Gå til innhold

oslofjorden


vake

Anbefalte innlegg

Noen som har tenkt seg ut i morgen?  :D

Ja! blir en tur til Fornebu eller Halden b. eller i området rundt der :) Skulle gjerne ha dratt ut idag, men klarte ikke å få fart i kroppen tidsnok.

Grattis med årets første.

Blir nok i de traktene i morgen selv  :D Var såpass ivrig over mildværet at jeg kjørte alkofritt på nyttårsaften for å ikke misse dagen i dag... frua mener jeg bør oppsøke hjelp  fishing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute og slengte litt i dag sammen med 3 kompiser. en nydelig dag men fisken uteble. Ingen hverken så eller kjente fisk. Fisket et ganske langt navnløst strekke i Ytre Oslofjord ,Så forøvrig spor på stranda etter Grunde ;)

et par bilder fra dagens tur.

[attachimg=1]

[attachimg=2]

God fangst på bildefronten da!  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vanlig nydelige bilder Gisle!

Regner med at det var magisk der ute i dag også...

Hvem vet, kanskje vi møtes en gang? Hadde vært hyggelig å treffe både deg og Ruben igjen  ;D

Grunde

Takk for det Grunde. Det var helt fantastisk der ute i dag. Var nesten påskestemning i sola 8) Ruben og jeg er nok å treffe i området opp til flere ganger i løpet av våren, så det er ingen fare for at du får de strekkene der for deg selv. ;D

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute en snartur på halden b. idag, kjente ingenting. Lovet godvær imorgen, noen som skal ut?

Halla Martin! Vurderer en tur ut imorgen. Tipper det blir rundt Fornebu et sted. Er sikkert ikke ute før i 11 tiden, trenger et par timer ekstra på øyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute en snartur på halden b. idag, kjente ingenting. Lovet godvær imorgen, noen som skal ut?

Halla Martin! Vurderer en tur ut imorgen. Tipper det blir rundt Fornebu et sted. Er sikkert ikke ute før i 11 tiden, trenger et par timer ekstra på øyet.

er nok med jeg også. Ringes i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vurderte sterkt en tur ut selv imorn, men når været plutselig snudde fra sol til sludd så ble jeg usikker.

Næsj, var ute i Sandefjord i hele dag. Mye snø og vind, gikk veldig bra. Kom deg ut, Dilla ;D

hahaha, og hør på hu a ;D

litt kæksi nå som du har fått deg selskinn hansker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en kjapp tur ute i dag; startet tidlig i mørten med kanon forhold!  8) Hadde tidlig kontakt med fisk, tok på en Runars CDC reke, men etter en kjapp fight ristet den seg løs. Tok på sakte inntrekk på et slow intermediate snøre.

Hadde ett take på samme flue litt senere og så to fisk oppe iløpet av turen. fisket S1 og S3 får å se om det var noe trøkk litt dypere, men ingen resultat på disse synkegradene.

Desverre var det ikke så mange timene til rådighet for fiske i dag  :P Blir spennende å se rapporter fra dere andre som skal ut, mistenker at det kan bli bra!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å høre Royal.

Kom ut på Fornebu rundt klokken elleve. Blikk stille og høyt vann, knall forhold. Så et vak ved ankomst, og en skikkelig jaging femti meter unna et første vaket. Crust Christian hadde to lugg på samme kast rett etter. Her er det fisk, og forholdene var opimale. Kommer til å bli en knall dag.....trodde jeg.

Tok nøyaktig ett og et halvt minutt fra blikk forhold til liten storm rett på land. Glem det!

Christian og jeg pakket bilen og dro til andre siden av fjorden. Fortsatt rufsete vær, men vinden kom tross alt fra en mer gunstig retning. Helt dødt, uten nærkontakt med fisk. Og vi ga opp etter et par timer. Men ble ihvertfall introdusert for et par nye gromplasser. Skal definitivt sjekkes ut mer ;D

Men selv om fisken uteble i dag også, så er det bedre enn å ligge på sofaen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro en tur ut i 18 tiden og fisket et par timer i mørten i dag - skal sies at 7-9 m/s ikke virker så ille på papiret men utvadet til lårene med fluestang så blir det voldsomt!!  :P Ble dårlig med fisk, men kan melde at den kraftige vinden og sjøen gjør underverker på snø og is! Vindretning gjorde også fjorden ekstra salt i dag. hmmm skulle ønske at det var rom for en fridag fra jobb i morgen gitt!

Kommer til å prøve meg en del på kvelds/nattfiske i vinter da fiskelysten er for stor og det er begrenset med "fridager" på jobb og med familien på dagtid.

Noen som har noen erfaringer å dele på dette? Fulgte mye med på Toggi og de erfaringene han har gjort under kvelds og nattfiske. Men jeg har ikke selv hatt noen store treff på dette fisket på denne tiden av året.

Har modifisert en del gode mønster for å lage "støyende" nattfluer som dytter mye vann; samt diverse loppevarianter. Tror nok også det er mye psykisk i dette fisket - så om noen har noe å dele erfarnger/fluemønster/plasser de har hatt hell med i indre Oslofjord hjelper nok dette på motivasjonen  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...