Gå til innhold

Østfold (vestfjella/Rakkestad, Aremark osv...)


Johnsen

Anbefalte innlegg

vestfjella og degernes kan bare glemmes for en stund... isen holder til mai, spør du meg... sjekka på søndag...

Det var synd! :/

Vet du hvordan det er i trømborgfjella da? :)

mistenker at det er samme der... men har ikke vært der... hadde gjort seg med varme og regn noen dager

Kan du trygt si! Får bare be og håpe på smelting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg alltid pleier å si. En kald vinter behøver ikke å ødelegge det tidlige myggfisket. Været rundt månedskiftet mars/april kan gjøre underverker. Noen snakket om å sette seg ned å be, hehe. Jeg har sjekket værmeldingen på yr.no nå, og det skal komme mye regn de neste dagene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit dere om noen steder der isen bruker å gå tidlig eller? er vel lite trolig at det blir isfritt til påske, om ikke et under slår til med kraftig regvær..

Jeg vet om et tidligvann og jeg kan melde om mye regn og snøsmelting de neste dagene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit dere om noen steder der isen bruker å gå tidlig eller? er vel lite trolig at det blir isfritt til påske, om ikke et under slår til med kraftig regvær..

Jeg vet om et tidligvann og jeg kan melde om mye regn og snøsmelting de neste dagene;)

Høres VELDIG bra ut ;) du får holde oss oppdatert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi får bare krysse fingrene. Hvis ikke blir vi bare nødt til å ta med øksa og hogge opp en råk og se om fjærmyggen begynner å klekke da ;)

Jeg tror nok ikke vi trenger å bruke øks før ut i november i allefall:) Disse bildene er tatt i dag:

post-3357-13949876729492_thumb.jpg

post-3357-13949876729981_thumb.jpg

post-3357-13949876730416_thumb.jpg

post-3357-13949876730817_thumb.jpg

post-3357-13949876731167_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vert noen ganger i vestfjella og fisket.  Noen vann har vært veldig spennende, men uten fisk, mens andre har vi fått fisk men med myr-smak på fisken.  Kan dere komme med noen gode forslag for vann..  Skal opp 29. mai.  Alltid i vestfjella når det er melodi grand prix.  men med sveiveradio.  Delta gjerne.  Har Kaffe og cognac.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi får bare krysse fingrene. Hvis ikke blir vi bare nødt til å ta med øksa og hogge opp en råk og se om fjærmyggen begynner å klekke da ;)

Jeg tror nok ikke vi trenger å bruke øks før ut i november i allefall:) Disse bildene er tatt i dag:

Godt å se. Er ikke mange dagene igjen nå da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som kjenner vannene som kan anbefale et vann for en nybegynner? Har belly boat. Trenger ikke være så stor størrelse bare det ikke er helt klin umulig å få noe på stanga :) Gleder meg til å få første ørreten på fluestanga!!  :rolleyes:

 

det er ikke lov med belly i degernes eller vestfjella, desverre... men er ellers greit å kaste fra land... betal bompenger og fiskeavgift ved bommen. kjør inn i området, og stopp ved et av vannene - samme hvilket... bind på den rette flua og kast på vak, så får du fisk ;D husk å behandl den pent og slipp den ut igjen... (se nedenfor)

Må'kke spise skogstjern-fisk! Yuk!  :-X  ;)

Det har du helt rett i - spesielt disse... smaker ikke godt... og det er et reellt incentiv til å bedrive c&r ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vert noen ganger i vestfjella og fisket.  Noen vann har vært veldig spennende, men uten fisk, mens andre har vi fått fisk men med myr-smak på fisken.  Kan dere komme med noen gode forslag for vann..  Skal opp 29. mai.  Alltid i vestfjella når det er melodi grand prix.  men med sveiveradio.  Delta gjerne.  Har Kaffe og cognac.

cognaq sier du???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er det ca en uke siden "Østfoldflua" og jeg var inne inne i Marker å speidet etter vak. Det var en råk i isen på rundt 2-400 m2. Vi brukte 3-4 timer på å speide utover vannet. Vi tror vi så ett vak, men desverre er vi ikke sikre. Isen kan kanskje ha gått helt på noen av vannene innover nå, tenker jeg. Er det noen som sitter på mer oppdatert kunnskap om isgang i Østfold?

Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått utrolig fort. Forrige lørdag var jeg og så på et tjern og det var islagt. I går var det heeelt isfritt. I dag har jeg ikke bil slik at jeg kan teste det :(

Eirik

fått testa jeg! Og du har ikke gått glipp av noe skal jeg si deg. 5 timer uten ett eneste vak å se i de 3 vanna jeg var ved idag. Lova bra med varme, men den gang ei... Pakka ikke opp stanga engang, bare satt og drakk kaffe og speida :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...