Gå til innhold

Vårtegn 2009


bjorni

Anbefalte innlegg

  • Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hei. Er nettopp kommet hjem etter en aldeles strålende "ferie" på to mnd.i strøk med konstant 29- 32 varme. Men det er ikke bare Nitelva som er noe åpen, litt OT kanskje; men et skjærepar som la de første kvistene til årets ruging ved DOVREBYGGET, Øvre Rælingsvei, allerede i november er nesten ferdig med reirbyggingen. Bare så synd at jeg ikke tok et bilde av de første kvister, det hadde vært fin dokumentasjon på at også skjæra begynner å bygge tidlig.

 

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

en kompis var å fisket i Hallingdal i helgen. Mye fjærmygg og en del aktivitet i vannflaten, men ikke noe på. Såg en del fin fisk ... nå kommer våren. kanskje Ingrid Olava skal gjøre en "Her kommer våren, her kommer små fine fjærmyyygg"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Det var satan hvor tidlig folk begynner å fornemme våren.

Våknet i morres med en fornemmelse om at i dag måtte det måkes. Og det stemte bra.

Fikk meg en halvtimes økt med spaden.

Tjelden er for meg et koselig vårtegn. Og Hestehoven som titter opp på deg på den ferdigtinte stripa mellom huset og iskanten.

Men dette er ikke før om noen måneder.

Ellers så kan en skiveprolaps være et kjærkommet tegn. For da vet du at vinteren har hentet ut absolutt alle kreftene dine før den endelig gir seg.

Nådeløst på den måten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å hjelpe her også  :D

Om jeg tar med gardintrappa kan jeg nå se over brøytekanten langs innkjørselen, så hvis det ikke kommer mengder med snø i mars/april, vil jeg tro det er mulig å se bar bakke her i slutten av juli .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Her er det tett snø! HAr aldri sett maken. I forfjor hadde jeg vakende ørreter 1Januar. Og ALDRI senere enn 15. Mars... Dette er en litt spesiell vinter ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

Ja håper dette ikke er noen normalvinter, savner milde Troms :P

Men det drypper fra taket litt utpå dagen ;)

Er ofte rundt -20 om morgenen, men sola varmer jo godt, og midt på dagen er det rundt 0 grader

i skyggen! Syns ikke det er så værst gjort ;D

er nok ei stund tell att vi får "milde" troms. 11 stive i dag.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

her også tony >:(. har vært kald siden i november. lite snø og barfrost med frosne vannrør som resultat. >:(.

gidder ikke å tenke på fiske før det blir rundt null ihvertfall.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vårtegn og vårtegn. Asfalten i på gårdsplassen er stort sett fri for is og snø, det er jo for så vidt et vårtegn. Hadde nok vært et større vårtegn dersom ikke årsaken var at jeg brukte to dager på å hakke den vekk, men men. 12 minusgrader, sol, blå himmel. Burde sikker gått på ski, men jeg er jo redd at jeg da utvikler like store muskler som Marit Bjørgen, og da kan det jo bli litt kluss med kasteteknikken.  Har enda litt ved liggende, holder 7 dager til.

Morten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

Lettkledde nabofruer er og et godt tegn ;)

hadde det vært min nabofrue, ville jeg tatt det som et sykdomstegn ikke vårtegn;D. ikke mye pent å spore der.

kler best heldekkende.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...