Gå til innhold

oslofjorden


vake

Anbefalte innlegg

Observerte dem fra kl 1630 til jeg dro fra jobben ca. 1820, var 3 fisker ifølge som patrulerte på yttersiden av båten og bort til inngangen av Ormsund, ser endel fisk der hele året også havabbor, men ofte mange av våre nye landsmenn som fisker der !

Spennende, og ikke minst, tusen takk for tips! Vi ga oss for tidlig.

Ja, det må da være minst 100-200 østblokkere, bevepna med sild, reker og haspel, fordelt på øyene der til enhver tid..  :-\ De fleste av dem er hyggelige å slå av en prat med, men dem napper inn stort, smått og midtimellom as

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en farget  sø på 50 cm i Asker som var merket med 2885, slapp den  selvfølgelig tilbake.

Men er det noen som vet noe om det merket?

Vet ikke om det er merket fisk i sandvikselva jeg? Men det er vel merket en del fra akerselva. Du kan jo kontakte Dag Øyvind på OFA kontoret og høre om de har data på den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeendelig, etter uker omgitt av unge kvinner i hvite frakker (altså sykepleiere), eller i beste fall sittende eller liggende på sofaen hjemme, følte jeg meg bra nok til en tur ut. Parkerte bilen så nær sjøen som mulig og tuslet forsiktig ned til strandkanten.

Bestemte meg for i hvert fall ta TO kast før jeg gav meg.

Første kast, noe etter? Ja, to alker.

Andre kast gikk derfor i en annen retning, og der var det fisk på gitt! Ørret, stor. Håven var selvsagt ikke med, og ikke kameraet, men jeg fikk buksert fisken inn på sandgrunna og inntil land. Da røyk fortommen................. men fisken var grei og lot med løfte den forsiktig opp på tangen. En utgytt hunn-ørret, 57cm. Satte den pent tilbake og lovte den like pen behandling om den møtte opp til stamfisket i Lysakerelva neste år.

Jeg følte meg så mye bedre, så veldig mye bedre, og fortastte fisket. Så og hadde på flere små ørret, og fikk en  torsk å¨rundt 1,5 kg. Orket imidlertid ikke å dra den opp, og ristet den av med stangtuppen.

Da er vi i gang igjen da! Håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur ute i blåsten i dag Brama Brama. Startet kl. 7:15 og fisket noen timer i Onsøy traktene. Fikk noen små blanke og en større utgytt. Hadde mange lugg men det var såklart "juletreet" som var best i dag i litt farget vann. De gikk grunt mange av de, deilig å være ute i extrem vær, bare å kle seg og bruke vindkastene / retningen til fordel for kastingen. Vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgenfiske på Bygdøy før jobb idag. Idet solen sto opp strammet lina seg og jeg trodde jeg satt fast i bunn. Så feil kan man ta. To heftige utras og skjønte jo fort at dette ikke var bunn  ;D

Livredd for å miste det som var i andre enden tok jeg det gansk rolig og brukte vel 7-8 min og en god bunke utras på å få landet fisken. JAAAA! En blank flott sjøørret lå på land. Skjelven ropte jeg JAAA og skremte en dame som gikk tur med bikkja si. Hehe

Hadde ikke med vekta men cm målet var med. 54,5 cm og perfekt kondisjon.

Dette er min 2. sjøørret noen sinne og en personlig rekord jeg tror det blir lenge til jeg klarer og matche.

En fantastisk mandagsmorgen !!!! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgenfiske på Bygdøy før jobb idag. Idet solen sto opp strammet lina seg og jeg trodde jeg satt fast i bunn. Så feil kan man ta. To heftige utras og skjønte jo fort at dette ikke var bunn  ;D

Livredd for å miste det som var i andre enden tok jeg det gansk rolig og brukte vel 7-8 min og en god bunke utras på å få landet fisken. JAAAA! En blank flott sjøørret lå på land. Skjelven ropte jeg JAAA og skremte en dame som gikk tur med bikkja si. Hehe

Hadde ikke med vekta men cm målet var med. 54,5 cm og perfekt kondisjon.

Dette er min 2. sjøørret noen sinne og en personlig rekord jeg tror det blir lenge til jeg klarer og matche.

En fantastisk mandagsmorgen !!!! ;D

Grattis! Godt å høre at det er litt liv på Bygdøy! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fisk! Tør jeg spørre hvor på Bygdøy? Er det Paradisbukta og nedover som gjelder? Jeg stod der på søndag morgen og litt utover formiddagen til regnet ble for tett. Helt nybegynner, og første gang jeg kastet med flue på (faktisk første innlegg her også). Glemte alt jeg hadde lært på kastekurset, og måtte tilslutt ta av flua og kaste en liten halvtime uten flue for å roe ned. Da gikk det bedre, selv om grisehalene mine ga meg et par, tre, fire, fem vindknuter. Ingen fisk, men god trening.

Skummelt med løse hunder som sniker seg innpå bakfra i det området, selv om jeg kontinuerlig så bak meg før jeg kastet... Oppdaget de heldigvis kjapt og la lina ut før de kom for tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fisk. Var på Bygdø selv i morgentimene. Fikk et par torsk og mista en kilosørret. Den hoppa plutselig rett foran meg, og jaggu tok den gitt! Den forrige jeg fikk der var en utgytt 2-kilos, men dages ørret var etter hva jeg kunne se blank og feit. Synd den falt av, jeg skulle jo bare sjekke lengde og sosial status før jeg slapp den tilbake.

Godt farvet vann og mye bevegelse i sjøen.  Alker :) og hunder >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...