Gå til innhold

Fyn


Anders R

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

fyn er vel ikke verdens beste fiskested......det finnes åer, men de blir skjelden omtalt som noe spesielt.....danskene har en ikke ikke alltid åpne vassdrag for hvem som helst, ofte leies hele åer eller deler bort til forreninger, derfor må du være medlem av forreningen eller skaffe deg gjestekort.....beste fisketid er mai.....sats på fiske i havet og disse dammene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staffan har ret. April-maj og utpå høsten er best.

Fisk søørret i stedet. Mange fine plasser rundt hele Fyn.

Sommer er det nattetid det skjer. På varme, stille nætter, kan du fiske tørrflue.

 

Tørt etter SØ hørtes jo artig ut.

Hva slags imitasjoner/fluer bruker man da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det er noe som heter strandfluer som kan opptre i mengder, de er og å binde på #14, men siden det er  et landinsekt så har den annet  godteri å spise....jeg har fått på rackelhaner, lyse og mørke, beveg flua i mikrostripinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er noe som heter strandfluer som kan opptre i mengder, de er og å binde på #14, men siden det er  et landinsekt så har den annet  godteri å spise....jeg har fått på rackelhaner, lyse og mørke, beveg flua i mikrostripinger

 

Igen et pletskud fra Staffan :D

Skulle ørred være i "hugget", som svensken vist siger, går de efter alt småt. Især buskede fluer som ser ut af mye mod nattehimlen.

Store muddlers er også gode - dersom der skulle være stor søørred i nærheden.

Se på vegetasjon langs kysten. Store træer eller sandstrand?

Men helt klart nattetid det skjer. Med mindre vi får dritt-sommer.................Næææææh ikke igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

ser siste melding ble skrevet i mars 2009, jeg er ny her inne på forumet å lurer på om denne tråden fortsatt er oppå og går? vi er 7 kompisser så skall til fyn i begynnelsen av april netopp med hovedmål om å fiske SØ.. lurer litt på om noen har noen fiskeplass tips til gode? har skrevet med en som heter mads som har vert der nede 3 år å som har kommet med noen plass tips men kansje noen her og går og bærer på noen hemmligheter dem gjerne vil dele ;)

mvh christoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

ser siste melding ble skrevet i mars 2009, jeg er ny her inne på forumet å lurer på om denne tråden fortsatt er oppå og går? vi er 7 kompisser så skall til fyn i begynnelsen av april netopp med hovedmål om å fiske SØ.. lurer litt på om noen har noen fiskeplass tips til gode? har skrevet med en som heter mads som har vert der nede 3 år å som har kommet med noen plass tips men kansje noen her og går og bærer på noen hemmligheter dem gjerne vil dele ;)

mvh christoffer

,

Sjekk denne siden http://seatrout.dk/. Og kjøp boken 117 Fine fiske plasser. Jeg dra ned ditt i starten av mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...