Gå til innhold

Desinfeksjon, hvor ofte


Hvor ofte desinfiserer du fiske utstyret  

7 stemmer

  1. 1. Hvor ofte desinfiserer du fiske utstyret

    • Alltid når jeg bytter elv
      4
    • Bare når jeg drar til en elv som ikke har gyro
      2
    • Desinfiserer ikke i det hele tatt.
      0
    • Alltid før eller etter jeg har fisket i en elv, inkludert samme elv
      1


Anbefalte innlegg

Hvor ofte desinfiserer du utstyret helt enkelt. Jeg gjør det alltid når jeg kommer til Finnmark uansett om jeg har brukt det her sørpå eller ikke eller om det er nytt.

 

Men desinfiserer ikke når jeg bytter elver i Finnmarkda det ikke er påvist gyro noen steder i Finnmark

 

Setter opp en avstemming, tror man blir litt mer ærlig om man kan være anonym

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker å desinfisere hver gang jeg bytter elv. Er ikke så ofte jeg bytter elv så det går greit. Snakket med en kortselger i Beiarn i Nordland. Han var ikke bekymret for oss fiskere, det han var redd for var de som fek.tok seg en padle tur med kajakken eller skyllet kaffekjelen i elva! Det er nok ikke så mange andre gupper enn oss fiskere som tenker på dette med gyro. Dette med desinfisering bør vel ikke være et problem blant oss fiskere, ingen ønsker vel gyro. Prisen for dette er selfølgelig noe helt annet! Har hørt om enkelte elver som tar opp imot 200 kr for å dyppe utstyret i en stamp!!!De som har desinfiseringsstasjoner bør også tenke på en liten sak: Jeg må legge mine dyre sneller i samme skitne stamp som vadere og sko er blitt vasket i!!! Det går vel an å ha dette adskilt!.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...