Gå til innhold

oslofjorden


vake

Anbefalte innlegg

Leser i spalten at det er stor frustrasjon i rekkene. Har fisket mye den siste tiden i området Nøtterøy - Tjøme. Har målt temp ved alle anledninger og etter den 7 mars så har denne ligget mellom 1,5 - 3,5 grader. Har brukt mange timer i vadebuksene uten tegn til SØ eller annen fisk. Jeg hvet at ting er på gang og det gir meg motivasjon til å oppsøke det våte element så fort anledningen byr seg. En uke til med to sifret på dagen og med vind fra sydvest så har jeg tro på hva vi alle lengter etter, ett skikkelig "hugg" eller kanskje bare ett lite "napp". Jeg tar til takke med alt der nedenfra, for jeg hvet at når det først kommer en så kommer det maaangeee.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredricoo

Tror faktisk det løsnet idag jeg:)

Var å fisket i Larvik idag. Var kaldt i vannet, men SØ beit som bare det:) Vi var 2 som fikk 1 hver men sto en slukfisker like ved siden av oss som dro fisk på fisk:)

Hadde i tillegg sikkert 20stk følgefisk idag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk det løsnet idag jeg:)

Var å fisket i Larvik idag. Var kaldt i vannet, men SØ beit som bare det:) Vi var 2 som fikk 1 hver men sto en slukfisker like ved siden av oss som dro fisk på fisk:)

Hadde i tillegg sikkert 20stk følgefisk idag:)

Dette lover bra Fredrik!

Øst eller vest for larvik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er seriøs i mitt svar :D

Supert ;) Noen plasser å velge mellom da... Er noen veldig fine plasser utover der, en bukt jeg kaller "innovertiss bukta" er nok ikke den samme som du reffererte til i en annen tråd men kan tenke meg auren liker seg der nå som det er kalt i vannet og snøsmeltinga er i gang...

Grattis med fangst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk det løsnet idag jeg:)

Var å fisket i Larvik idag. Var kaldt i vannet, men SØ beit som bare det:) Vi var 2 som fikk 1 hver men sto en slukfisker like ved siden av oss som dro fisk på fisk:)

Hadde i tillegg sikkert 20stk følgefisk idag:)

Hmm.. Litt merkelig :P

Hva fisket dere med siden den ikke ville ta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det skjer noe. Grattis. Har aldri fisket vest Larvik og nedover mot Stavern. Er disse plassene før eller etter Agnes fabrikker ? Mulig at slike "lurebukter" ikke bør bli allemannseie og det forstår jeg til en viss grad. Har "tråkka" mye i området mens jeg gikk på befalskolen på Stavern, men det var før fluefiske fanget meg. Har kun vært videre nedover mot Hummerbakken og Helgeroa, men det har vært i slutten av april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredricoo

Jeg er ikke kjent nedover jeg.. Fikk bare beskjed om å kjøre etter hva kartleseren sa:P

Den bukten vi fisket i er relativt liten og lokal, så føler litt at det ikke burde bli overtraffikert:)

Er sikkert 20 bukter nedover den veien som er knall bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner det faktisk å bli fiskbart enkelte plasser i indre Oslofjord også. Fikk så vidt prøvd stanga utafor Nærsnes i går. Ikke noe liv å se, men til uka blir det alvor om været holder. Venter på at det skal bli mildere om natta, da det legger seg ei tynn ishinne de nettene det er kaldt, så nattfiske er fortsatt ikke mulig de fleste stedene.

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda  :D jeg og Amund er med på konkurransen.

Spennende :) Tenker å vende nesa hjemover til Tønsberg den helgen jeg og. Hatt noe suksess i konkurransen tidligere?

Nei vi var med i fjor også, fikk vel en på 1,1 som vi ikke registrerte og mistet en ganske mye større på hovkanten. og amund fikk 20stk Sø under minstemålet  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...