Gå til innhold

Vårtegn 2009


bjorni

Anbefalte innlegg

Micke og jeg tok en tur opp til Seljordsvannet i dag. Det er isfritt i utoset, men ikke et vak var å se. Det var heller ikke noe overflate aktivitet der Vallaråi renner inn i Seljordsvannet. Men, noen kryp har så smått begynt å røre på seg og det er et tegn om at vinteren endelig er på hell.

 

bjorni

post-1017-13949862419172_thumb.jpg

post-1017-13949862419666_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Så flott å se :)

 

I går når jeg gikk ut til bilen på morraen på vei til jobb satt en rødvingetrost og sang. Det var helt stille og kun melodien fra trosten var å høre.

Det var deilig å høre :) Ble stående i sikkert 2 min å bare lytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Når jag klev ur bilen i mores flø en innsekt (steinflue?) forbi og jag trudde knappt mine øyne der jag sto mellom to snøhauger på to meter, MEN, nå begynner det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Akkurat nå føles det ut som at nettene kjemper for vinteren meden dagene er fantastiskt nydelige med blå himmel, sol og fantastiske plusgrader i luften. På fjorden ligger en tynn is på overflaten om morgonen, rundt lunsj er den borte for at så kommer tilbake når ettermiddagen begynner å gå mot kveld. Nydeligt, snart er det dags. Årets premieretur etter sø er regnet til neste helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok snø her til at det blir litt liv i bekkene i år. Men jeg er enig med Staffan. Trist når alt eksploderer og  vanna blir for varme for fort. Da vil jeg heller ha en litt lengre vår. Men, det er jammen meg godt når kulda begynner å slippe taket. I år synes jeg vinteren har vært tung og lang. Derfor var det ekstra gledelig å se stæren  :) :).

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erland fjell

Lite som tyder på tidlig vår i Nord-Enedal i Valdres i dag i hvert fall. måket et hyttetak, mye over meteren med hardpakket snø, virkelig mye, mer enn det pleier, fullt vinterføre på veiene.

Foreløpig mer som tyder på en sen enn tidlig der oppe.

..prøver et bilde...

[attach=1]

post-0-13949862625122_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite som tyder på tidlig vår i Nord-Enedal i Valdres i dag i hvert fall. måket et hyttetak, mye over meteren med hardpakket snø, virkelig mye, mer enn det pleier, fullt vinterføre på veiene.

Foreløpig mer som tyder på en sen enn tidlig der oppe.

..prøver et bilde...

[attach=1]

 

Fin hytte i alle fall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps.....vi har hatt stæren i lofoten i hele vinter ;D ;D ;D ;D ikke mange, men noen

Det er alltid noen som overvintrer.

I går grilla jeg og ungene, vi var alene uten mor så jeg måtte lage middag. Da passet det perfekt å grille. Har en lun og solvendt krok, det var så varmt og fint at jeg ble helt salig. Småmaurene krøp på hellene og fluer surret i lufta, lukten av vår hang i lufta. Det var en herlig ettermiddag, årets fineste.

I dag regner det men gjør ingenting. Kan leve lenge på en dag som i går.

Årets fineste tid står rett rundt hjørnet :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at da e deiligt at vinteren sleppe taket og at myggen begunne og vise seg, men som Staffan & co, so vil eg og heller ha ein litt lenger stabil god sesong, enn ein bra vår og kreppi midtsommer :)

 

Men da e utruligt digg, og våkna til fuglesang utforbi soverommet, og vår sol som snikker seg forsiktigt inn i stova :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, deilig med vår, men den lar vente på seg litt til her omkring, fikk enda litt mer snø i dag. Kan bygge tre etasjes grill i snøen i hagen.  ;D  Og i fjellet er det nok av snø til å sikre vannføringen en god stund fremover, bare våren ikke blir alt for varm eller regnfull.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...