Gå til innhold

Gjeddesesongen 2009


Robban

Anbefalte innlegg

Er det noe spesiell tid på døgnet den tar nå, eller er det muligheter hvis man tar seg en laaang lunsj morra f.eks  :rolleyes: ?

Hei du, drister meg til å svare.

Mener vi hadde best uttelling fra ca. klokka 13.00 til 15.30, hvis jeg ikke husker helt feil. Virka som det var en huggperiode da.

 

Høres genialt ut, da blir det lunsjpause der i morra ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 350
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Vindknuten

Stjal meg til en tur idag.

Du store som det blåste, ikke kontakt med noe som helst.

Tror jeg fisket litt for grunt, synes jeg hadde for lite bunnkontakt.

Artig å svinge litt med #8ern igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvor skal jeg begynne.

 

Jo her, Ave Maria, Jesus Christ Super Star, god damned motherf........ shit christ allmighty. For en dag, VIVA NEPAL.

 

Dette er absurd. Vi avtalte idag at vi skulle prøve å lykkes som i helga. Helt ærlig talt, så var gjeddesesongen reddet for min del, så avtalen var at Roy fisker og jeg filmer :)

Etter en noe lett rigging av filmutstyr er vi i gang, sola skinner og trua er sterk. Men.....det er noe med det videokamera, vinder øker og fisket blir nærmest umulig, hadde jeg ikke vist bedre så hadde jeg trudd det skulle regne fra klar himmel, ja dette er tidligere erfaringer med vid. :D

40 min går uten at noe skjer, ja nå gir jeg f... og fisker sjøl. Pang, stor fisk, veldig stor fisk. Er dette egentlig mulig?  Yes.

 

[attachimg=1]

 

Ja ja nå er jeg ihvertfall fornøyd ;D ) 9 kilo blank.

Planen var å filme, jeg filmer...... Sola står akkurat i veien for de helt spektakulære vinkler så det blir litt kjedelig, veldig kjedelig. Hva er det som skjer, jo ingenting, hadde jo trua nå på å få festa noen vinterscener på tape. Nope.

 

Jeg bestemmer meg nok engang for å gi f i filminga og kaste det lille jeg klarer. Roy sier akkurat i samme slengen at det er rart at de litt over ti ikke biter på.

Ja det var vel ikke særlig smart sagt for hva skjer da?

Jo det suger til uti den svake strømmen, og kan med en gang avsløre at dette er noe stort.

60 metern på under 10 fra Roy sin side blir umiddelbart innfrid og han er klar for fotosession.

 

Nå bikka vi grensa med en fisk på 11 kilo. Hva skal man si til sånt?

Hakke peiling, men latter og et godt håndtrykk foreviga akkurat det øyeblikket :):-* :-* :-* :-* til Roy. ;D

 

[attachimg=3]

 

Ja dette blir sikkert kjedelig for dere lesere, men bestemmer meg nok en gang for at nå er det filming resten av dagen ;) Dette er uvirkelig.

Bytting av kasset og uendelige minnuter går. Roy snur seg og sier , se til helvete å få vekk det kamera.

Litt usikker på om han mener det eller ikke trekker jeg med sakte tilbake og starter et nytt forsøk lenger oppe.

Trur det går 10 minnutter jeg før Roy gir fra seg litt lyd og antyder at noe på gang. Er mitt i et eget inntrekk sjøl når jeg i samme øyeblikk ser Roy sin stang bøyer seg, så er det jaggu fisk i min ende åsså.

Ekspertvurdering etter 10 sec :P anslår Roy sin som større, men min er fin den åsså, hva gjør jeg, jo løsner bremsen, plugger stanga i snøen og løper som fy for å hjelpe Roy med berginga.

Yes Yes Yes 9 kilo blank.

 

[attachimg=2]

 

Ja det stemmer det, det var noe rart med den hengebuken på den stanga som var plugga i snøen, satt jo faktisk en fisk der åsså.

Sånn så den ut , 6,1 kilo.

 

[attachimg=4]

 

Nå orker jeg ikke skrive mere, dette har virkelig vært en uvirkelig start på sesongen for oss. Kan på ingen måte forklare hva som har skjedd her. ;D

 

En ting er ihvertfall sikkert , og det er at dette er morro og dette skjer ikke hvert år .

 

Dette er ikke normalt

 

 

Er på ingen måte troende, men på søndag så skal jeg på gudstjeneste, "noen" har virkelig  våket over meg i år. :o

 

Ps sesongen er jo så vidt startet :D :D :D

post-982-13949862760025_thumb.jpg

post-982-13949862760534_thumb.jpg

post-982-13949862760984_thumb.jpg

post-982-13949862761475_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vel greit å understreke at det er LANGT FRA NORMALT!   ;D ;D ;D

 

Men fy flate.. er som Robban sier. Snakk om å dra i gang sesongen med skyhøye kneløft. Med den glien Robban har nå så er jeg overbevist at han hadde fått svær gjedde om han hadde sendt avgårde en stripende 20 kroks myggklekker uti strømmen der.  ;D ;D

 

Men for svarte.. jeg er også storfornøyd.  ;D Beste starten på sesongen for meg også.. EVER! ;) ;)

 

Og litt bortskjemt har vi vel blitt.. for fisk under 5 kg gidder vi ikke å nevne engang, og det har blitt maaange av de også  ;D ;D ;D ;D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vel greit å understreke at det er LANGT FRA NORMALT!   ;D ;D ;D

 

Men fy flate.. er som Robban sier. Snakk om å dra i gang sesongen med skyhøye kneløft. Med den glien Robban har nå så er jeg overbevist at han hadde fått svær gjedde om han hadde sendt avgårde en stripende 20 kroks myggklekker uti strømmen der.  ;D ;D

 

Men for svarte.. jeg er også storfornøyd.  ;D Beste starten på sesongen for meg også.. EVER! ;) ;)

 

 

 

Har ledd hele veien hjem jeg Roy, bortsett fra da munnen var full av chillicheesebite fra Seven Eleven(gjeddefiskermiddag). ;D Ja den glassflaskecolaen var god. ;)

Dette er som du  åsså sier helt uvirkelig, men mulig . :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjal meg til en tur idag.

Du store som det blåste, ikke kontakt med noe som helst.

Tror jeg fisket litt for grunt, synes jeg hadde for lite bunnkontakt.

Artig å svinge litt med #8ern igjen.

 

Ja storm i kastene gjorde det litt vanskelig i dag. Men syns det er rart du ikke var i kontakt med fisk. Vi fisker også relativt grunt med flyteliner og er sjelden i kontakt med bunn. Men sant skal sies, vi har lært myye i de siste dagene og det koker ned til omtrent null inntrekk og bytte flue/farge ganske ofte. Har opplevd flere ganger å ha kastet mange ganger på samme sted uten å få noe, for så bytte farge å kroke fisk med en gang på samme sted. Men viktigst tror jeg er saaaakte inntrekk. Omtrent dead drift. Tror robban kan bekrefte dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjal meg til en tur idag.

Du store som det blåste, ikke kontakt med noe som helst.

Tror jeg fisket litt for grunt, synes jeg hadde for lite bunnkontakt.

Artig å svinge litt med #8ern igjen.

 

Ja storm i kastene gjorde det litt vanskelig i dag. Men syns det er rart du ikke var i kontakt med fisk. Vi fisker også relativt grunt med flyteliner og er sjelden i kontakt med bunn. Men sant skal sies, vi har lært myye i de siste dagene og det koker ned til omtrent null inntrekk og bytte flue/farge ganske ofte. Har opplevd flere ganger å ha kastet mange ganger på samme sted uten å få noe, for så bytte farge å kroke fisk med en gang på samme sted. Men viktigst tror jeg er saaaakte inntrekk. Omtrent dead drift. Tror robban kan bekrefte dette. :)

 

Fisker ikke sakte nok med flyt før du har mista et par fluer.(gammelt asfaltjungelord) så tidlig i sesongen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vel greit å understreke at det er LANGT FRA NORMALT!   ;D ;D ;D

 

Men fy flate.. er som Robban sier. Snakk om å dra i gang sesongen med skyhøye kneløft. Med den glien Robban har nå så er jeg overbevist at han hadde fått svær gjedde om han hadde sendt avgårde en stripende 20 kroks myggklekker uti strømmen der.  ;D ;D

 

Men for svarte.. jeg er også storfornøyd.  ;D Beste starten på sesongen for meg også.. EVER! ;) ;)

 

 

 

Har ledd hele veien hjem jeg Roy, bortsett fra da munnen var full av chillicheesebite fra Seven Eleven(gjeddefiskermiddag). ;D Ja den glassflaskecolaen var god. ;)

Dette er som du  åsså sier helt uvirkelig, men mulig . :)

 

Hehe ja den glasscolan som sto i kjøleskapet fikk en brutal død kan du si.  ;D  På kanten til det erotiske var det faktisk. Meeeen Carlsberg nå. Det må da jaggu meg være lov etter en dag som denne.  ;D 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fisker ikke sakte nok med flyt før du har mista et par fluer.(gammelt asfaltjungelord) så tidlig i sesongen. ;)

Det ordtaket kjente jeg meg igjen i... ;D Spanderte noen fluer til synketømmeret på lørdag gitt...

 

Men spøk til side, dette er så moro!! Synes det er veldig hyggelig at du får en sånn sesongstart Robban, dette har du virkelig fortjent med tanke på den lange vinteren. At du skal oppleve å bryte 10 kilo med goood margin allerede i mars er jo bare helt syyykt!

 

PS. I´ll be back, ved den første anledning...  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vel greit å understreke at det er LANGT FRA NORMALT!   ;D ;D ;D

 

Men fy flate.. er som Robban sier. Snakk om å dra i gang sesongen med skyhøye kneløft. Med den glien Robban har nå så er jeg overbevist at han hadde fått svær gjedde om han hadde sendt avgårde en stripende 20 kroks myggklekker uti strømmen der.  ;D ;D

 

Men for svarte.. jeg er også storfornøyd.  ;D Beste starten på sesongen for meg også.. EVER! ;) ;)

 

 

 

 

 

Har ledd hele veien hjem jeg Roy, bortsett fra da munnen var full av chillicheesebite fra Seven Eleven(gjeddefiskermiddag). ;D Ja den glassflaskecolaen var god. ;)

Dette er som du  åsså sier helt uvirkelig, men mulig . :)

 

Hehe ja den glasscolan som sto i kjøleskapet fikk en brutal død kan du si.  ;D  På kanten til det erotiske var det faktisk. Meeeen Carlsberg nå. Det må da jaggu meg være lov etter en dag som denne.  ;D 

 

 

 

Jeg stoppet ikke på Mega og skjøpte en sixpack, og jeg har ikke drukket den, selv midt i uka :rolleyes: ::):rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fisker ikke sakte nok med flyt før du har mista et par fluer.(gammelt asfaltjungelord) så tidlig i sesongen. ;)

Det ordtaket kjente jeg meg igjen i... ;D Spanderte noen fluer til synketømmeret på lørdag gitt...

 

Men spøk til side, dette er så moro!! Synes det er veldig hyggelig at du får en sånn sesongstart Robban, dette har du virkelig fortjent med tanke på den lange vinteren. At du skal oppleve å bryte 10 kilo med goood margin allerede i mars er jo bare helt syyykt!

 

PS. I´ll be back, ved den første anledning...  ;D

 

Ja i morra er det binding av Muppets, totalt kaos i gjeddeboksen nå og da blir jeg helt hysterisk ;D. Må ha to eller flere av hver farge til neste tur, sånn er det bare 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm Robban, de gjeddene er jo nesten like runde som deg jo :o :o Stimer de rundt deg fordi dere har noe felles  :rolleyes: ::)  ;D ;D. Det der er jo helt eksepsjonelt fiske!! Dette var moro!

 

Er du klar over at resten av sesongen bare må bli en eneste lang nedtur  :-\ :-\.

 

Etter alt du har bidratt med her på forumet så unner jeg deg det virkelig! Flott at verden er litt rettferdig av og til  :) :). Nå kan du sette deg ned ved stikka og lage muppet show for oss andre  ;D ;D

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm Robban, de gjeddene er jo nesten like runde som deg jo :o :o Stimer de rundt deg fordi dere har noe felles  :rolleyes: ::)  ;D ;D.

 

bjorni

 

Du skulle bare vist ;D ;D ;D Ser jo ut som en bulldog i trynet om dagen. Som beste bestis så er jeg helt sikker på at Roy ikke røper tilstanden min etter den, for meg lange gåturen, og antall hvilepauser underveis. Ja Kroppen forfaller etter en vinter med 500 dvd filmer sett i rekkefølge  liggende på soffen ;D ;D ;D.

Men løftet nå kan jo bringe bedre tider, trur jeg skjøpte en ny sykkel ifjor, litt usikker akkurat der ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Etter alt du har bidratt med her på forumet så unner jeg deg det virkelig! Flott at verden er litt rettferdig av og til  :) :). Nå kan du sette deg ned ved stikka og lage muppet show for oss andre  ;D ;D

 

bjorni

 

Takk for den Bjorni, den varmet :)

 

trur jeg skjøpte en ny sykkel ifjor, litt usikker akkurat der ;D ;D

Så fint, da kan du jo sykle en "svipptur" opp til meg til våren, så tar vi litt kveldsmyggfiske i gammel tradisjons ånd ;D ;D ;D ;D

 

Svipptur??? Jeg sa løft , ikke maraton ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur jeg skjøpte en ny sykkel ifjor, litt usikker akkurat der ;D ;D

Så fint, da kan du jo sykle en "svipptur" opp til meg til våren, så tar vi litt kveldsmyggfiske i gammel tradisjons ånd ;D ;D ;D ;D

 

Hehe vi prata om at gjeddesesongen forsåvidt er i boks allerede og kanskje vi skulle ofre resten av gjeddesesongen til fordel for litt mer Ørretfiske. Men vi reiv oss fort ut av den hypnosen. For så totalt urealistiske tanker må man jo bare riste av seg. Ofre gjedda for ørreten?? HAHAHAHAHA!!!  ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur jeg skjøpte en ny sykkel ifjor, litt usikker akkurat der ;D ;D

Så fint, da kan du jo sykle en "svipptur" opp til meg til våren, så tar vi litt kveldsmyggfiske i gammel tradisjons ånd ;D ;D ;D ;D

 

Hehe vi prata om at gjeddesesongen forsåvidt er i boks allerede og kanskje vi skulle ofre resten av gjeddesesongen til fordel for litt mer Ørretfiske. Men vi reiv oss fort ut av den hypnosen. For så totalt urealistiske tanker må man jo bare riste av seg. Ofre gjedda for ørreten?? HAHAHAHAHA!!!  ;D ;D

;D ;D ;D ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D ;D ;D ;D ;D

 

Men....... La oss ikke glemme, disse gir gleder i bøtter og spann. Kanskje ikke mine første , men nå. Blitt helt fortapt i denne fisken jeg, gjedde er fasinerende, og de små gir ofte mye valutta for penga. Ja det høres vel kanskje litt dumt ut etter en tur som dette, men det er ofte hverdagen med gjeddefiske.

Må bare beklage lykkerus innlegg , men idag er jeg glad :D

 

[attachimg=1]

post-982-13949862762704_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur jeg skjøpte en ny sykkel ifjor, litt usikker akkurat der ;D ;D

Så fint, da kan du jo sykle en "svipptur" opp til meg til våren, så tar vi litt kveldsmyggfiske i gammel tradisjons ånd ;D ;D ;D ;D

 

Hehe vi prata om at gjeddesesongen forsåvidt er i boks allerede og kanskje vi skulle ofre resten av gjeddesesongen til fordel for litt mer Ørretfiske. Men vi reiv oss fort ut av den hypnosen. For så totalt urealistiske tanker må man jo bare riste av seg. Ofre gjedda for ørreten?? HAHAHAHAHA!!!  ;D ;D

 

Ja det er faktisk ganske urealistisk akkurat nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...