Gå til innhold

Gjeddesesongen 2009


Robban

Anbefalte innlegg

Hei Olav.

 

Fantastisk. Ser elva var innbydende idag åsså, grattis med fiske og fin tur. :) Utrolig hyggelig å se at noen ser det fantastiske her åsså. Som du sier , ikke direkte vakkert , men det har sin sjarm  ;) Hvis du er den jeg trur du er så håper jeg vi treffes videre i sesongen,  kanskje vi kan holde liv i denne tråden helt til isen legger seg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 350
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Unknown User

Var en tur i Nitelva i går, første turen min der, og ble litt overasket over gjørmen opp til knærne hehe. Fikk en liten gjeddespoling på ca 1.5 kg og en Brax som jag haket i ryggen. Ellers en fin dag men mye folk og fantastiskt vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur i Nitelva i går, første turen min der, og ble litt overasket over gjørmen opp til knærne hehe. Fikk en liten gjeddespoling på ca 1.5 kg og en Brax som jag haket i ryggen. Ellers en fin dag men mye folk og fantastiskt vær.

Brax er det brasme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Olav.

 

Fantastisk. Ser elva var innbydende idag åsså, grattis med fiske og fin tur. :) Utrolig hyggelig å se at noen ser det fantastiske her åsså. Som du sier , ikke direkte vakkert , men det har sin sjarm  ;) Hvis du er den jeg trur du er så håper jeg vi treffes videre i sesongen,  kanskje vi kan holde liv i denne tråden helt til isen legger seg. :D

 

Takker så mye Robert. Ja, den har absolutt sin sjarm.. :) Skal ikke se bortifra at vi møtes på bredden en dag, hadde vært hyggelig det! Jeg skal prøve å bidra i denne tråden, har snekke til disposisjon så det blir nok en del turer utover deltaet i løpet av sesongen! (Hvis ikke tørrflue og ørretfiske river tak i meg og ikke slipper taket..) :P

 

Var et par timer ved elva i dag også, fikk seks stk opptil 3.5kg. De store glimra fortsatt med sitt fravær, men det går fint, fin dag ved gjørmekanten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja ... Kan vel legge inn fangsten min også da....;-)

 

[attachthumb=2]

[attachthumb=3]

 

Kai

 

 

 

"Ja, ja ... Kan vel legge inn fangsten min også da".. Fyfaen! :D Gratulerer så masse Kai! Detta er grunnen til at man fisker så tidlig i Nitelva, nydelig gjedde!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur i Nitelva i går, første turen min der, og ble litt overasket over gjørmen opp til knærne hehe. Fikk en liten gjeddespoling på ca 1.5 kg og en Brax som jag haket i ryggen. Ellers en fin dag men mye folk og fantastiskt vær.

 

Da var det deg jeg såvidt hilste på ved bredden i går! Ps: Storgjedda står der fortsatt.. ;)

 

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de er fine å ta på mais, men det er en annen diskusjon.. pene gjedder folkens :)

 

edit: snakker da selvfølgelig om mais imitasjon  ;D

 

Jeg så deg i stad Tommy, løp inn i skauen på Nesa med teleskopstang og maisbokser i sekken! :o Det er ingenting å være redd for, alle slags fiskeredskap og agn er like mye verdt!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de er fine å ta på mais, men det er en annen diskusjon.. pene gjedder folkens :)

 

edit: snakker da selvfølgelig om mais imitasjon  ;D

 

Jeg så deg i stad Tommy, løp inn i skauen på Nesa med teleskopstang og maisbokser i sekken! :o Det er ingenting å være redd for, alle slags fiskeredskap og agn er like mye verdt!  ;D

 

bra jeg jobber på ett sykehus Olav, jeg kan skaffe deg hjelp ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de er fine å ta på mais, men det er en annen diskusjon.. pene gjedder folkens :)

 

edit: snakker da selvfølgelig om mais imitasjon  ;D

 

Jeg så deg i stad Tommy, løp inn i skauen på Nesa med teleskopstang og maisbokser i sekken! :o Det er ingenting å være redd for, alle slags fiskeredskap og agn er like mye verdt!  ;D

 

bra jeg jobber på ett sykehus Olav, jeg kan skaffe deg hjelp ;D ;D

 

hahaha ;D Setter pris på tilbudet, skal si fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

well, vore feil av meg å si at jag fikk den på flue, tok den i ryggen til tross for så sakte inntak av fluen som jag noensinne gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute en tur etter jobb i dag. En rask middag og så var det av gårde.

Turen gikk til Eidsfoss sluse i Telemarkskanalen. Hadde veldig trua når jeg kom som jeg alltid har, men denne gangen hjalp det ikke med trua engang.

 

Fikk også drasset med meg en slukfisker som også skulle se om det var mulig å få noe.

Men han fikk bare usser på snøret og ble lei etter ca 10 min, og ville tilbake og ned i kiosken å tippe trav. Men hadde hadde versegod å vente.

 

DSCF0035-1.jpg?t=1237923646

 

Jeg holdt koken i noen timer, ikke et eneste napp og så ikke snurten av ei gjedde. Fingertuppene ble kaldere og kaldere for hvert kast. Måtte til slutt innse at i dag var ikke gjedda sulten og reiste hjem igjen kald og litt skuffet.

 

DSCF0059-1.jpg?t=1237923506

 

Satser på en ny tur i morra...  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hallo,

 

Dette, see lenken, er gjedda's storebror her borte i Uniten.  De lokale guttene caller gjedde (Pike) "a four letter word for bait; Pike"

 

http://www.madison.com/wsj/home/sports/outdoors/437180

 

Han som er ref. i artikkelen har dradd mange kjempe Musky's....han driver med det paa fulltid.

 

Kanskje dette er en USA tur i framtiden???

 

mvh,

 

Lars

 

PS.  Dette er ikkje en skryte posting, men ment som en "her er en annen stor fisk som er mulig aa ta paa flue" historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...