bølgete. Kva er normalen? Har som sagt han kompisen. Trur eg kunne fått han til å håndplukke skinn :rolleyes:

 

Prisane du opererer med, er det for ein mixpakke med 14 ulike fargar? Då vil eg gjerne kjøpe ein. Korleis ordnes slikt? Kva er det geniale med alpakka bortsett frå mjuke hår? Er det luftfylt som lamaen? Når du seier porøst, meiner du sprøtt og skjørt eller luftfylt og flytande slik som isopor?

 

Elles så er alpakkaull genialt i pulsvanter til fiske. Fryser aldri på fisketur! Kjøpte tre par i Peru 8)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

du gjør henvendelsen til meg.....jeg sender til deg....enklere blir det ikke.....synes ikke om alpakka annet enn til dubbing....gir gode flyteegenskaper....det er mange mikrohulrom som på lama.....jeg orker ikke å imortere pga. papirmølla i tollen....toll og frakt...tar utgangspunkt i det naturlige insektslivet når jeg farger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

flott oddbjørn! for den som bestiller nå så skal dere vite at den pakken dere vil få er unik....akkurat fargene du har fått kan ikke gjenskapes.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

flott oddbjørn! for den som bestiller nå så skal dere vite at den pakken dere vil få er unik....akkurat fargene du har fått kan ikke gjenskapes.......

 

Skal du ha meg til å bestille et sett til nå?  ;D

 

det var ingen baktanke....Har sett hvor ulikt det blir når det blir farget,,,,tror det kan ha med molekylsammensetninge i pelsen....bruker bare naturfarger som en venninde samler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Nå har jeg fått flere henvendelser fra laksefiskere om det finnes tilgjenglig laksefarger av denne dubbingen.....isåfall må jeg vite hvilke farger.....det burde vel i dette settet også kunne dyttes inn noen farger for bruk i havet....eller....kom med innspill

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...