Gå til innhold

Østfold (vestfjella/Rakkestad, Aremark osv...)


Johnsen

Anbefalte innlegg

Hallo dere der ute, spes. i Østfold som bruker stedene her. Dere har fått med dere at det er utgitt et nytt kart over

Østfold vel! Det er både på nett, og som vanlig kart. Synes det er blitt et veldig flott kart, all ære til de som har gjort dette.

Turkartet skal vise vei til opplevelsespunkter og bortgjemte perler i Østfold. Turkartet omfatter et stort antall opplevelsespunkter av ulike slag lagt inn på et detaljert vei- og stikart, noe som gjør det lett å finne fram.

Det digitale kartet inneholder langt mer informasjon enn det trykte kartet. Brukerne kan selv velge målestokk, zoome seg inn, se bilder og hente fram informasjon om turmålene, severdighetene, naturopplevelsene og kulturminnene som er merket i kartet. Det digitale kartgrunnlaget er mer detaljert og viser blant annet fem meters høydekurver. Brukeren kan også velge mellom kart og flyfoto som bakgrunnsbilde.

Det digitale turkartet er tilgjengelig på http://www.turkart.no

Turkart Østfold går for tiden gjennom en fornyelse - den nye versjonen lanseres høsten 2011!

P.S. Kansje man treffes der ute i skogen en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo dere der ute, spes. i Østfold som bruker stedene her. Dere har fått med dere at det er utgitt et nytt kart over

Østfold vel! Det er både på nett, og som vanlig kart. Synes det er blitt et veldig flott kart, all ære til de som har gjort dette.

Turkartet skal vise vei til opplevelsespunkter og bortgjemte perler i Østfold. Turkartet omfatter et stort antall opplevelsespunkter av ulike slag lagt inn på et detaljert vei- og stikart, noe som gjør det lett å finne fram.

Det digitale kartet inneholder langt mer informasjon enn det trykte kartet. Brukerne kan selv velge målestokk, zoome seg inn, se bilder og hente fram informasjon om turmålene, severdighetene, naturopplevelsene og kulturminnene som er merket i kartet. Det digitale kartgrunnlaget er mer detaljert og viser blant annet fem meters høydekurver. Brukeren kan også velge mellom kart og flyfoto som bakgrunnsbilde.

Det digitale turkartet er tilgjengelig på http://www.turkart.no

Turkart Østfold går for tiden gjennom en fornyelse - den nye versjonen lanseres høsten 2011!

P.S. Kansje man treffes der ute i skogen en gang.

Dette var jo helt rått. Ikke ante jeg at dette lå ute. takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjella leverte tross vriene forhold. Fant en halv lun vik hvor 3 vak i løpet av en 20.min gjorde godt for sjelen. Jeg la ut linen der det midterste vaket hadde vært og ventet en god stund før en 8hg feit ørret fant veien frem til "godbitten".

Dro innom et annet lite vann for og sjekke forholdene og der rant det på en liten 3hg. Da er sesongen offisielt igang for mitt vedkommende.. Fæn og godt det var. Smiler godt i skrivende stund ;D

Har lagt ut et par bilder på den "super freshe" bloggen min.. Ironi btw.. 8) Men jobber med saken :P

http://tommy-trout.blogspot.com/

 

Gratulerer. Det var en pen fisk. Hvem av fjella var du i? De siste turene jeg har vært ute har det nesten ikke skjedd noenting.

Har kartet i papirformat men visste ikke at det lå på nettet og. Takk for linken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer. Det var en pen fisk. Hvem av fjella var du i? De siste turene jeg har vært ute har det nesten ikke skjedd noenting.

Har kartet i papirformat men visste ikke at det lå på nettet og. Takk for linken!

Takk for det, var i Trømborgfjella. Du fisker mest i vestfjella?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser sykt bra ut gutter! =) Min kjære mor og hennes familie bor i Spydeberg. Har vært masse der, gått litt på jakt og slikt og fiska en gang i et lite populært tjern med utsatt ørret. Skal nedover i pinsehelga i slutten av mai i konfirmasjon og tenkte kanskje å ta med fluestanga =) Har dere tips til en plass der man kan tilbringe noen fine formiddager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yo!! 8)

Var ute en tur igår og det endte i ny.pers på skogsørret for mitt vedkommende. 9hg frisk fisk ;) Fikk også fisken på film noe som var ekstra fett. Check it out :)

http://tommy-trout.blogspot.com/

Grattis med Pers ;D men pulver kaffe da mann :o må få deg ordentlig kokmalt ;)

Takk for det :) Og du har et jæ... godt poeng med den kaffen. Skal ikke skje igjen ;) hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SESONGEN ER I GANG!

Erfaringsvis kan en nå like etter isløsningen treffe på vannenens flotteste fisker, som gjerne går tett på land midt på dagen på jakt etter føde.

Fra en mer enn middels ivrig fiskekopmpis  har vi mottatt dette videobeviset på at fluesesongen er i gang i vårt sørøstligste fylke.

Tommy  åpnet årets fiske med personlig rekord på skogsørret i går med en fisk tett oppunder kiloen  <<l

"sakset fra bloggen på Larsoglars"  dark-smiley

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til fiskerike vann - altså med masse småfisk? Skal pensle poden over på fluefiske, og det bør vel gjøres på steder med store mulighetene for småfisk nært land. Helst med enkle kasteforhold også. De vanna vi har vært i hittil, har liksom vært for meg med muligheter for litt større fisk, og det er det overhodet ikke poeng i nå. Vi har utsatt hans fluefiskekarriere for lenge nå. Send gjerne info om vann med masse småfisk på pm ;)

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til fiskerike vann - altså med masse småfisk? Skal pensle poden over på fluefiske, og det bør vel gjøres på steder med store mulighetene for småfisk nært land. Helst med enkle kasteforhold også. De vanna vi har vært i hittil, har liksom vært for meg med muligheter for litt større fisk, og det er det overhodet ikke poeng i nå. Vi har utsatt hans fluefiskekarriere for lenge nå. Send gjerne info om vann med masse småfisk på pm ;)

Eirik

Kjøp deg OFA boka. Mye info om østmarka. Blant annet oversikt over arter i vann, og bestandstetthet, vulgatavann etc etc. Midt i blinken for deg :D

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur ute i Aremark idag med bare sporadiske vak og et take på en palmermygg str 20. Fisket bare ett par timer fra 17-19. Fikk ikke kroket fisken :P Så mye micro mygg i lufta men ikke veldig mye vak. Var kun ved to vann så ingen andre ute men en og annen bil sto parkert der så jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...