Gå til innhold

oslofjorden


vake

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown User

Barnehagen til datteren min ligger på en haug i Asker med finfin utsikt over fjorden rundt Askerlandet, og i går kunne jeg legge merke til at isen som ligger så mørk ut så langt øye kunne se. Et veldig godt tegn. Utrolig digg å se. Skal ut nå og skal da se hva jeg kan se. Etterpå, til Nordisk for å kjøpe litt bindematerial. (Slepper datteren løs blant gummifiskene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir grisebra neste helg når mildværet får jobbet litt i vannmassene. Førstkommende er det kun fluebinding som gjelder for min del :) Pass på så lille frøkna ikke får seg noen utilsiktede piercings  ;D En feit torskejiggy kan jo i for seg være kult...  :rolleyes:;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres pøerfekt ut Elvis, takk for sist forresten. Har du fått deg noen turer siden vi traff hverandre på Bygdøy?

Barnehagen til datteren min ligger på en haug i Asker med finfin utsikt over fjorden rundt Askerlandet, og i går kunne jeg legge merke til at isen som ligger så mørk ut så langt øye kunne se. Et veldig godt tegn. Utrolig digg å se. Skal ut nå og skal da se hva jeg kan se. Etterpå, til Nordisk for å kjøpe litt bindematerial. (Slepper datteren løs blant gummifiskene).

Takk for sist til deg Knut. Yes! gnager i skrotten nå... Gleder meg sjukt til de første dagene med 10 varme og sola :)

Jeg håper det, Martin! På tide å få kastet litt igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakna tidlig i dag på hytta i Fredrikstad, bestemte meg for og kjøre til jeg finner åpent vann, ( fiskesuget er enormt etter en lang kuldeperiode ). Hiver meg i bilen og kjører i retning Moss til noen HEMLIS plasser, men kan bare konstantere is og atter is. Kjører sørover igjen og havner på Hvaler til en virkelig go plass, tåka letter og sola kommer frem varmer godt, har noen minutter til jeg er fremme, hva er det jeg ser ÅPENT VANN !! jeg hyler av glede får montert stanga i en fart og setter på en rosa reke. Blir mange kast og mye flue bytte. Har en eneste følgefisk og det er det eneste som skjer,  :) EN FANTASTISK DAG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom gradestokken viste minus 1,5 og vindretningen var fra Nord så tok jeg turen ut til Tjøme i dag tidlig. Sola var i ferd med å trenge  gjennom tåka. Kjørte ut til Grepan helt syd Tjøme. Bukta var delvis fri for is, men del lå en del isflak langs vestsiden av bukta. Ettersom vindretningen var nordlig så var det driv på isen og i løpet av noen dager så tror jeg at bukta er helt isfri. Temp på 1 m var 2,5 grader. Så det som nesten umulig å kaste under rådende forhold men benyttet anledningen til å høre sjøfugl i full aktivitet. Ærfugl og ender i skjønn forening.

På søndag og dersom forholdene tillater det, så blir det gjort nye forsøk på Grepan, Fynstranda og Sønstegård på Hvasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Takk selv Martin. Nei det er siste turen for meg. Får min nye 7 stang nå i helgen så jeg tenker at det blir vanskelig å holde meg tilbake da. Må komme ut for å reste i det minste. Blir vel en tur til Tjøme eller Fredrikstad da, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute en kjapp tur i går og rekogneserte isforholdene på Hurumhalvøya. mye is og se, men hvis det holder seg på nordavind noen dager så kan vi bli kvitt mye av drivisen. men det blir nok leeenge til det blir gode forhold i fjorden :-\

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

[attachimg=4]

[attachimg=5]

post-2382-13949886446763_thumb.jpg

post-2382-13949886447533_thumb.jpg

post-2382-13949886448152_thumb.jpg

post-2382-13949886448793_thumb.jpg

post-2382-13949886449172_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Hvis noen av dere synes abstinensene kan bli for uutholdelige kan jeg informere om at det er mulig å fiske ved hulvika/kjøvangen område. Hvertfall ut mot div. odder! Det var hvertfall det i går, så er det bare å se hvordan været utarter seg den kommende uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...