Gå til innhold

tørrflue landet


Gjest vangen

Anbefalte innlegg

Kan noen fortelle oss hvor Lars Lenth og Andreas Fismen er i den første elva i deres nye video Tørrflue Landet?????

De kaller den Skrukkedalsåna men det er ett fiffiktivt navn,så det hadde vært kjempe vis noen av dere der ute kunne hjelpe noen fiskesultne sørlendinger med dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Kan noen fortelle oss hvor Lars Lenth og Andreas Fismen er i den første elva i deres nye video Tørrflue Landet?????

De kaller den Skrukkedalsåna men det er ett fiffiktivt navn,så det hadde vært kjempe vis noen av dere der ute kunne hjelpe noen fiskesultne sørlendinger med dette!!

 

Det er måske lidt absurd at jeg sider i Skævinge i Danmark og giver et bud på det,

Med jeg ved hvor det er. Og man ønsker ikke at navngive det, da det er en lille sårbar elv.

Og alle vil valfarte til den, det er jo også lige meget hvilken elv det er . der er så mange der er lige så gode.

 

Og hvor ved jeg det så fra, ja jeg ved det bare. og har fisket der .

 

Hilsen Loke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Fluefisker Nils

Etter min mening er det dårlig gjort ovenfor lars og doktoren.. Jeg har selv lyst til åvite hvor det er,men hvis for mange får vite om elven kommer den til å bli ødelagt... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vangen

du skriver jo selv att du har lyst til åvite hvor det er så ikke svar så selimotsigende som du gjør

det er ikke og blir ikke Lars og doktoren s elv den er åpen for allmenheten

så bare rekognonser selv litt så finner du ut hvor det er selv

skitt fiske fra Vangen i Kr sand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er en kjemperå elv, ikke legg ut navnet til denne plassen.

tok en personlig rekord på 2.1 kiloi skrukedalsåna. på royal wullf.i krokstørelse 16, (parashut) men her går det nok mye større fisk!!!

så la denne forbli hemmlig m.v.h wulf. :evil: :idea:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vangen

takk for sist wullf!!! laugh.png' alt=':lol:'> :mrgreen:

håper vi får mange fine turer til (skrukkedalsåna)til sommeren

Det er så vidt vi vet tatt fisk på over 3 kilo i nevnte elv så du har nok rett når du sier det går større fisk her.

men vi må ikke glemme alle de andre vannene rundt omkring her oppe de er vist også helt råe noen av de.

Du sa jo vi skulle sjekke disse vannene til sommeren var det ikke slik????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vangen

her er ett rått tips til dere tørrfluefanatikere fra sørlandet

sjekk ut espestølsvannet/HOLTEBUVANNET på øynaheia da får dere en vel så stor opplevelse og slipper og reise noe særlig langt.

det ble tatt flere kubber der i fjor største på nesten 1,4kg-1,3-1,2-1,1-1,1-og fler på rundt kiloen

Øynaheia ligger i BIRKENES KOMMUNE/froland kommune

det er en helt rå natur rundt dette vannet så det er verdt hver eneste krone det koster(300 kr sesongen)se forøvrig bilder og fangst statistikk fra vannet på hjemmesiden til Skitt Fiske Lillesand

http://home.no.net/sfl/

her er det forøvrig flere plasse bla Kaldvell elven som er en liten sjø ørre elv på bare 800meter men gud hvor koselig takket være Skitt Fiske Lillesand som har oppsynet med elva og har satt opp Gapahuk og handikapp brygge på dugnad :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg forstår ikke det er så nødvendig at vide, hvor denne elv er, i et land med så mange smukke elve. Jeg kunne forstå, hvis et var det eneste sted der var fisk.

 

Det er da klart at en lille elv, med en brede af ca.25 mtr. og en længde på 15-35 km. kan ikke tåle at alle fiskere fra hele Norge fokuseret på den. så mangler vi bare isboder og grill bar. Og folkeparker så ville det være helt godt. :?

 

Mit råd vil være, find jeres lille private elv, og lær den at kende, og så hold det for jer selv, så kan i glæde jer over at i har noget, som ingen andre ikke har. :wink:

 

I dk. var der en å hvor der gik en 3,0 kg. bækørred som de lokale havde givet navnet Lauritz, de havde klippet fedt finnen af for at kende den. alle fisker i byen fortalte hinanden, når de havde fanget lauritz, hvad den vejede nu. Lige til en dag i 1989 hvor en tysk turist sad på campingen og grillede den, det var en sort dag. :twisted:

 

Loke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLO DER UTE

SELFØLGELIG ER DET MANGE FINE PLASSER I NORGE OG FISKE I MEN DET ER VEL IKKE DET SØRLENDINGENE SPØR OM

HAR FLERE SESONGER BAK OSS I SKRUKKEDALSÅNA DET ER EN KJEMPE ELV MEN DEN ER IKKE BARE FOR LEGER OG LENTH; ER EI HELLER BARE FOR DANSKER

DET ER PLENTY PLASS BÅDE I SKRUKKEDALSÅNA OG OMEGN,MEN DET ER IKKE NOE VITS I OG BLI HOVMODIGE DA DET GÅR ANN OG SVARE PÅ MANGE ANDRE MÅTER ENN DET DU GJØR LOKE

VI VIL IKKE HA ISBODER OG PØLSEBODER HER MEN DET ER PLASS TIL FLERE FISKERE SYNES JEG,SÅ DERFOR BLIR VI NOEN STYKKER HER FRA VESTLANDET SOM TAR TUREN OPP I BEGYNNELSEN AV JUNI

HÅPER VI TREFFES DA LOKE SELV OM DET ER MANGE KILOMETER Å FISKE PÅ ER DET VEL MULIGHETER FOR OG TREFFES

MOTTOET MÅ VÆRE, VÆR MED ANDRE SÅNN DU VIL ANDRE SKAL VÆRE MED DEG

MED ANDRE ORD LOKE IKKE VÆR REDD FOR OG DELE MED DEG!!!

HILSEN RAMPENE FRA VESTLANDET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLO DER UTE

SELFØLGELIG ER DET MANGE FINE PLASSER I NORGE OG FISKE I MEN DET ER VEL IKKE DET SØRLENDINGENE SPØR OM

HAR FLERE SESONGER BAK OSS I SKRUKKEDALSÅNA DET ER EN KJEMPE ELV MEN DEN ER IKKE BARE FOR LEGER OG LENTH; ER EI HELLER BARE FOR DANSKER

DET ER PLENTY PLASS BÅDE I SKRUKKEDALSÅNA OG OMEGN,MEN DET ER IKKE NOE VITS I OG BLI HOVMODIGE DA DET GÅR ANN OG SVARE PÅ MANGE ANDRE MÅTER ENN DET DU GJØR LOKE

VI VIL IKKE HA ISBODER OG PØLSEBODER HER MEN DET ER PLASS TIL FLERE FISKERE SYNES JEG,SÅ DERFOR BLIR VI NOEN STYKKER HER FRA VESTLANDET SOM TAR TUREN OPP I BEGYNNELSEN AV JUNI

HÅPER VI TREFFES DA LOKE SELV OM DET ER MANGE KILOMETER Å FISKE PÅ ER DET VEL MULIGHETER FOR OG TREFFES

MOTTOET MÅ VÆRE, VÆR MED ANDRE SÅNN DU VIL ANDRE SKAL VÆRE MED DEG

MED ANDRE ORD LOKE IKKE VÆR REDD FOR OG DELE MED DEG!!!

HILSEN RAMPENE FRA VESTLANDET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Synes det er rimelig fjernt av "Rampen" å pese den hyggelige Dansken!!

-Og hvor dum går det an å bli?: Mye av dette er filmet i Hemsila, og resten er i en elv jeg ikke kan uttale meg om! Det dummeste var sekvensene hvor de fisket i Hemsila, i soner hvor det ellers er fredet!

Men ellers, så er dette noe av det kuleste jeg har sett på DVD!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heisan!

 

Jeg må si meg helt enig med Per Edvin her! Hvis du stadig skal lete etter fine elver og fiskeplasser, så kan du starte nå og aldri helt finne din elv eller din plass!

Hva mener jeg med det, sier du kanskje? Jo, ta for eksempel laksefiske. De fleste vet meget godt hvor de beste lakseelver og plasser i de respektive elver er (eksponert world-wide i 100 år!). Hvordan har det seg da at 1000-vis valfarter til disse elvene hver eneste sesong fra hele verden, men så er det de som har fisket der i mange år som får de fleste og største fiskene? Jo, fordi at de er kjent og har erfaring med akkurat den elven eller den fiskeplassen. De har ikke fartet rundt får å finne den ypperste elv eller plass, men lært seg en plass å kjenne!

 

Så ta frem kart og litt erfaring og kunnskap og lær et vassdrag å kjenne! Du vil bli overrasket! Uansett om det ligger i sør-, vest-, øst-, midt-, eller nord-norge!

 

Jeg har iallefall funnet mine elver for fiske etter så vel ørret som harr og sik med fluestang. Jeg ønsker ikke å ha de for meg selv for enhver pris, men jeg fanger fin fisk der og har utmerkede opplevelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at for mye trøkk på en liten elv i Norge, eller et annet land for den saks skyld kan slå feil ut. MEN, det er en del paradokser her. De mest kjente elvene blir beskyttet (man kan si hva man vil om en del av de folka som skal "forvalte" men mange følger med på jobben de gjør ). De blir beskyttet fordi mange vet at det er gode elver og det er mange som er interessert i at elven skal vedvare i sin ordinære stand. Saken er at når alle skal sitte på sin egen lille elvestrekning, så står de jævlig svakt når/hvis myndighetene kommer og skal bygge ut noe, demme opp etc. Dersom flere vet om strekken, vil flere sloss for den. Kanskje burde vi bli flinkere å fortelle om de gode elvestrekningene. Dersom ALLE fortallte om sin gode strekke eller vannhull, hadde man hatt flere alternativ, og trenger dermed ikke klumpe seg sammen ved de få gromplassene, sier FÅ, men det finnes nok mange i Norge. Dette er på ingen måte noe forsøk på å snike til meg navnet på overnnevnte elv. Til det har jeg for lite tid og for mange elver og vann som skal prøvefiskes. Synes bare man kan tenke over at det finnes positive og negative sider ved å fortelle om sine "hemmelige plasser". På den annen side; man er vel ikke fluefisker uten en hemmelig godplass. OG- folk som ikke har skjønner hvordan man oppfører seg i godvann (garnfiskere, turistfiskere osv.) kan man ikke gardere seg mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...