Gå til innhold

oslofjorden


vake

Anbefalte innlegg

Ute noen timer i kveld; fortsatt godt med vind ved fjorden men absolutt fiskbart!

Oppsøkte "brakkere" vann da den konstante sørlige vinden har gjort fjorden unormalt salt  :P Fisket to-tre timer med kun ett take; begynte å sludde/snø så

jeg fant det fornuftig å ta kvelden  :rolleyes:

Fisket Wolly's, reker og lopper. Testet en Enrico's Ghost Shrimp jeg fikk trua på  8)

post-2841-13949885064419_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en flott flue det der Frode :)

Oppbygningen gjør den levende og passe transulent i vannet..

Er ikke noe i veien for å bygge flere reker slik, f.eks med CdC som vinge;)

Om du vil ha den lettere, så utelat manualøynene, flua vil gå rett vei i vannet uansett..

Liker særlig det at øynene er på så lang mono, det gir de også litt liv..

Skal binde litt over den lesten jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en flott flue det der Frode :)

Oppbygningen gjør den levende og passe transulent i vannet..

Er ikke noe i veien for å bygge flere reker slik, f.eks med CdC som vinge;)

Om du vil ha den lettere, så utelat manualøynene, flua vil gå rett vei i vannet uansett..

Liker særlig det at øynene er på så lang mono, det gir de også litt liv..

Skal binde litt over den lesten jeg :)

vil ikke å ta bort manualøynene fjærne den hoppende\livlige gangen til den flua? vil ikke en CDCreke funke like fint da? eller kanskje poenget er at flua går opp ned?  ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsaken til at flua er bundet "opp ned" ligger nok også i at flua ikke skal hekte seg i så mye vegetasjon. Rekeøynene underbygger forsåvidt det og fungerer som sivbeskyttere. Ser man på Enrico's fluer generelt så er mange av dem bundet på denne måten (sivbeskyttere selv på ordinære saltvannstreamere) så jeg antar litt av greia ligger der. Men det har sine fordeler her hjemme også. Fisken bryr seg katta i kroken så det er vel mer snakk om hva som er praktisk samt evt. for å få en kroppsfasong på flua som passer med det binderen ønsker :)

Uansett så skal flua prøves :) Ei hvit, dansende reke i kald vintersjø kan umulig være feil. Spesielt med CDC som Tony sier, kombinert med transparente eller hvite gummibein. Alltid moro å prøve noe nytt  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp samme tankene jeg har gjort meg også Lars, samt at den er griselett å binde i en fei da  8) Gøy med noe nytt  ;D Den er bygget som den er gjort for å ikke hekte seg så lett i vegitasjon (kan "sprettes" mot bunnen på grunne banker/ flats (for de som har mulighet til det)) - kan også fiskes som krabbe ifølge Enrico

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute på Fornebu rundt ni i dag. Ikke noe liv før klokken rundet 12. Så fem/seks vak i løpet av en time, alle på samme sted. Et par av de innen for kastehold, men ingen ville ta flua mi. Prøvde alt fra små reker til jiggy. Snart må den vel sitte?

Er spådd sol og lite skyer i morgen. Tror det kan bli sinnsyke forhold så fort solen har stått på litt, synd det er jobb ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute på Fornebu rundt ni i dag. Ikke noe liv før klokken rundet 12. Så fem/seks vak i løpet av en time, alle på samme sted. Et par av de innen for kastehold, men ingen ville ta flua mi. Prøvde alt fra små reker til jiggy. Snart må den vel sitte?

Er spådd sol og lite skyer i morgen. Tror det kan bli sinnsyke forhold så fort solen har stått på litt, synd det er jobb ;D

Er som med jentene der ute... vanskelig å få på kroken; men når man "knekker koden" er de lette på tråden   moose

Uansett gøy med litt action da! Fisket du ved Telenor/SAS hotellet eller prøvde du deg lengere ut?

Bør være flere egenmeldinger i året... tenker ikke på oss fiskere!!  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute på Fornebu rundt ni i dag. Ikke noe liv før klokken rundet 12. Så fem/seks vak i løpet av en time, alle på samme sted. Et par av de innen for kastehold, men ingen ville ta flua mi. Prøvde alt fra små reker til jiggy. Snart må den vel sitte?

Er spådd sol og lite skyer i morgen. Tror det kan bli sinnsyke forhold så fort solen har stått på litt, synd det er jobb ;D

Er som med jentene der ute... vanskelig å få på kroken; men når man "knekker koden" er de lette på tråden   moose

Uansett gøy med litt action da! Fisket du ved Telenor/SAS hotellet eller prøvde du deg lengere ut?

Bør være flere egenmeldinger i året... tenker ikke på oss fiskere!!  :P

Fisket ved SAS ja. Fikk en sms fra Martin H her på forumet som var lengere ut, helt død der. De siste månedene har jeg ikke hatt en tur på Fornebu uten å ha sett fisk. Så trua er der hver gang man drar ut ;D

Jentene her ute er lette på tråden, litt voks i håret og sprudlevann gjør susen! Mvh. Stabekkrussen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisket med slow int i dag, og hadde med synk3 i sekken som jeg vurderte å bytte til. Men iom at jeg så fisk som var oppe og vaket/småjaget, så fortsatte jeg å fiske høyt i vannet. Kall meg gjerne lat, men det blir litt tiltak å bytte frem og tilbake når tempen ikke er på plussiden :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, jeg var en tur på Halden. Synd det ikke klaffa i dag Knut, men du tar'n nok snart, og kjipt du ikke fikk deg tur i dag Frode! Jeg stod med Striped Bass i synk 4 og fiska av vifte i alle vannlag.... kjente ingenting. Prøvde også forskjellige fluer, og angra på at jeg ikke tok med intermediate lina. Den lina mi er tynn som pianostreng og durer for fot ned for å fiske med reke, bunnmeite noen? :D

Blir kalas imorgen, og anbelafer alle fiskere å ta en egenmelding ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde selv noen timer på fornebu idag, men resultatet var heller labert.

så ett vak et stykke ute på dypere vann, samt en feit torsk rundt 3 kg som svømte forbi beina mine når snøret var 30m ute(selvfølgelig....).så noen andre fluedengere, sikkert deg også knut.

kl.15 ga jeg meg. takk for idag. fish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...