Gå til innhold

oslofjorden


vake

Anbefalte innlegg

Denne lina kommer garantert til å bli mitt førstevalg, men håper de kan komme med flere synkegrader etterhvert.

Ikke flere liner nå folkens. Akkurat funnet Coastal, og er veldig fornøyd med den. Brukte Stillwater helt frem til høsten/vinteren ifjor, og jeg låra ut hele linen uten problem. Men minuset var at den krøllet seg bare man tenkte på å fiske.

Hvordan er den nye SA iforhold til Stillwateren i kasteegenskaper? Er den like bra, OG at det er lite inne, så må man jo bytte igjen :P

I forhold til min kastestil så liker jeg helt klart denne lina bedre enn Coastalen. Stillwateren har jeg ikke kastet med enda, så der kan jeg ikke svare deg Knut. Om Runar plukker opp denne tråden kan jo han svare på akkurat det. Har lest endel om at folk syns at stillwateren er stiv, Det er ikke denne ihvertfall, den oppførte seg helt eksemplarisk. Lot være å strekke lina med vilje for å sjekke.

Noe sier meg at denne lina er bra, og bare må testes ;D Fader, trodde jeg var ajour med sjøliner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja det er jo ingen hemmelighet, den nye "nordiske " lina fra SA som Runar nevnte i Bornholm tråden. Ble mektig imponert i dag må jeg bare si, lader stanga kjapt, kaster utrolig godt, jeg rulla'na rett av spolen uten å strekke, og fiska i litt over 2 timer uten nevneverdig tegn til krøll.

Hvor selger de denne lina, link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang dag ved fjorden, rettere sagt Bygdøy. Dro først ut til Fornebu, men der var det is så langt øye kunne se, skuffa! Men på Bygdøy var det liv, helt sinnsykt mye vaking og jaging. Flere av fiskene var stoooore. Har aldri sett maken midtvinters. Selvfølgelig var de fleste utenfor kastehold, men innimellom kom de nærmere land. Morroa startet ved elleve tiden, og varte et par timer. Så var dødt i en times tid før de begynte å vise seg igjen, ikke fullt så mye, men litt mer sporadisk.

At jeg ikke fikk opp en rakker skjønner jeg ikke, og svært overraskende etter forholdene. Crust Christian fikk en feit og fin sjøørret rett ved siden av meg. Enten er jeg total ubrukelig på fluefiske, eller så har Swede jinxa meg herfra til månen. Jeg tipper det siste ;D

Ut igjen i morgen! Digg med en pils nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallldag. Det eneste negative er de forbanna polakkene som ikke har folkeskikk. Og som plutselig ikke skjønner en dritt når man sier noe til dem ;D

Så endel brisling stimer, pluss at fisken Christian tok hadde en god del brisling i magen. Ikke så veldig store. Deciver på krok 4 eller 6 er ypperlig tipper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd det ikke ble noe på deg Knutern! Håper lykken endrer seg utover kvelden  ;D

Swede har smitta oss alle, så vi får håpe forbannelsen gir seg snart  ;D Moro med liv uansett, selv om det er litt frustrerende når man blir tilskuer. Nå skal det blit godt med litt pils og fluebinding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss, er det liv på bygdøy? lenge siden jeg har sett el fått noe der.

han christian fyren er ikke tilfeldigvis sage christian fra trondheim?skikkelig fiskeboms ;D

Ikke Sage Christian, men Crust Christian. Men ja, han er fra Trondheim og har alltid med to Sage stenger ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd det ikke ble noe på deg Knutern! Håper lykken endrer seg utover kvelden  ;D

Swede har smitta oss alle, så vi får håpe forbannelsen gir seg snart  ;D Moro med liv uansett, selv om det er litt frustrerende når man blir tilskuer. Nå skal det blit godt med litt pils og fluebinding!

Men får satse på at det klaffer i morgen. Fant en ny internettside nå, free streaming av hele filmer. så lykken har allerede snudd ;D:P Pils var også digg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger an til "mildvær" på søndag. Nesten antydning til plussgrader :o :o

http://www.yr.no/sted/Norge/Oslo/Oslo/Oslo/detaljert_langtidsvarsel.html

Ut med TCX'en? :D

JA!!  ;D ;D

Ingen dårlig bursdagsgave til seg selv det der nei!  ;D

Nei faen, var man bare så heldig  ;D ;D Fikk god pris på den, anse det som bursdagsgave fra meg! :)

Eneste måten man garanterer seg mot at man ikke bare ender opp med sokker og genserer.... ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...