Gå til innhold

oslofjorden


vake

Anbefalte innlegg

Er det noen som har telf. nummer man melder om ulovlig satte garn i indre oslofjord? Hvem kontakter man om ikke politiet? Er det noe oppsyn man kan konferere med på kveldstid? Så noen karer som satt et garn ved bjørnen på Ostøya i går kveld. Ikke 100% sikker på at det var ulovlig da jeg ikke helt vet hvor dypt det er akkurat der, men kjente jeg hadde veldig lyst til å sjekke det litt opp. Typisk sjøørret og havabborplass. Er så farget vann at det ikke er mulig å se om dagen. Var dessverre for feig til at jeg dro bort for å undersøke med dem.

Var forresten endel aktivitet i går kveld, men kan selvfølgelig ha vært bare makrell. Ble stillt fra 20-tiden. Ble en makrell på meg, og hadde noen følgefisk med størrelse på, og jeg velger å tro det var bass....Veldig lei meg for at jeg ikke tok turen ut i morges etter å ha sett været.

Morten er fiskeoppsyn 95143460, samt Oslo Havnevesen, de er ganske raske på pletten har jeg hørt av andre som har meldt fra. Har ikke nr her og nå, men kan søkes opp.

Runar Kabbe

Nordisk Fiskeutstyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute fra 05 til 11 tiden i dag, MYE aktivitet og fisk. Gøy med skikkelig action igjen, selv om det ble med SØ på meg. Lenge siden jeg har hatt en slik dag i oslofjorden!

Seriøst? Var ikke like tidlig utenfor sengekanten som deg, men fiska fra halv10 og utover. Det var faen meg dødt. Noe kjip følgefisk. Et og annet plask i overflaten, men fisken var ikke i bitehumør. Løsnet noe i 2 tiden, da tok kim en sø på drøye kiloen. Dårlig dag, men fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som tobias skrev, så var vi ute i indre oslo idag og denget oss ihjel.

startet egentlig ganske greit med litt overflate action og en liten sø på land.

fikk skikkelig trua, men det ville seg bare ikke.

masse følgefisk, men de ville faen ikke ta. en del lugg også, men det virka skikkelig halvhjerta..

vi flyttet oss etterhvert, og da endelig smalt det på en brukbar fisk.

P9240531.jpg

1.1 kg :)

tobias mistet en fin en rett etter denne, men klarte ikke og lure den på igjen.

nok en gang fikk vi trua, men den gang ei. vi ga oss rundt 15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klumpen på streamer express lina er så tjukk i godset at det ligner en dupp, og jeg fikk så mye fisk at den flua ligna en mark :D Takk for turen idag Knut. Dette må vi gjøre igjen snart. Du fikk jo ikke fisk fordi du ikke gadd å gjøre tilslag på fisk under 6 kg... de 3-kilos ørretene er jo bare dølle, all forståelse for det!  ;D ;D ;D

Gratulerer med flott fisk Dilla!

Ute fra kl 0530. Mye liv og aktivitet i grålysningen, men det dabbet fort av. Etter tolv timer og kun ett lugg var det på tide å innse nederlaget. Oslofjorden suger kølle! Martin fikk en sø og noen makrell med en stor posjon juks (les: mark og dupp)  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mistenker at jeg vi var innom den plassen (Knut S og jeg) litt senere enn deg. Så noe ganske heftig vaking akkurat idet vi kom, men så stilnet det :( Hva fikk du Frode? Digg med action ja! det skal være sikkert og vist... Vi kom til endel jaging idag morges vi også :)

....kan skytes inn at jeg ikke var helt innerst i fjorden, mer i Martin sine vante jaktmarker... :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute i dag fra kl 05-11 (Kenneth litt lenger). Farta rundt omkring og oppsøkte mange gode plasser fra pontong. Opplevde egentlig det samme som flere har skrevet her, litt aktivitet tidlig, men veldig stille generellt. Ble makrell og lyr på oss i dag, men så sporadisk jaging som kan ha vært HA. Sykt deilig å være utpå i dag, synd det ikke ble det helt store fiskemessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer att jeg hadde problem med motor idag.... Kom en hygglig kar som het Ragnar å tilbød seg å taue meg inn...Var ikke sein med å svare JA der gitt he he...prøver å legge ut bildet jeg fikk av deg Ragnar men for det ikke til..... Takk for bolla jeg fikk oxo he he he:)).....Alexander..... vi tar bassen neste gang:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer att jeg hadde problem med motor idag.... Kom en hygglig kar som het Ragnar å tilbød seg å taue meg inn...Var ikke sein med å svare JA der gitt he he...prøver å legge ut bildet jeg fikk av deg Ragnar men for det ikke til..... Takk for bolla jeg fikk oxo he he he:)).....Alexander..... vi tar bassen neste gang:))

Hei

Takk for sist, det var artig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute med båt i dag, innom ALLE gromplassene. Kun åtte makrell fordelt på to mann, særdeles lite overflateaktivitet. Traff flere fluehuer både i båt og pontong, alle kunne melde om rævdårlig aktivitet og dårlig fangst. For stille og klart vann? Ser frem til høstfiske virkelig slår til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knut S: Er det så klart vann? Jeg var mye ute i forrige uke og syntes det var litt farget, ikke noe sånn krystallklart ivertfall.

Hadde en knallmorgen på onsdagen. Torsdag, fredag og lørdag på samme plassen gav ikke annet enn et par pir. Rare greier, hvor fort det snur. Kanskje onsdager er best, det får jeg svar på om et par tre dager  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapp tur ute i dag morges, perfekte forhold! Ble tre SØ alle rundt kiloen + - samt en STOR makrell  8)

Mistet en pen SØ, hadde glemt linekurven hjemme så jeg sto med tidenes vase på snøret under kjøring... ikke mye hjelp når man kun har tre meter å kjøre stor fisk på  :-\

Alle ble tatt på Runar's CDC reke...  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Frode! Var du i Sandvika eller? Var selv ute en tur i Larvik med Pattegrisen i dag. Trått føre. PG'en fikk en liten pinne og jeg mista en rundt 8 hg.

Fisket på Snarøya - var godt med stor fiske oppe i dag! Hadde kun 2-3 timer tilgj. og uten linekurv; så det var med tungt hjerte jeg måtte pakke opp i dag  :-\

Blir spennende å se andre rapporter fra dagen - tror det kan være noen kanon rapporter som tikker inn i dag!  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...