Gå til innhold

oslofjorden


vake

Anbefalte innlegg

Hei Anders! Jeg skrev litt upresist. Meningen var at politikerne i våre dager har innsett at menneske bør stå i sentrum og derfor disponere de beste arealene. Tidligere har man bygget vei, havner og togstasjoner ut fra andre prinsipper. Sånn sett forsøker man nå å redusere trafikken i Oslo sentrum, noe som blir tydelig når Bjørvika etterhvert blir ferdig.

Når det gjelder Sjursøya så er vel utbyggingen av den endel av Bjørvika pakka, der skipstrafikken blir flyttet bort fra det aller mest sentrumsnære. Skipstrafikken er økende i både størrelse og antall så de som er bryggesjauere har uansett sikret arbeide i overskuelig fremtid, men de største havnene blir nok ikke finne helt innerst i fjorden i fremtiden.

:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Oppdaget i dag at Maren Esmark har blitt ny generalsekretær i Naturvernforbundet. Hun var for noen år siden leder av marin avd i WWF. Der er forresten en marinbiolg generalsekretær nemlig Nina Jensen. Maren har også vært innom miljøavd hos fylkesmannen i  Oslo og Akershus. Kanskje man kan håpe på at havfruene får noe til å skjer men det avhenger av oss.

Friluftsfjorden!

Feiladressert skulle vært på en annen tråd. Glem dette. Eller forresten........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Var en tur i bunnefjorden (ormøya/malmøya) i dag men vinden blei for drøy for fluefiske på den siden da sørlig kuling slo rett inn i trynet på meg. Kjørte derfor over på andre siden av øya, til svolvik. Her hadde jeg ett par lugg og en eneste følgefisk. Så en ørret gjøre en halv salto en halvmeter over flata også så det var fisk her i dag, jeg klarte bare ikke å lure dem. Prøvde reker i forkjellige farger og ett par andre streamere men til ingen nytte.

Etter en helg i Vestfold merker jeg at det er litt småkjedelig å fiske i indre oslofjord. Må bli bedre kjent, og da spesielt på vestsia. Det er liksom det med trua.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok at faktum det er bedre i larvik. vet om mange andre som har fått bra med sø der enn de du nevner-som jeg ikke kjenner.

Ja, bare gni det inn du... Vestfold er bedre enn Oslofjorden.... Det hjelper svært lite når jeg må kjøre i to timer for å komme dit.....  >:( >:(8) 8) ;);D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire stk som fiska noen timer fra land i Sandibukta i dag. Tre med flue,en med sluk/flueoppheng. En fisk på land. Så heller ikke noe aktivitet i overflata, og de som fiska fra båt fikk neppe stort skal man dømme etter mangelen på gledessener. Ut fra fangstene under seifestivalen utenfor Holmestrand og ut fra andre magre fangstrapporter kan man si at det står dårlig/elendig til med fisket i vår del av fjorden. Men dessverre langtfra uventet.

Friluftsfjorden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kjøpt den sjøørretfilmen av Kabbe fra en kar her på FFS. Skal blodstudere filmen i filler og så skal det smelle selv i indre oslofjord!! ;D ;D

Har tatt ørret rett over kiloen her før i år så jeg lar meg ikke vippe av pinnen av noen bomturer.. ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kjøpt den sjøørretfilmen av Kabbe fra en kar her på FFS. Skal blodstudere filmen i filler og så skal det smelle selv i indre oslofjord!! ;D ;D

Har tatt ørret rett over kiloen her før i år så jeg lar meg ikke vippe av pinnen av noen bomturer.. ;D ;D

Kunne bare ringt meg så skulle du fått plassene gratis  ;D

Er da fine rapporter fra både Sande og indre, så det landes stadig noen purker. Alt annet enn helsvart, men enig med sarepta: Er et stykke igjen til toppformen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg gått glipp av noen fine rapporter fra Sandebukta? Vi var ikke primært ute etter sjøørret på denne turen. Har tatt mye stor torsk pluss sei og makrell både på flue og sluk for noen år siden. Hadde det i det minste vært aktivitet i overflaten hadde turen vært mye mer oppløftende. Er generellt ikke glad i å fiske på den lyseste tiden av dagen. Derfor skal jeg ut en ettermiddag denne uka. Frisk luft er uansett bra.

Skitt fiske

Friluftsfjorden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok at faktum det er bedre i larvik. vet om mange andre som har fått bra med sø der enn de du nevner-som jeg ikke kjenner.

Ja, bare gni det inn du... Vestfold er bedre enn Oslofjorden.... Det hjelper svært lite når jeg må kjøre i to timer for å komme dit.....  >:( >:(8) 8) ;);D ;D

Er da ikke langt til Larvik da  :D kjør tiiiiidlig om morgenen... og gasspedalen i bånn.. Da er du nede før du rekker å sovne bak rattet også!  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...