Gå til innhold

oslofjorden


vake

Anbefalte innlegg

På plassen hvor jeg fisker mye, har jeg allerede funnet 3 døde lomvier :(

Det er jo trist.. når det er sagt,,, er de som lever ganske plagsomme for oss fluefiskere, da de prøver å ta flua,stanga og snøre.. enten desperate etter mat eller stokk dumme.. R.I.P lomvier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,alkefugl har det vært mye av de siste 3-4 årene.

Er nok fiska tomt ute i havet og det er ikke akkurat noen nyhet.

Ett spørsmål, hvor er Brislingen blitt av?

Har hørt om den nede ved Mossetraktene men knapt sett snurten av den i indre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok et bevis på feilslått forvaltning. Vi unner hverken fisk eller fugl å få leve i bærekraftig antall. En eldre kar sa etter en fiskeløs dag på kjente trakter hvor det tidligere hadde vært et utmerket fiske "Vi har blitt for griske" Griskheten har også sin pris og fugledød er en av dem.

Friluftsfjorden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig kveld i indre Oslofjord, igjen. Kom over store stimer av makrell som "jaga" så havet kokte. Endte til slutt opp med fem makrell og en blank sjøørret på ca 7-800, tatt på ei av testloppene  <<l

psyko med makrell i larviks traktene siste uka også, svære beist! kjippern med tanke på at det høytid for sjøørreten...  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makrellen er en effektiv planktonspiser, og forskere har observert at makrell utkonkurrerer sild i kampen om rauåte iNord-Atlanteren. Med stigende temperatur i havet, har makrellen trengt seg nordover og vestover. Alt i følge årets tokt-rapport fra Havforskningsinstitutet. (www.imr.no)

Konklusjon: sild og makrell eter av det samme matfatet, i tillegg til at makrellen eter sild :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Observerer mye SØ helt inne ved Containerhavna i Oslo om dagen. Fiska en liten time i dag fikk 2 Sø den største på ca 1,5, morro når jeg kan ta noen kast i pausene og få bet. for og fiske  :)

høres ut som en lunch etter min smak anders! et virkelig godt avbrekk fra en travel hverdag! herlig! <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fiska et par timer på Løvøya ved Horten i formiddag. Vannet var i motsetning til lenger nord bare litt farget. To små lyr som fortsatt svømmer omkring ble resultatet. Traff også på en slukfisker som etterhvert pakket sammen og dro fiskeløs hjem. Med andre ord lite å skrive hjem om så jeg skriver heller her.

Friluftsfjorden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

lysaker til sjøflyhavna idag. Ganske bra sjø og vind fra sør, relativt farget vann og noe tunge skyer burde jo bety knallforhold?? Det var det ikke hvertfall. Ble to småtasser og et par små følgere. Mye folk som denger bly på sjøflyhavna og rolfstangen, er rene boblebadet der.

Hva syntes dere om farget vann? Noen ganger har jeg hatt knallfiske i kakaofarget vann, men da på grunne områder med dominerende mudderbunn, i lange trange viker og bukter.  Det var kanskje 1-2 meter sikt idag, litt forskjellig fra plass til plass, men syntes det var dødt. Hadde jeg vært sø hadde jeg gått bananas inne på grunna idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiska området Malmøya inn mot kvelden i dag. Kan melde om samma ulla som "thh" over her - frisk vind fra sør og flott lys brunfarge på vannet. Hadde liksom trua, men det blei med et par lugg og noen følgere på reke før vi kasta inn håndkleet, lempa pikkpakket i bilen og stakk innom McDonalds på veien hjem  sssick

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiska området Malmøya inn mot kvelden i dag. Kan melde om samma ulla som "thh" over her - frisk vind fra sør og flott lys brunfarge på vannet. Hadde liksom trua, men det blei med et par lugg og noen følgere på reke før ga vi kasta inn håndkleet, lempa pikkpakket i bilen og stakk innom McDonalds på veien hjem  sssick

Så flere fine sø i lyset fra containerkrana på Ormsund i kveld, du skulle nok prøvd deg der Olav  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiska området Malmøya inn mot kvelden i dag. Kan melde om samma ulla som "thh" over her - frisk vind fra sør og flott lys brunfarge på vannet. Hadde liksom trua, men det blei med et par lugg og noen følgere på reke før ga vi kasta inn håndkleet, lempa pikkpakket i bilen og stakk innom McDonalds på veien hjem  sssick

Så flere fine sø i lyset fra containerkrana på Ormsund i kveld, du skulle nok prøvd deg der Olav  ;)

Jasså, så det var der dem befant seg! kult :) Vi skulle fiska litt lenger ut i de mørke timer - trur det kunne vært lurt, men vi orka ikke denna gangen. Var det seint du så dem eller?  <<l
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...