Gå til innhold

oslofjorden


vake

Anbefalte innlegg

kan vel svare for oss. Jeg og dilla gikk med synk 3. Frithjof med intm. Tipper dilla hadde brukt synk 5 om han hadde fått det fra flue.no. Sjøørreten tok helt nære land når flua såvidt beveget seg, så alt sammen, ganske morro. Men hele første delen av inntrekket var av typen full gass.

;)  Neste helt blir superawesome.. Gleder meg sjææl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da så jeg deg i dag, Ronny! Om du sto på Halden Brygge. Jeg sto på toppen å speidet bare, mens dilla her fra forumet og et par karer til prøvde lykken en kort stund.;D Forresten veldig hyggelig å hilse på Dilla, XDP snella fungerer fortsatt utmerket ;D ;D

Startet ved Rofstangen i dag, mengder av torsk som i går. Reker og børstis ikke gjorde jobben sin i dag, og det måtte tilslutt en lureflue fra Tony til for å lure opp en fin en ;D Den var overraskende sprek til torsk å være, og hadde flere fine utras. Den ble veid inn til 1,9kg. og havner på middagsbordet til meg eller katten! Kom en del is drivende etterhvet som gjorde det vanskelig å fiske. Dro videre ut til Halden Brygge for å rekognosere, så videre ut til Fürst, der var det ikke noe is i det hele tatt. Men mistet trua rimelig fort, så da var det bare å pakke ned å dra hjem ;D Alt i alt en flott dag uten forfryste fingere. Litt mer mildvær nå, så blir det veldig bra!

Kult Knut ;D

Hvilken lure flue var det, du har jo fått mange!!

Supert på Jeløya i dag btw, men ingen fisk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan vel svare for oss. Jeg og dilla gikk med synk 3. Frithjof med intm. Tipper dilla hadde brukt synk 5 om han hadde fått det fra flue.no. Sjøørreten tok helt nære land når flua såvidt beveget seg, så alt sammen, ganske morro. Men hele første delen av inntrekket var av typen full gass.

;)  Neste helt blir superawesome.. Gleder meg sjææl

hadde jeg fått pakken fra flue.no som visstnok ble sendt tirsdag, så hadde jeg helt klart prøvd meg med synk5 ja :P

tror dette er første gangen jeg har måttet vente en uke på og få pakken i hus, fra flue.no.

neste helg blir nok kanonbra ja 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da så jeg deg i dag, Ronny! Om du sto på Halden Brygge. Jeg sto på toppen å speidet bare, mens dilla her fra forumet og et par karer til prøvde lykken en kort stund.;D Forresten veldig hyggelig å hilse på Dilla, XDP snella fungerer fortsatt utmerket ;D ;D

Startet ved Rofstangen i dag, mengder av torsk som i går. Reker og børstis ikke gjorde jobben sin i dag, og det måtte tilslutt en lureflue fra Tony til for å lure opp en fin en ;D Den var overraskende sprek til torsk å være, og hadde flere fine utras. Den ble veid inn til 1,9kg. og havner på middagsbordet til meg eller katten! Kom en del is drivende etterhvet som gjorde det vanskelig å fiske. Dro videre ut til Halden Brygge for å rekognosere, så videre ut til Fürst, der var det ikke noe is i det hele tatt. Men mistet trua rimelig fort, så da var det bare å pakke ned å dra hjem ;D Alt i alt en flott dag uten forfryste fingere. Litt mer mildvær nå, så blir det veldig bra!

Kult Knut ;D

Hvilken lure flue var det, du har jo fått mange!!

Supert på Jeløya i dag btw, men ingen fisk :P

Litt ned på siden her http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=14073.45 , så har du laget en variant med gummibein. De jeg har, har litt flere bein og kan nok også gå for å være krabbe :) Etter å ha hatt nærkontakt med samme fisk på både reker og børstis, så tok den på første første førsøk med denne flua. Den er nok helt rå, og skal brukes på sø fiske fremover også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk melding om is på fornebu i dag jeg ,så da peisa jeg ned til hurum. Dødt dødt og atter dødt. 4 fluefiskere og ikke tegn til liv. Det er nok like før det virkelig skjer noe tror jeg.                8)    Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :)

Neste helg ser ut til å bli første "vårhelgen" med skitten snø, litt søle og garantert isfritt de fleste steder  ;D

Gleder meg stort!!

Satser på mye fisking til helgen!

Til helgen er jeg definitivt med Knut!

Bare litt feber igjen nå, men ufattelig kjedelig at slikt skal skje i helgen. Har jo arbeidsdager som kan gå til sykdom i stedet, ikke en strålende mildværshelg!!  ;D

Ser frem til helgen, så får vi se hvor vi ender opp... Garantert isfritt blir det i alle fall, og med 2-3 dager på + siden før helgen gjør nok ufattelig mye for livet i fjæra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da så jeg deg i dag, Ronny! Om du sto på Halden Brygge. Jeg sto på toppen å speidet bare, mens dilla her fra forumet og et par karer til prøvde lykken en kort stund.;D Forresten veldig hyggelig å hilse på Dilla, XDP snella fungerer fortsatt utmerket ;D ;D

Startet ved Rofstangen i dag, mengder av torsk som i går. Reker og børstis ikke gjorde jobben sin i dag, og det måtte tilslutt en lureflue fra Tony til for å lure opp en fin en ;D Den var overraskende sprek til torsk å være, og hadde flere fine utras. Den ble veid inn til 1,9kg. og havner på middagsbordet til meg eller katten! Kom en del is drivende etterhvet som gjorde det vanskelig å fiske. Dro videre ut til Halden Brygge for å rekognosere, så videre ut til Fürst, der var det ikke noe is i det hele tatt. Men mistet trua rimelig fort, så da var det bare å pakke ned å dra hjem ;D Alt i alt en flott dag uten forfryste fingere. Litt mer mildvær nå, så blir det veldig bra!

Kult Knut ;D

Hvilken lure flue var det, du har jo fått mange!!

Supert på Jeløya i dag btw, men ingen fisk :P

Litt ned på siden her http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=14073.45 , så har du laget en variant med gummibein. De jeg har, har litt flere bein og kan nok også gå for å være krabbe :) Etter å ha hatt nærkontakt med samme fisk på både reker og børstis, så tok den på første første førsøk med denne flua. Den er nok helt rå, og skal brukes på sø fiske fremover også!

Hmm.. Ok! Husker ikke helt hvilke fluer du fikk, men tror jeg vet.... ;)

En brun sak, med sorte bein?! Eller den hvite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen blir det Fornebu/Snarøya igjen, på et sted ikke mange fisker?! Skal bli godt å dra opp en feit sjøørret! Kameraet skal med i sekken, så jeg kommer tilbake med rapport og bilder av storfangsten ;D

Skal ikke se bort ifra det nei.. mye action i fjorden idag... dilla kommer vel med en rapport om ikke så lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sier bare syke tilstander.. fjorden har våknet folkens, ut og fisk! nå er det ikke lenger noen unnskyldning for og holde seg inne ;).

ble en liten kveldstur med thh og sigurd, rett etter jobben. var vel igang rundt 16.30 og fisket frem til 19.00 ca. da begynte det og bli bra mørkt, hehe..

på de få timene var det forholdsvis bra fiske vil jeg påstå. startet med og dra opp en feiting på kiloen. ekte sølvtøy 8).

kunne omtrent ikke tro det jeg så, men joda.der var den. i videre ekstase over den flotte fisken, trekker jeg inn snøret noen kast senere. bang! langt der ute. fy fader. sprek sak på 900g kom i håven :) erre mulig, kanonbra.

fortsetter og kaste i samme område og jaggu smeller det ikke på en til. langt ute igjen, men ergelig så glapp den :-\..

helt ville tilstander folkens.

vi flytta oss litt videre da det dabbet av, og her er det sigurd som skal få kjenne fisk.

skikkelig nice fight med en blankis som var supersprek. det var kult og få med seg :). 1.3kg, feit og 48cm. fy fader for en deilig fisk.

vil bare legge til at dette er årets første tur for sigurd. for en sykt bra start på året!

thh fikk det ikke helt til idag, selv om han hadde noen skikkelig lugg som nærmest røska hele snøret ut av hånda hans.

jeg lukter storfisk på deg iløpet av helga tobias ;).

IMG_4942.jpg

IMG_4941.jpg

IMG_4944.jpg

IMG_4947.jpg

IMG_4949.jpg

IMG_4950.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...