Gå til innhold

oslofjorden


vake

Anbefalte innlegg

prøvde selv noen timer på fornebu idag, men resultatet var heller labert.

så ett vak et stykke ute på dypere vann, samt en feit torsk rundt 3 kg som svømte forbi beina mine når snøret var 30m ute(selvfølgelig....).så noen andre fluedengere, sikkert deg også knut.

kl.15 ga jeg meg. takk for idag. fish

Hvordan så du et vak på dypet? De fleste vakene jeg ser er i overflaten!

Begynner å få litt fiskehallusinasjoner nå. Vi får ta en tur til helga, Kim, tenke ut en lur plass hvor fisken biter og alt er fint....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde selv noen timer på fornebu idag, men resultatet var heller labert.

så ett vak et stykke ute på dypere vann, samt en feit torsk rundt 3 kg som svømte forbi beina mine når snøret var 30m ute(selvfølgelig....).så noen andre fluedengere, sikkert deg også knut.

kl.15 ga jeg meg. takk for idag. fish

Hvordan så du et vak på dypet? De fleste vakene jeg ser er i overflaten!

Begynner å få litt fiskehallusinasjoner nå. Vi får ta en tur til helga, Kim, tenke ut en lur plass hvor fisken biter og alt er fint....

hehe, som du sier anders så begynner jeg og få litt halliser crazyeyes

ser fisk vake på dypt vann er ille lol.

er med til helga jeg vettu. nytt sted, nye muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapp tur ut til fornebu, masse slush! Halden brygge, masse slush, Furst brygge, åpent men 0 fisk desverre.

Slush... kjedlige greier!!!  :P Så ikke at du hadde ringt før jeg kom hjem Martin - mobilen lå igjen i gangen hjemme  :o

Tenkte bare å si ifra om forholdene itilfelle du skulle ut Frode, så du kunne unngå fornebulandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapp tur ut til fornebu, masse slush! Halden brygge, masse slush, Furst brygge, åpent men 0 fisk desverre.

Slush... kjedlige greier!!!  :P Så ikke at du hadde ringt før jeg kom hjem Martin - mobilen lå igjen i gangen hjemme  :o

Tenkte bare å si ifra om forholdene itilfelle du skulle ut Frode, så du kunne unngå fornebulandet.

hehe takker for head's up varselen Martin! Hva gjorde vi før mobilen... personsøkere?  moose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærring blei lei av fisket mitt! Har ikke det problemet lenger hehe :)

Er det noen som har vært ute de siste to dagene og kan rapportere om is-forhold?

Når hadde du tenkt deg ut Martin? Tenkte meg en liten tur ut søndags morgen - men er litt skeptisk til "slush" ol. Tok en kjapp kikk nede på brygga her på lysaker onsdag og det så ikke oppløftende ut  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yr stoler jeg ikke på, men kjørte utover Hurum idag, og fant åpent vann. Mista en ørret (hopp og sprett), og fikk en Torsk :)

Hadde med meg en grom line ut i dag, null krøll, null vaser i -6, holdt seg myk og god... skal skrive mer når den er ferdig testa, men tror vi kommer til å få et klart førstevalg i denne.

Edit: når jeg tenker meg om så har faktisk Yr vært temmelig presise på meldinga i det siste... kanskje gi de en ny sjanse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yr stoler jeg ikke på, men kjørte utover Hurum idag, og fant åpent vann. Mista en ørret (hopp og sprett), og fikk en Torsk :)

Hadde med meg en grom line ut i dag, null krøll, null vaser i -6, holdt seg myk og god... skal skrive mer når den er ferdig testa, men tror vi kommer til å få et klart førstevalg i denne.

Edit: når jeg tenker meg om så har faktisk Yr vært temmelig presise på meldinga i det siste... kanskje gi de en ny sjanse?

hmmm har en feeling jeg vet hvilken line dette er  ;) Ser frem til avsløringen og resultatene av testing  ;D Sjekket du forholdene rundt Snarøya i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja det er jo ingen hemmelighet, den nye "nordiske " lina fra SA som Runar nevnte i Bornholm tråden. Ble mektig imponert i dag må jeg bare si, lader stanga kjapt, kaster utrolig godt, jeg rulla'na rett av spolen uten å strekke, og fiska i litt over 2 timer uten nevneverdig tegn til krøll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja det er jo ingen hemmelighet, den nye "nordiske " lina fra SA som Runar nevnte i Bornholm tråden. Ble mektig imponert i dag må jeg bare si, lader stanga kjapt, kaster utrolig godt, jeg rulla'na rett av spolen uten å strekke, og fiska i litt over 2 timer uten nevneverdig tegn til krøll.

Har kjempe trua på dette snøret... skal 100% sikkert ha ett med meg til Bornholm  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne lina kommer garantert til å bli mitt førstevalg, men håper de kan komme med flere synkegrader etterhvert.

Ikke flere liner nå folkens. Akkurat funnet Coastal, og er veldig fornøyd med den. Brukte Stillwater helt frem til høsten/vinteren ifjor, og jeg låra ut hele linen uten problem. Men minuset var at den krøllet seg bare man tenkte på å fiske.

Hvordan er den nye SA iforhold til Stillwateren i kasteegenskaper? Er den like bra, OG at det er lite inne, så må man jo bytte igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne lina kommer garantert til å bli mitt førstevalg, men håper de kan komme med flere synkegrader etterhvert.

Ikke flere liner nå folkens. Akkurat funnet Coastal, og er veldig fornøyd med den. Brukte Stillwater helt frem til høsten/vinteren ifjor, og jeg låra ut hele linen uten problem. Men minuset var at den krøllet seg bare man tenkte på å fiske.

Hvordan er den nye SA iforhold til Stillwateren i kasteegenskaper? Er den like bra, OG at det er lite inne, så må man jo bytte igjen :P

I forhold til min kastestil så liker jeg helt klart denne lina bedre enn Coastalen. Stillwateren har jeg ikke kastet med enda, så der kan jeg ikke svare deg Knut. Om Runar plukker opp denne tråden kan jo han svare på akkurat det. Har lest endel om at folk syns at stillwateren er stiv, Det er ikke denne ihvertfall, den oppførte seg helt eksemplarisk. Lot være å strekke lina med vilje for å sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...