Gå til innhold

oslofjorden


vake

Anbefalte innlegg

Den enester regelen fram til 1 okt. er at garnet skal minimum være 3 meter under overflaten. Ingen regler på hvor det skal plasseres. I praksis kan hvem som helst tjore fast et garn i land og strekke det utover.

Vært tema flere ganger siste ukene dette med garn nære land, sund, viker etc, men ser ikke ut til at vi har noen fasit her! Skulle tro det var visse (les: strenge) regler, men som du sier; hvem skal håndheve dem? (særlig da dette ofte er midt på natta, og regnr på båt er vanskelig å se, hvis det i hele tatt er noe regnr).

Uansett, kjedelig er det for oss "småfiskere" som står på land å ser fisken vår forsvinner inn i nettet av tragiskhet!:(

Selv skal på bygdøy å fiske i 17.00 tiden og utover ikveld. Blir spennende å se om det er noe å få!:) Får håpe badegjestene har kastet inn håndklet for året!:P Vært mye vaking og aktivitet å se siste 2 turene jeg var der, men lite nettkjenning.   .....Igjen, det må være undertegnede som ikke presterer godt nok 8)

Kaffe, snus og god moral - jeg hiver meg uti det - nok en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis med kilos, sennaduc 8)

var du på huk siden, eller paradis?

tenkte på og dra ut dit igår kveld selv, men skippa det siden jeg har dårlig erfaring derfra på lavvann.

høyvann leverer ofte der ;)

Thank you! 8)

Det gikk vel mot flo igår kveld? Vannet steg fra jeg kom dit ca 18.00 og var steget bra når jeg dro hjem 22.00.

Uansett, jeg var først på Paradis, merket ingenting. Deretter tuslet jeg bort til Huk. Her fikk jeg fisk.

Mine erfaringer fra Bygdøy er at Paradis er helt klart bedre enn Huk. Ikke altfor ofte jeg får/ser noe på Huk, mens Paradis er det ofte action. Men det skal også sies at når det er dårlig på Paradis, er bettet som regel noe bedre på Huk. Aldri opplevd at begge steder har levert på samme dag. Erfaringer?

Relativt sjeldent å se fluefiskere på bygdøy også. Var flere før. Kanskje bygdøy ebber ut litt kontra andre gromplasser i fjorden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har helt rett, det gikk mot flo igår kveld, men full flo var som du sa rundt 22 tiden.

da er det i seneste laget, og tiden før da så er vannet relativt lavt.

er ikke ofte en ser fluepiskere på bygdøy lenger nei.

før krydde det av de. en ting en ser mer og mer av er plagsomme turgåere.

litt av idyllen forsvinner, og man må alltid passe på i bakslengen så en ikke kroker en hund eller et barn ;D

har prøvd litt på huk også, men aldri fått noe nevneverdig her.

paradis leverer oftest varene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant, så sant. Jeg vil si det er MENGDER av turgåere.

Værste jeg vet er folk med hunder som ikke eier fornuft. Skjer så og si en/to insidenter hver tur på bygdøy; folk kommer med hunden sin, stopper opp rett bak meg - gjerne midt i bakslengen - og da kan jeg stå helt ute på en odde, gjerne utvada noen meter også.. så begynner de å "kaste pinne" til bikkja rett ut der jeg fisker i tillegg. Om ikke fisken blir skremt, blir hvertfall jeg! Hunden skjønner jo ikke faren med flua susende rundt hodet på den, men eierne derimot burde da vite noe bedre? 8)

MEN det positive med bygdøy:

1: Mye friareal, ikke plaget av private eiendommer og sinna folk.

2: Flotte kasteforhold

3: Bra bunnforhold og strømninger

4: Lett å parkere bilen, og flotte veier å ta seg ned til sjøen

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott tur på Bygdøy igår kveld. En lyr, to makrell, og en svær SØ som slo seg av i fjærsteinene. Alle fiskene tok dypt (2-5m.). Ørreten forvillet segg inn i en renne og jeg anslår vekta til 1,5-2 kilo. Sykt fet fight av de sjeldne, men virket som om den hadde noen navigasjonsproblemer :) Rotet seg inn i en grunn bukt, og når den hadde slått seg av flua prøvde den å svømme opp på land (inn i renna). Panicmode tror jeg vi sier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

deilig og være hjemme igjen fra en forholdsvis våt og kald dag i fjorden.

bygdøy er fint i norda draget, du får litt le til tider da ;D

fisket startet vanvittig trått idag tidlig. ingen verdens ting, før jeg bestemte meg for og gå litt dypere i vannlaget.

da sa plutselig lyren hallo. to på rappen, største på 1,3kg.

flyttet meg til go`plassen og dengte en times tid uten kjenning. så plutselig kom det et lite teppe med fisk innover.

det begynte og vake rundt meg. lenge siden jeg har sett sjøørret jaging. det var utrolig kult!

klarte og lure opp en sprek lyr på 1,5kg + en finfin overspringer - blank og feit - på 1,3 kg, fordelt på 50 herlige cm.

P9180451.jpg

ga meg rundt 17 tia, da var vannet sunket til det laveste av det laveste, og fisken var ikke akkurat på hugget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke været var pent på bygdøy idag, så var hvertfall fisket bra!

Fin ørret dilla! ;) Var nok deg jeg så da jeg kom tuslende i 17.00 tiden. Eller? Etter å ha rigget stanga tenkte jeg å gå tilbake å høre om det var blitt noe, men da var du gone.

Var stille frem til 18-tiden, da begynte ørreten å jage småfisk (igjen tydeligvis). Et og annet plaskevak helt innved land også. Klarte å lure opp en SØ på 1,3 kg. Tok på Runar's D, Blå. Fint fiske i le av fæl nordavind.

Godt å se at Bygdøy leverer om dagen! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo takk, i like måte sennaduc ;)

nøyaktig like stor sjøørret på nøyaktig samme sted er ikke verst, hehe.

var nok meg du så ja. var det du som kom tuslende og telefonen din ringte akkurat i det du gikk forbi meg?

eller du prata ihvertfall i tlf.. hvis det var deg, så trodde jeg helt ærlig du var en slukdenger.

så ingen stangtube eller vader bekledning ;D

kult at du fikk fisk på kvelden der. hvor tok du den?

jeg hadde definitivt mest action på den odden bak meg. er et fint basseng der hvor fisken svømmer rundt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slukdenger a gitt?! Hehe..

Var nok meg ja. Telefon plinga akkurat idet jeg passerte deg. Var ikke sikker på om du fikset ell ei, ettersom, jeg bare så hodet ditt over krattet. Men så du hadde vadere på da jeg snudde meg 100 meter lenger borte på stranda. Fikk øye på all småfisken, derfor jeg måtte stoppe opp for en liten titt. Så rigge stanga, så snakke, men du borte! :rolleyes:

Nei, tuben er hjemme i boden. Fisker så ofte, så er blitt lei av å pakke stanga opp og ned av tuben! Heller være litt påpasselig med den :)

Vaderne derimot er som regel ALLTID på, men på lynturer som igår, føler jeg at tiden ikke helt strekker til med vadere - Pakke de ned fra tørk, mye å bære til bilen , kle de på meg på p-plassen, kle dem av meg når jeg er ferdig, henge de opp for tørk når jeg kommer hjem.

Vi får møtes en dag å fiske ihop. Høres ut som jeg kan lære noen triks av deg, samt sikkert hyggelig selskap ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute i dag med kollega før jobb. Fanden så deilig å jobbe på SFO akkurat nå. Starte kl 12. Hvor deilig kan det bli. Både jeg og kollegaen min hadde klokketro idag.

Vi ankom vannkanten kl 0745. Han med sluk og jeg med flue. Vår uhøytidlige konkuranse kunne starte. Før jeg fikk vått fluesnøre hadde han bøy i stanga. En flott lyr. Jaja tenkte jeg, lyr, det er jo morro det, men jeg vil jo ha SØ eller HA. På mitt andre kast stramma snøret mitt seg opp, og jadda SØ på 50-51cm. Feit og blank. DIGG: Dagen var allerede reddet. Det gikk ikke 15 minutter uten action. Jagende fisk som viste seg.

Det endte med 2 sø på meg. 50/51cm og 49cm, samt noe småmakrell + en makkis på 8hg ish. Kroka også en lyr i ryggen, trodde det var den trofefisken. Lyr i rygg på over kiloen skal jeg si dere drar godt. Kollegaen min fikk 1 sø på 49/50, samt et par lyr og et par makrell. Det ble 12 fisk denne morgningen.

Etter en liten matbit i 11tiden slang vi snøret ut på nytt for å fiske de sisste 40minuttene. Etter kort tid tok en fisk ganske forsiktig og ganske nære land. Den ble sinna og kjørte avgårde i et helvetes ras. 25 meter RETT ut. hele lina ble våt. Fikk pressa fisken litt inn før den hissig dro ut igjen 10m, sånn holdt det på i en tominutters tid før stanga retta seg ut. Faen.  Vanskelig å si hva det var.

men for all del, en av de beste morgningene jeg har hatt i indre fjord på veldig lenge. Skal komme med noe bilder av sø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herlige bilder tobias, fra det som høres ut som en herlig tur 8)

du ser forøvrig jævlig trøtt ut i trynet på det første bildet ;D

miniatyr bilder? drit i det, fine fisker skal fram på store bilder ;)

bruk photobucket.com når du laster opp bilder. der kan du selv velge strs på bildene når du laster opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var en snartur idag også, men gav meg raskt da jeg ikke gadd å stå å streve i den vinden som var. Bølgene slo hardt mot land. Det så forøvrig også ut som om det lå is på fjorden grunnet alt skummet. nesten.

Stakk i lysakerelva og mista en pen laks, den kjentes ihvertfall pen ut, FA** !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var en snartur idag også, men gav meg raskt da jeg ikke gadd å stå å streve i den vinden som var. Bølgene slo hardt mot land. Det så forøvrig også ut som om det lå is på fjorden grunnet alt skummet. nesten.

Stakk i lysakerelva og mista en pen laks, den kjentes ihvertfall pen ut, FA** !

du har ikke helt lakse sesongen i år, tobias.

den sitter nok snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...