Gå til innhold

oslofjorden


vake

Anbefalte innlegg

Var selv på Sjøstrand igår, og fikk fisket et par timer uten større problemer. Fikk øye på en fisk, men den var ikke ute etter flua mi.

Etter kulda i natt er det is stort sett hele veien i dag; med unntak av et par råker her og der - har sett fra Konglungen til Elnestangen  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ute idag med noen kompiser, og til våres store skuffelse var det islagt i hele forbanna indre oslofjord :o???

vi klarte å finne noen råker på snarøya, og utover dagen rundt 12 tiden så varmet sola såpass at det slapp en god del langs enden.

fikk fisket av området ganske så bra med det meste av fluer og så også noen svære sø som jaget småfisk et stykke ute. de var SVÆRE :P

ble ingenting, men allikevel en flott dag på fjorden i fantastisk vær :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Det at Jelaøyaområdet ofte har åpent vann  tror jeg har med tidevannstrømmene i forbindelse med drøbaksundet og svelvikstrømmen[attachimg=1]

post-0-13949873794405_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter kulda i natt er det is stort sett hele veien i dag; med unntak av et par råker her og der - har sett fra Konglungen til Elnestangen  :P

Vil nok anta at du må lenger ut ja, nå reiser jeg nordover igjen imorgen til fiskbare vann gleder meg til seien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

så var nok en helg over..

deilig med åpent vann i indre oslofjord igjen :). vannet er bikkjekaldt og bettet er tregt. men endå, deilig og være ute med stanga.

idag hadde vi håpet på sol, som riktignok storm.no meldte at det skulle bli... vanligvis er det yr.no som melder feil uten like, men idag var det motsatt. sola glimtet med sitt fravær, og yr fikk riktig denne gang.

vi denga oss vel strengt tatt ihjel idag, men det er jo moro og kaste med flue da ;).

midt utpå dagen så kom det en skikkelig sur nordavind som holdt seg gående helt til vi dro. men allikevel så ble resultatet en torsk på rundt 1.5kg til frithjof + en liten sø tass som han klarte og lurte helt i sluttsekundet før vi ga oss.

tobias hadde opptil flere sjanser på en sø på rundt halvkgn, som han dessverre ikke fikk til og sitte da tilslaget var så som så ;D

jeg fikk landa min til nå største torsk på flue som bånna på 3150g. den var overraskende sterk og var greit moro og kjøre, selv om opplevelsen hadde vært betydelig større om det hadde vært en sø i samme vektklasse ;). det er ikke ofte jeg kakker torsk eller fisk generellt, men denne ble med hjem til middagsbordet.

vi spotta også flere store torsk i 3kgs klassen som rota rundt i tangen veeeeldig nære land.

fisket på de fleste, men de var ganske så vriene og lure idag allikevel :rolleyes:

99517_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/39935/99517.jpg

99518_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/39935/99518.jpg

99519_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/39935/99519.jpg

99520_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/39935/99520.jpg

for de av dere som er nysjerrige på mage innholdet til torsken om dagen, så ser det omtrent slik ut.

99524_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/39938/99524.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, nå kan dere lure nå gutta ;)

ikke noe problem og finne veien ut dit uten hverken båt el belly.

en må selvfølgelig lete litt, men veien er der.

forøvrig et flott sted med stort potensiale for bra fiske, så dette er et sted som vil bli hyppig besøkt i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var bare nysgjerrig egentlig. Jeg slipper å lete også, da jeg ble født, oppvokst og bor tohundre meter derfra :)

Knut: Du får rusle ut dit nå mens det enda er sporsnø ;) Er lei av å blåse opp pontongen hver gang vi skal ut dit..  :D

Går nå. Skal uansett ut å ta en sigg. Snakkes om fem  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CauseForAlarm

vi fjernet alle spor som kan lede fram veien dit ;D. hehe, neida, bare fleiper.

hvis du bor rett ved så burde du jo vite hvordan man kommer seg dit uten belly..

Trur vi kjørte forbi dere når dere tok på vaderne utafor bilen. blei litt kål for oss siden vi ikke er så kjent der. mye fram og tilbake kjøring:P  jeg satt i baksete med blå jakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... det er nok fullt mulig ja ;)

vi så opptil flere biler som kjørte fram og tilbake, mer el mindre konstant, hehe..

hvor mange var dere i bilen? så dere oss sent på dagen eller var det litt tidligere på dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lenge siden det har blitt innmeldt noe blank fisk på denne tråden, så jeg får bare kline til med kveldstur fangsten ;D

heldig som jeg er så jobber jeg på fornebu, så avstand til fiskeplass er så kort som den kan bli.

ferdig kl.15, så da er det bare og kjøre på et par timer til sola forsvinner.

liten sønnavind gjorde meg litt positivt innstilt på mulig fangst ikveld, men en blanking på ca 1350g, samt en følgefisk på rundt kiloen var helt over alle forventninger. kunne ikke bedt om en bedre avslutning på dagen 8)

imorgen blir det enda bedre vær, så troen på fast fisk er absolutt der for og si det sånn :)

IMG_4907.jpg

IMG_4910.jpg

IMG_4912.jpg

IMG_4916.jpg

nå er vi igang! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...